• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

137.si

Krščanski medijski portal

Kdaj ste videli prizadetost ali potrebo, ki ste jo z usmiljenjem pomagali rešiti? Kako ste se počutili ob svojem usmiljenju?

  • Religija in verovanje
    • Hoja za Kristusom
    • Krščanstvo vs. politika
    • Etika in morala
    • Reformacija in Primož Trubar
  • Praktično krščanstvo
    • Dotik duše
    • Pričevanja
    • Svetopisemske vrednote
  • Naslednje generacije
    • O mladih in študentih
    • O otrocih in najstnikih
    • O zakonskih parih in družinah
    • Predzakonsko življenje
    • Ženska – dar ljubezni
  • V luči današnjih dogodkov
    • Malo slišana zgodovina
    • Aktualno – covid, družba
  • Kultura
    • Krščanska glasba
      • Ameriška slavilna glasba
      • Katarina Bordner
      • Utrip kraljestva
      • L.Y.F.E.
      • Dar srca
      • Svetnik
      • Razni izvajalci
        • Ervin Štefančič
        • Mesto na gori
    • Krščanska literatura
  • Video posnetki
    • Ženska konferenca 2020 – splet
    • CDE – Center evangelij danes
    • Vrelec – prevedena predavanja
    • Video pričevanja
    • Vprašanja o krščanstvu
You are here: Home / Praktično krščanstvo / Večna zaveza

Večna zaveza

Hits: 18

»Sklenil bom z njimi večno zavezo; nikdar se ne obrnem od njih, da bi jim ne delal dobro; v srce jim bom dal svoj strah, da se ne odvrnejo od mene. Veselil se jih bom in jim izkazoval dobroto; zasadil jih bom trdno v to deželo, z vsem svojim srcem in z vso svojo dušo.« (Jeremija 32,40–41)

Bog nas hoče blagosloviti

Ob branju vrstic iz Jeremijeve knjige tri stvari napolnjujejo moje misli. Prva je tale: Bog nas hoče blagosloviti. V času, ko je bil Judom odvzet vsakršen blagoslov, ki so ga pričakovali, je Bog spregovoril o nekem prihodnjem dnevu, ko »jim nikdar ne bom nehal delati dobro … veselil se jih bom in jim izkazoval dobroto.«

Ta dan je napočil. Bog zdaj z nami ravna na nov način. Naša hudobnost ni več ovira njegovemu blagoslovu. Prav tako naša dobrota ni pogoj za blagoslov. V skladu s svojim novim načinom nas Bog blagoslavlja preprosto zato, ker nas ljubi – ker smo njegovi ljubljeni otroci in ker se hoče prek nas razodeti drugim. Ta predstava ne napolnjuje samo mojih misli. Napolnjuje moje srce. Naj povem še jasneje.

V vsem našem življenju – od dneva, ko smo začeli zaupati v Kristusa, pa do dneva, ko ga bomo videli iz oči v oči – ni niti trenutka, ko nas Bog ne želi blagosloviti. Vsak trenutek, v vseh okoliščinah nam Bog izkazuje dobroto. Nikoli ne neha. To mu je v preveliko zadovoljstvo. Bog ne čaka, da nas bo blagoslovil, ko bo naših težav konec. Blagoslavlja nas prav zdaj, v teh težavah in prek teh težav. Ravno v tem trenutku nam daje, kar on misli, da je dobro.

Tukaj seveda pride do trenja. Bog nam daje, kar on misli, da je dobro, kar on ve, da je dobro. Mi se včasih ne strinjamo. Imamo svoje lastne predstave, kaj bi moral storiti Bog (če je res dober) v naših okoliščinah. Te predstave segajo vse od tega, da nam Bog pred trgovino najde prosto parkirno mesto, do tega, da finančno podpre naše sanje o službi zanj, do tega, da spravi v red naše otroke, in do tega, da nam da negativne izvide, ko smo na pregledu. Prav te predstave nas ovirajo, da bi spoznali, kaj je zares dobro. Smo kakor otroci, ki mislijo, da bi jim zares ljubeči starši dali sladoled, ne da bi morali prej jesti špinačo. To, kar je zares dobro, je sladoled. Gotovo ni špinača.

Toda naš problem je še resnejši. Ne samo, da si želimo stvari, ki nam ponujajo takojšnjo zadovoljitev, in pogosto zavračamo, kar je za nas res dobro, ampak se sploh ne zavedamo tega, kar bi nam prineslo največji užitek. Da, obstaja nebeški sladoled, ki ima hranilno vrednost špinače. In dosegljiv je zdaj, v tem življenju.

Uresniči svoje sanje s spoznanjem Boga

To nas privede do druge stvari, o kateri razmišljam: Najvišje sanje, ki jih lahko kdaj koli sanjamo, želja, ki bi nas osrečila bolj kot kateri koli drug blagoslov, je, da spoznamo Boga, da ga dejansko izkusimo. Težava je, da ne verjamemo, da je to res. V svojih mislih se morda z njo strinjamo. Toda ne čutimo je v svojih srcih. Ne moremo si nehati želeti, da bi bili srečni. Ta nagon ne potrebuje opravičila. Ustvarjeni smo bili za srečo. Naše duše torej hrepenijo po čemer koli, kar naj bi nam priskrbelo kar največji možen užitek. Enostavno se še ne zavedamo, da je intimen odnos z Bogom tisti največji užitek.

Ne da bi se tega zavedali, hrepenimo po srečanju z Bogom, ki prinaša izkustvo, mnogo intimnejše od katerega koli ženina in neveste na svojo poročno noč, izkustvo, ki daje več globokega zadovoljstva, kot ga ima najsrečnejši zakonski par ob svoji petdeseti obletnici. Toda v svoji nespameti iščemo to izkustvo na vseh napačnih mestih. Če uporabim svetopisemski jezik: kopljemo si razpokane kapnice, ki ne držijo vode, da bi potešili svojo žejo, hodimo pa mimo svežega studenca, ki je Bog.

»Saj je moje ljudstvo storilo dvojno hudobijo: zapustili so mene, studenec žive vode, in si izkopali kapníce, razpokane kapníce, ki ne držijo vode.« (Jeremija 2,13)

Bog nas hoče blagosloviti. To je prva misel. Ker se ne more upreti temu, da bi nam dal najvišje dobro, je odločen, da nam da srečanje s samim seboj. To je največji blagoslov, kar si jih lahko zamisli. To so tudi najvišje sanje, kar si jih lahko predstavlja človeška duša, ki se zaveda sebe.

Toda mi se ne zavedamo sebe. Izgubili smo stik z najglobljim hrepenenjem svojih src. Srečanje z njim je to, kar hočemo, vendar se tega ne zavedamo. To je druga misel. Naj jo razvijem še malce dlje.

Sanjamo nižje sanje in si mislimo, da ni nobenih višjih. Sanjamo o dobrem zakonu, nadarjenih otrocih, o dovolj zdravja in denarja, da bi lahko uživali življenje, o pravi službi in o priložnosti, da bi naredili nekaj za svet. Same dobre stvari. Seveda jih hočemo. Toda mi mislimo, da so to najboljše stvari. Ko nam Bog pravi, da smo nespametni, ima v mislih prav to.

Na stari način, ko je bil Bog oddaljen in nedostopen, si je bilo težko predstavljati, da obstaja kaj boljšega od teh življenjskih blagoslovov, od vseh teh nižjih sanj, ki so upravičene dobrine.

Toda na novi način, ki ga imenujmo nova zaveza, je Bog prisoten in dosegljiv. On je tukaj in zdaj. Ko je Jezus zavpil: »Dokončano je,« je nedostopni Bog, Bog zastrašujoče svetosti, razširil svoje roke in nas povabil v svoj objem.

Največji blagoslov ni več blagoslov dobrega življenja. Nikoli ni bil. Zdaj je to blagoslov srečanja z Bogom. Vedno je bil. Toda zdaj, na novi način, so največje sanje dosegljive.

Na poti bodo težave

Toda nam se stvari zdijo drugačne. Zato gre Bog na delo, da bi nam pomagal jasneje videti. Eden izmed načinov njegovega delovanja je, da dopusti, da se naše nižje sanje razblinijo. Pusti, da nas boli, in ne stori ničesar, da bi nam bilo bolje. Trpimo, on pa stoji zraven in prav nič ne pomaga – vsaj ne tako, kot se nam zdi, da bi moral. Dejansko pa takrat, ko mi trpimo, Bog deluje; vodi nas v globine našega bitja, v središče duše, kjer so naše najmočnejše strasti. Šele tam odkrijemo svojo željo po Bogu. Začenjamo čutiti željo po tem, da bi ga poznali, in ta želja ni samo bolj živa in močnejša od naše bolečine, ampak z njeno pomočjo celo raste, dokler ne postane močnejša od želje po vseh dobrih stvareh, ki si jih še želimo. Prek bolečine zaradi uničenih nižjih sanj se začenjamo zavedati, da si srečanja z Bogom želimo bolj, kot si želimo življenjskih blagoslovov. In v naših življenjih se začne revolucija.

To je tretja misel. Naj jo izrazim takole: Naše sanje, ki se razblinijo, niso nikoli naključje. Vedno so košček večje sestavljanke, poglavje širše zgodbe. Bolečina je nekaj tragičnega. Vendar nikoli ni samo tragična. Za kristjana je vedno nujen kos poti na dolgem potovanju proti radosti.

Trpljenja, ki ga povzročijo uničene sanje, ne smemo razumeti kot nekaj, čemur naj bi se izognili, če je le mogoče, oziroma kar naj bi prestali, če že moramo. To je priložnost, da se znajdemo v objemu, priložnost, da odkrijemo svojo željo po najvišjem blagoslovu, ki nam ga hoče dati Bog, po srečanju z njim.

Vabljeni smo, da okusimo in vidimo, da je Gospod dober, celo če se nam zdi, da se je naše življenje raztreščilo na kosce. Naj ponovim tri misli, na katerih temelji to povabilo:

1. Bog te hoče blagosloviti. On neverjetno uživa v tem, da razveseli svoje otroke. Počuti se kakor starši na božično jutro, ki se veselijo, da bodo gledali svoje otroke, kako med vriski zadovoljstva odvijajo darila.

2. Največji užitek, kar smo jih sposobni izkusiti, je neposredno srečanje z Bogom. V skladu s svojim novim načinom ravnanja z ljudmi nam Bog izkazuje največjo dobroto s tem, da nam daje samega sebe, da bi v njem uživali, in s tem, da poskrbi, da srečanje z njim iščemo z več energije, kot iščemo kar koli drugega. Toda mi kar naprej zamenjujemo nižje užitke za ta največji užitek in živimo svoje življenje v neprestanem lovu za njimi. Nimamo stika s svojo željo po Bogu.

3. Torej Sveti Duh zbuja to željo. Bolečino zaradi uničenih sanj uporabi, da odkrijemo svojo željo po Bogu, pomaga nam, da začnemo sanjati svoje najvišje sanje. Uničene sanje niso nesrečna naključja usode. To so vnaprej pripravljene priložnosti, da lahko Duh najprej zbudi, potem pa tudi zadovolji naše najvišje sanje.

To, kar pravim, doživljam kot Božji klic, ki ga je pripravil Sveti Duh, Božji klic za vse moje življenje.

Z.M.

Primary Sidebar

Naš vsakdanji kruh

Utrip Kraljestva – NOVO

Moj zdravnik – Odmev slavljenja

Še več pesmi, ki jih pripravljamo za vas.

Malo slišana zgodovina

Ali konzervativci nasprotujejo spremembam?

To pravi levica. Kaj pa konzervatizem resnično pomeni? Če v Google vnesete vprašanje »Kaj je … Preberi še več about Ali konzervativci nasprotujejo spremembam?

Še več člankov

Reformacija na Slovenskem

Nekatera nova spoznanja o reformaciji v Idriji

O obdobju reformacije v Idriji je bilo že precej napisanega. Ker me tematika tudi osebno zanima mi … Preberi še več about Nekatera nova spoznanja o reformaciji v Idriji

Vprašanja o krščanstvu – Video

Kaj pomeni ljubiti? – Vinko Ošlak in Benjamin Hlastan

Preglej še več odgovorov.

Zgodbe življenja

Živim, da ga slavim. Tadejeva zgodba

"Če jaz v tem trenutku umrem, ali bom šel v nebesa?" Je bilo eno od zanimivih Tadejevih razmišljanj

Še več pričevanj

Zakonska problematika

Kako izbrati pravega partnerja?

Predavanje Philip Yancey – Antonov dom

https://www.youtube.com/watch?v=nldfCWDRpTc

Desi Maxwell – tečaj krščanstva

Desi Maxwell – 8. predavanje, V telesu

Kaj so grški arhitekti pri gradnji svojih bivališč in templjev uporabljali kot glavni model ali … Preberi do konca. about Desi Maxwell – 8. predavanje, V telesu

Še več predavanj

Igrajmo ŠTRBUNK

Footer

Sorodne povezave

Društvo Zaživi življenje

Društvo Vesela novica

Vrla žena

Štrbunk – družabna igra za vas

Društvo Več

Sorodne povezave

Slovenska slavilna glasba

Prevodi slavilne glasbe

Pišite nam na elektronski naslov:

137. si Krščanski medijski portal

Pogoji uporabe portala

Pogoji uporabe spletne strani

Nekaj besed O nas

Smo skupina ljudi, katerih vera in življenje temeljita na Svetem pismu, ki je navdihnjeno od Boga.

več na tej povezavi: