Views: 185
Besedilo: Pismo Kološanom 1,3–6. Živimo v težkem času. Preživeli smo leto 2020 in po enem mesecu že izkušamo težo življenja v letu 2021:
- covid-19 je še vedno glavna tema našega življenja. Vse se vrti okrog njega. K temu moramo še dodati vso težo in vprašanja glede cepiva in cepljenja,
- zapiranje in odpiranje šol, trgovin, gospodarstva, potovanj, meja znotraj države in zunaj države,
- pričakovanje nove pandemije sevov,
- potresi, drug za drugim vsak dan, in požari, poplave, orkani,
- gospodarski nemiri in pretresi na svetovnih borzah,
- kriza zaupanja, komu v tem času verjeti in zaupati,
- osebne bolezni in strahovi zaradi vse večje negotovosti,
- velik porast depresij in samomorov, posebej med mladimi in celo med otroki,
- in še in še bi lahko naštevali.
Življenje se mi zdi, kot da bi se plazili po minskem polju z zavezanimi očmi in v strahu čakali, kaj nas bo še doletelo. Nihče ne ve, kaj bo prinesla prihodnost. Namesto da bi dodal lastna ugibanja o prihodnosti, bi se rad lotil temeljnega vprašanja, ki vedno velja:
Kako naj živimo v takšnih časih?
To nas pripelje do besedila iz Pisma Kološanom, ki smo ga letos začeli skupaj odkrivati in preučevati. V teh nekaj vrsticah, ki jih bomo danes prebrali, nam naš ljubeči Bog odkriva način, kako živeti v težkem času. Teh nekaj vrstic nam odkriva pravi način, kako naj se odzoveš zdaj, v tem težkem času. Kako naj živimo v takšnih časih?
Sveto pismo je edina knjiga, ki nam ponuja prave in resnične odgovore za zmage in navodila za preživetje vseh težkih časov. Preden bomo pogledali, kaj nam Bog ponuja v tem težkem času, se vprašajmo, s katerimi vprašanji in odgovori se borim v tem času. Npr.: Cepljenje proti covidu-19, da ali ne? Od kod anksioznost oz. strahovi v mojem življenju? Kako je možno, da sem tudi jaz prišel do depresije? Šolanje na daljavo, da ali ne več? Ali Bog res skrbi zame? Kdo sploh Bog je? Kakšna prihodnost me čaka? Kaj bo z mojim zdravjem, mojo službo, mojimi otroki? Ali je možno najti partnerja, ki me bo imel rad in živel z menoj in zame? Kaj se je zgodilo z mojim odnosom do partnerja? Kaj se je zgodilo z odnosom do otrok, prijateljev? Kako mediji vplivajo na moje življenje? In še mnoga druga vprašanja, na katere iščeš/iščemo odgovore.
Ker ne moremo dobiti odgovorov na vsa ta in druga vprašanja danes, bomo poiskali odgovor na vprašanje, okrog katerega se v zadnjem mesecu iskri največ mnenj in komentarjev, ta pa je: Cepljenje proti covidu-19, da ali ne?
Tudi mi verni se sprašujemo enako, se bi cepil ali ne, kajne? Vsi vemo, da je pandemija covida-19 in njegovih sevov zajela in prestrašila cel svet. Strokovnjaki nam sporočajo, da je cepljenje ključ za obvladovanje in rešitev pandemije. Sporočajo nam še, da se bomo vrnili v normalno življenje samo z večinsko precepljenostjo svetovne populacije. Toda trenutna ponudba cepiv je sprožila ključna etična vprašanja glede cepiv.
Ali mi lahko Sveto pismo pomaga pri odločitvi za cepljenje ali proti njemu?
V Pismu Kološanom 4,14 apostol Pavel piše: »Pozdravlja vas Luka, dragi zdravnik …« Ta dragi zdravnik Luka, ki je tukaj omenjen, je tudi pisec dveh knjig: Evangelija po Luku in Apostolskih del. To nam pove, da Bog in Sveto pismo ne odklanjata medicine, zdravnikov in zdravil, temveč jih zelo visoko cenita in spoštujeta. V Svetem pismu bomo na nekaterih mestih našli jasna navodila, kako ravnati v primeru različnih bolezni in kako se nekatere bolezni lajšajo in zdravijo. Zato samo cepljenje ne sme predstavljati večjega problema pri odločanju za ali proti. Sveto pismo tukaj daje navodila, da je kristjanom vse svobodno, torej tudi cepljenje, in naj se za ali proti odločamo po veri. Eni verjamejo, da je cepljenje dobro in koristno, drugi nasprotujejo cepljenju. Kdo ima prav? Načelo, ki velja pri takih in podobnih odločitvah, pravi, da ne smemo soditi drugega, ki verjame drugače, namesto obsojanja ne smemo biti v spotiko drugemu, ki se odloča drugače, kajti kar koli ne izvira iz vere, je greh (o tem načelu, ki velja za različna področja, govori celo 14. poglavje Pisma Rimljanom).
Bolj problematično od vprašanja »Cepljenje, da ali ne?« je vprašanje, iz česa je narejeno cepivo. Če je cepivo narejeno iz naravnih sestavin, za cepljenje ne bi smelo biti ovir. Ovire so samo v primeru, če je cepivo izdelano iz živih celic, ki so vzete iz človeških bitij z nasilnim dejanjem npr. odvzemom brez dovoljenja osebe ali umorom zarodka žive osebe.
Junija je revija Science poročala, da je bilo vsaj pet cepiv proti koronavirusu narejenih iz celičnih linij splavljenih otrok, kot se je že zgodilo v šestdesetih letih 20. stoletja pri izdelavi cepiv proti rdečkam, noricam, hepatitisu A, pasovcu (herpes zoster), hemofiliji, revmatoidnemu artritisu in cistični fibrozi.
Ta ista revija pravi, da cepiva proizvajalca Moderna in Pfizer, ki se trenutno pošiljajo po vsem svetu, ne vsebujejo celičnih linij ploda. Torej niso etično in moralno sporna in po svetopisemskem učenju naj ne bi obstajal razlog za nasprotovanje cepljenju s tema cepivoma. Naj to razpravo za cepljenje proti koronavirusu ali proti njemu zaključim s štirimi načeli, ki nam bodo olajšala odločitev za ali proti.
1. Nikoli ne smemo delati zla, da bi iz njega dobili dobro
V Pismu Rimljanom 3,8 beremo: »Ali naj bi počenjali zlo, da bi iz tega prišlo dobro …« Apostol Pavel nas opozarja, da nihče od ljudi ni zmožen narediti kaj takega, da ne bi z dobrim hkrati povzročil še večjega zla – tipičen primer so vojne. Vojne se začenjajo z reševanjem nekega zla in na koncu se ugotavlja, da so povzročile še veliko več zla. Samo vsevedni in vsemogočni Bog, ki ljubi vse ljudi na svetu, je zmožen uporabiti zlo za delanje dobrega. Zato se apostol Pavel distancira od možnosti, da bi človek uporabljal zlo, ki naj bi rodilo dobro. Z drugimi besedami, distanciral se je od takšne etične drže, ki so jo nekateri odobravali. Mislim, da bi se od takega načela morali distancirati tudi mi, današnji kristjani. Ne bi smeli delati zla, da bi lahko prišlo dobro. Žal se to pogosto dogaja v svetu: primer oboroževanja in uporov ter vojn, izdelovanje zdravil iz nasilno umorjenih še nerojenih otrok, presaditve organov, nasilno odvzetih osebam kjerkoli, kadarkoli in komurkoli na svetu, vprašanja razvoja in tehnologij in še in še bi lahko naštevali.
Samo Bog ima neskončno modrost in zmožnost za upravljanje s celotnim svetom, polnim greha, v katerem lahko grozljive stvari spreminja v modre in dobre namene!
2. Jezusa Kristusa in njegovo kraljestvo moramo ceniti bolj kot varnost ali zdravje
Zelo pogosto slišimo izjave: »Nihče nima pravice ogrožati sebe in drugih!« Ali se je temu sploh možno izogniti? V Svetem pismu na veliko mestih beremo, da nas Bog pogosto poziva, naj počnemo stvari ali naj se izogibamo stvarem, ki so za nas osebno zelo dragocene, da bi pokazali, da nam je Jezus Kristus in njegovo kraljestvo pomembnejše od naše osebne varnosti, splošne varnosti ali udobja, in se žrtvujemo, da bi naredili, kar je prav in kaj od nas zahteva Bog. To načelo nam Jezus odkriva, ko nam reče, naj ljudem ne vračamo zla za zlo: »Slišali ste, da je bilo rečeno: Oko za oko in zob za zob. Jaz pa vam pravim: Ne upirajte se hudobnežu, ampak če te kdo udari po desnem licu, mu nastavi še levo« (Evangelij po Mateju 5,38–39). Ali ko nam reče, naj ljubimo svoje sovražnike: »Slišali ste, da je bilo rečeno: Ljubi svojega bližnjega in sovraži svojega sovražnika. Jaz pa vam pravim: Ljubíte svoje sovražnike in molíte za tiste, ki vas preganjajo« (Evangelij po Mateju 5,43–44). Ali ko nam reče, naj nasilnežu nastavimo še drugo lice: »Jaz pa vam pravim: Ne upirajte se hudobnežu, ampak če te kdo udari po desnem licu, mu nastavi še levo« (Evangelij po Mateju 5,38–39). Ali ko nam reče, naj gremo dvojno razdaljo: »In če te kdo sili eno miljo daleč, pojdi z njim dve« (Evangelij po Mateju 5,41). Ali ko nam reče, naj delamo dobro tistim, ki nas sovražijo: »Vam pa, ki poslušate, pravim: Ljubíte svoje sovražnike, delajte dobro tistim, ki vas sovražijo« (Evangelij po Luku 6,27).
Vsa ta načela delujejo v praksi in so oblikovana tako, da Jezusovi sledilci lahko pokažejo, da niso sužnji tega sveta in da najgloblje zadovoljstvo življenja ne prihaja iz potrebe, da bi si rešili življenje ali se izognili tveganju in maščevanju.
Ko se odrekamo udobju in zadovoljstvu ali varnosti, da bi pričevali o Jezusovi vrednosti za nas in pričevali o svetosti in nedotakljivosti življenja druge osebe ali pričevali o svojem upanju in prizadevanju za dobrobit druge osebe ali o našem zaupanju v Božjo nagrado, ki presega smrt, in se na tak način podrejamo in poistovetimo z Jezusom, ga pravzaprav povzdigujemo in cenimo bolj kot sebe in svojo samoohranitev. To nam bo prineslo drug, višji pogled na svet, ki ga po navadi ne opazimo in ne vidimo.
Torej, če se znanstvenik izogne uporabi tkiv in organov, odvzetih dojenčkom, ubitim pri splavu, ali če se navaden državljan izogne uporabi zdravil, za katere ve, da so bila razvita posebej s takšnim nabiranjem in raziskavami, je cilj tega početja ohraniti krščansko vest čisto in podrejenost evangeliju Jezusa Kristusa še toliko bolj pomembno in dragocenejše od katere koli varnosti ali varnosti za zdravje, ki ga lahko pridobimo zaradi greha, ki ga počenjamo. To je realno pričakovati po veri, ker Bog obljublja rešitve za vsak problem na svetu.
3. Pričujmo o svetosti življenja
Izogibanje raziskavam in izogibanje uporabi takšnih raziskav, ki smo jih omenjali, je le eden od načinov pričevanja resnice in vrednosti Kristusa v svetosti nerojenih in rojenih oseb.
Ko premišljujemo in pričujemo o svetosti in nedotakljivosti življenja, bodimo proaktivni in ne bodimo tiho, temveč govorimo in ukrepajmo po svojih zmožnostih in načinih, ki nam jih Jezus priporoča, da zaščitimo nedolžna človeška življenja in njihovo uporabo za raziskovanje in eksperimentiranje!
4. Bog vedno blagoslavlja načelno ravnanje
»Bog časti integriteto in načelno ravnanje, ki temelji na njegovi resnici, njegovi lepoti in njegovi vrednosti!«
Bog je Bog. Spoštuje integriteto in načelno ravnanje, ki temelji na njegovi resnici, njegovi lepoti in njegovi vrednosti, tudi če svet v tem ne vidi smisla. Sploh se ne zavedamo, kako pozitivne in neslutene učinke bi lahko dosegli, če bi verjeli Bogu in se izogibali slabim odločitvam v korist dobrim, ki jih nismo sposobni sprejeti. Bog ima rešitve za vse in najbolj zapletene in nevarne situacije ter nam lahko v njih podeli čudeže in neverjetno milost, saj je to dokazoval neštetokrat v zgodovini. Iskreno se vprašajmo, komu bolj zaupamo, strokovnjakom ali Bogu? Kaj bolj cenimo in potrebujemo, vero ali varnost?
Torej, pazimo, da ne ravnamo kot mnogi raziskovalci ali kot običajni potrošniki na način, ki oskrunja telesa še nerojenih in rojenih bitij, da se jih uporablja za našo korist!
Kot verniki vemo, da je svet podvržen boleznim in različnim težavam in nesrečam zaradi greha, ki je z Adamom in Evo vstopil v življenje vsakega rojenega človeka na tem svetu. Dobro je iskati rešitve in zdravila za bolezni, ki so naš vsakdan vse do konca sveta. Od iskanja zdravil za bolezni je najpomembnejše iskati zdravilo za greh. Kajti zdravilo za covid-19 je samo začasno zdravilo. Zdravilo za greh je veliko pomembnejše, ker je zdravilo za večnost. Sveto pismo pravi v Pismu Rimljanom 3,23: »Saj so vsi grešili in so brez Božje slave.« Najti zdravilo za covid-19, ki nas omejuje in ločuje drug od drugega, je nekaj velikega. Najti zdravilo za greh je veliko več, saj rešuje našo omejitev dostopa do Boga in rešuje našo ločenost od Boga za vso večnost. Kaj je torej to zdravilo za greh? V Pismu Rimljanom 6,23 piše: »Plačilo za greh je namreč smrt; Božji milostni dar pa je večno življenje v Kristusu Jezusu, našem Gospodu.« Zdravilo za greh je Jezus Kristus, ki je plačal ceno za tvoj in moj greh, in ta je bila njegova smrt na križu pred 2000 leti. Kdor koli veruje v Jezusa in ga prizna za Odrešenika od svojih grehov, je odrešen in rešen greha za vso večnost in ne umira več za večno smrtjo, ki je večna ločenost od Boga v večnem ognju in objemu satana. To je evangelij, ki so ga sprejeli Kološani; njim je apostol Pavel napisal pismo, ki nas spominja na to dejstvo.
Berimo Pismo Kološanom 1,3–6:
»Kadar molimo za vas, se zmeraj zahvaljujemo Bogu, Očetu našega Gospoda Jezusa Kristusa. Slišali smo namreč o vaši veri v Kristusu Jezusu in o ljubezni, ki jo imate do vseh svetih, in sicer zaradi upanja, ki vam je pripravljeno v nebesih. O tem upanju ste slišali že prej, v besedi resnice evangelija, ki je navzoč pri vas, kakor tudi sicer prinaša sad in se razrašča po vsem svetu. Tako je bilo tudi pri vas od dne, ko ste zanj slišali in v resnici spoznali Božjo milost.«
Bog nas kliče, da molimo za vse raziskovalce, da bi pri raziskavah poleg znanja in modrosti vključevali etični in moralni kodeks svetosti in nedotakljivosti življenja.
Prav tako nas spodbuja, da molimo za oblast, da bi sprejemala pravilne in etične zakone in pogoje, »da bi lahko živeli v vsej pobožnosti in vsem dostojanstvu, mirno in tiho« (Prvo pismo Timoteju 2,2).
Vendar nas še bolj kliče, da molimo za ljudi, ki še nimajo zdravila proti najstrašnejšemu in večnemu virusu, ki se imenuje greh in ki povzroča najstrašnejšo večno smrt. Zdravilo za ta virus je evangelij upanja, ki so ga slišali in sprejeli Kološani. Evangelij Jezusa Kristusa, ki ima edini moč odpuščanja in brisanja grehov ljudem, ki ga sprejmejo, ter jim v zameno zagotavlja Božjo milost in večno življenje z Bogom. To je veliko več kot cepivo za covid-19.
Si ti že sprejel to cepivo po veri v Jezusa Kristusa? Če ne, ga sprejmi danes in si zagotovi varno prihodnost. To lahko storiš zdaj, tako da povabiš Jezusa v svoje življenje po veri in z jasnim priznanjem: »Jezus, ti si moj Zveličar in Odrešenik!«
Če si Jezusa že sprejel, zastopaj ljudi pred Bogom v gorečih molitvah in v dejanjih ljubezni do vseh ljudi, kot je to delal apostol Pavel: »Kadar molimo za vas, se zmeraj zahvaljujemo Bogu, Očetu našega Gospoda Jezusa Kristusa. Slišali smo namreč o vaši veri v Kristusu Jezusu in o ljubezni, ki jo imate do vseh svetih, in sicer zaradi upanja, ki vam je pripravljeno v nebesih.«
In na koncu:
Verujmo, da je vsevedni in vsemogočni Bog na strani človeka in mu bo dal v vsakem času potrebno rešitev in izhod iz vsake težke situacije, tudi take, kot je pandemija koronavirusa. Spodbujam vse nas, da verujemo Bogu in njegovim obljubam, da ima za nas dobre načrte in prihodnost. To je Bogu všeč in nas bo nagradil z vsem, kar potrebujemo. To je največ, kar lahko človek dobi od Boga na tem svetu. Za to je vredno verovati in živeti. Želim ti, da zdaj v veri sprejmeš in živiš življenje, ki ti ga ponuja Bog!
Zvonko Turinski