• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

137.si

Krščanski medijski portal

Kje ste videli, da je Božja ljubezen spremenila zlo? Kako lahko spremenite ostanke v lepoto?

  • Religija in verovanje
    • Hoja za Kristusom
    • Krščanstvo vs. politika
    • Etika in morala
    • Reformacija in Primož Trubar
  • Praktično krščanstvo
    • Dotik duše
    • Pričevanja
    • Svetopisemske vrednote
  • Naslednje generacije
    • O mladih in študentih
    • O otrocih in najstnikih
    • O zakonskih parih in družinah
    • Predzakonsko življenje
    • Ženska – dar ljubezni
  • V luči današnjih dogodkov
    • Malo slišana zgodovina
    • Aktualno – covid, družba
  • Kultura
    • Krščanska glasba
      • Ameriška slavilna glasba
      • Katarina Bordner
      • Utrip kraljestva
      • L.Y.F.E.
      • Dar srca
      • Svetnik
      • Razni izvajalci
        • Ervin Štefančič
        • Mesto na gori
    • Krščanska literatura
  • Video posnetki
    • Ženska konferenca 2020 – splet
    • CDE – Center evangelij danes
    • Vrelec – prevedena predavanja
    • Video pričevanja
    • Vprašanja o krščanstvu
You are here: Home / Religija in verovanje / Etika in morala / Ali se imaš za pravičnega?

Ali se imaš za pravičnega?

Views: 41

»Jezus pa je krenil proti Oljski gori. Zgodaj zjutraj se je spet napotil v tempelj. Vse ljudstvo je prihajalo k njemu, on pa je sédel in jih učil. Pismouki in farizeji so tedaj pripeljali ženo, ki so jo zalotili pri prešuštvovanju. Postavili so jo v sredo in mu rekli: ›Učitelj, tole ženo smo zasačili v prešuštvovanju. Mojzes nam je v postavi ukazal take kamnati. Kaj pa ti praviš?‹ To so govorili, ker so ga preizkušali, da bi ga mogli tožiti. Jezus se je sklonil in s prstom pisal po tleh. Ko pa so ga kar naprej spraševali, se je vzravnal in jim rekel: ›Kdor izmed vas je brez greha, naj prvi vrže kamen vanjo.‹ Nato se je spet sklonil in pisal po tleh. Ko so to slišali, so drug za drugim odhajali, od najstarejših dalje. In ostal je sam in žena v sredi. Jezus se je vzravnal in ji rekel: ›Kje so, žena? Te ni nihče obsodil?‹ Rekla je: ›Nihče, Gospod.‹ In Jezus ji je dejal: ›Tudi jaz te ne obsojam. Pojdi in odslej ne gréši več!‹« (Evangelij po Janezu 8,1–11)

Današnji odlomek je Jezus namenil tistim, ki so se imeli za pravične in so prezirali druge. Spomnimo se odlomka, ko so Jezusu nekateri očitno z užitkom pripovedovali o onih, ki se je nanje podrl stolp v Siloi, ter tistih, ki jih je pobil Pilat. Jezus jih opozarja, da ni samo po sebi umevno, da se njim samim ne zgodi še kaj hujšega, ampak da se morajo spreobrniti, sicer bodo enako pokončani. Prav tako se lahko spomnimo, kako je Jezus tistim, ki so se zgražali, da jé s cestninarji in grešniki, povedal priliko o dobrem očetu in o dveh sinovih. Za Jezusa je bil pravzaprav izgubljen starejši sin, ker nikoli ni prepoznal ne dobrega očeta, ne darov, ki mu jih dal, niti veselja, v katerega je bil povabljen v domači hiši.

Danes pa je pred nami novo srečanje, ki ga Jezusu pripravijo farizeji. Pred njega privedejo ženo, ki so jo zasačili pri prešuštvovanju. Čemu ta kruti teater? Žena, ki je bila ponižana in razvrednotena že s svojim grehom, naj bo ponižana še enkrat. Čemu? Le zato, da bi ga mogli tožiti! Jezusova želja je vračati dostojanstvo vsakemu, ki ga je izgubil.

Kaj pa se dogaja farizejem?

Je že prav, da se vprašamo, kaj je bilo tako napačnega v tej farizejski srenji. Smo mogoče v čem podobni farizejem in pismoukom tudi mi? Gre namreč za odločilne trenutke v zgodovini odrešenja! To, kar poslušamo, je stopnjevanje gonje proti Jezusu, da bi ga obsodili. Mogoče si delamo utvare, da mi pri tem ne sodelujemo, a ni tako gotovo. Poglejmo, kaj Jezusa pri farizejih najbolj skrbi:

a)    Kazanje s prstom in naslajanje nad stisko bližnjega: Ko ljudje govorijo o onih, ki jih je pobil Pilat in stolp v Siloi, ima človek občutek, da se ob tem preprosto naslajajo in veselijo, da sami niso bili tam. Skušajo najti razloge o krivdi, čeprav o njih ne vedo nič. Njihov namen tudi ni poizvedeti, kaj je bilo v ozadju, pomembno je le, da so sami na videz boljši. Prav takšno je obnašanje farizejev, ko se zgražajo, da Jezus jé s cestninarji in grešniki, in tako se obnašajo tudi do nesrečne žene.

b)    Popolno ločevanje na naše in vaše, na nas in one: Po prepričanju poročevalcev so bile žrtve nesreče drugačne od njih, ki jih obsojajo. Ta tvoj sin, pravi starejši sin očetu za svojega brata, ta sin je pokvarjen in ni moj brat. In ta žena je grešila, mi nismo takšni, dopovedujejo farizeji Jezusu. Za farizeje obstajata dva ločena svetova: pravični in krivični!

c)    Zloraba postave in pravil za lastno korist: Farizeji in pismouki razlagajo postavo, kakor jim pride prav. Ne uporabljajo pravil in postave zaradi pravičnosti, kaj šele iz ljubezni. Najti je treba grešnika, ki je padel, in ga uničiti s paragrafi. Najti je treba paragraf, po katerem je tudi Jezus zločinec. In kdor išče, najde ter tako opraviči svojo pokvarjenost. Ljudje lepih manir in pokvarjenega srca!

Prav je, da se skušamo najti v tej farizejski srenji. Vsi smo bili vsaj malo vzgojeni po principu: bodi priden, glej, da nam ne boš delal sramote, kaj bodo pa drugi rekli ipd. To je odlična zemlja, v kateri raste farizejstvo. Hitro se najde priložnost, da pokažemo na druge, ki se ne obnašajo tako lepo kot mi, se ne držijo vseh pravil kot mi ipd. Če ogrožajo naš mir, tako kot ga je ogrožal Jezus: ko je zahteval spreobrnjenje srca, ljubezen – ne paragrafarstvo, pravičnost – ne hinavščino, srce – ne videz, potem je velika verjetnost, da jih bomo križali.

Bog je usmiljen in vedno odpušča. Tudi za naše farizejske drže ima prostor usmiljenja, le priznati si jih moramo in se lotiti čiščenja farizejskega kvasa.

Primary Sidebar

RSS Naš vsakdanji kruh – VSAKODNEVNO BRANJE

  • Poklican tak, kakršen sem May 14, 2025
    John se je počutil poklicanega v posvečeno službo za Boga, a je izgubil vid. Ker je predpostavljal, da zaradi svoje slepote ne bo mogel voditi, je leta prosil Boga za ozdravljenje. Nekega dne, v katedrali v Southwarku, ko se je počutil zapuščenega od Boga, je izbruhnil v jezno molitev, dokler ni bil nazadnje izčrpan. Potem […]

Utrip Kraljestva – NOVO

Hallelujah – Pentatonix

Še več pesmi, ki jih pripravljamo za vas.

Zakonska problematika

Kako izbrati pravega partnerja?

Vprašanja o krščanstvu – Video

Kaj pomeni ljubiti? – Vinko Ošlak in Benjamin Hlastan

Preglej še več odgovorov.

Malo slišana zgodovina

Ali konzervativci nasprotujejo spremembam?

To pravi levica. Kaj pa konzervatizem resnično pomeni? Če v Google vnesete vprašanje »Kaj je … Preberi še več about Ali konzervativci nasprotujejo spremembam?

Še več člankov

Reformacija na Slovenskem

Nekatera nova spoznanja o reformaciji v Idriji

O obdobju reformacije v Idriji je bilo že precej napisanega. Ker me tematika tudi osebno zanima mi … Preberi še več about Nekatera nova spoznanja o reformaciji v Idriji

Zgodbe življenja

Živim, da ga slavim. Tadejeva zgodba

"Če jaz v tem trenutku umrem, ali bom šel v nebesa?" Je bilo eno od zanimivih Tadejevih razmišljanj

Še več pričevanj

Predavanje Philip Yancey – Antonov dom

https://www.youtube.com/watch?v=nldfCWDRpTc

Desi Maxwell – tečaj krščanstva

Desi Maxwell – 1. predavanje, Velika slika

Naš cilj na prvem srečanju je razmišljati o tem, kako pristopiti k Svetemu pismu kot celoti: da bi … Preberi do konca. about Desi Maxwell – 1. predavanje, Velika slika

Še več predavanj

Igrajmo ŠTRBUNK

Footer

Sorodne povezave

Društvo Zaživi življenje

Društvo Vesela novica

Vrla žena

Štrbunk – družabna igra za vas

Društvo Več

Sorodne povezave

Slovenska slavilna glasba

Prevodi slavilne glasbe

Pišite nam na elektronski naslov:

137. si Krščanski medijski portal

Pogoji uporabe portala

Pogoji uporabe spletne strani

Nekaj besed O nas

Smo skupina ljudi, katerih vera in življenje temeljita na Svetem pismu, ki je navdihnjeno od Boga.

več na tej povezavi: