Views: 36
EL ŠADAJ
El Šadaj je hebrejsko ime za Boga, ki pomeni Vsezadostni, Bog vsemogočni. El Šadaj je Bog, ki je več kot dovolj. Bog je bil in je vsezadosten za vsako našo potrebo. To pomeni, da ima vsezadostni Bog moč, da izpolni svoje obljube, ki jih je dal v Svetem pismu. To je ime, ki ga je Bog razodel Abramu, ko je sklenil večno zavezo z njim in njegovimi potomci.
1 Ko pa je Abram imel devetindevetdeset let, se mu je prikazal Gospod in mu rekel: »Jaz sem Bog Mogočni. Hodi pred menoj in bodi popoln! 2 Sklenil bom svojo zavezo med seboj in teboj in silno te bom namnožil.« – 1 Mz 17,1–2.
Razumevanje imena El Šadaj: Predstavljajte si ta prizor, ko je starec padel na kolena pred Bogom. Ali si predstavljate, da ste sredi Božje prisotnosti in slišite njegov glas? To se še vedno dogaja navadnim ljudem danes. Veliko ljudi je slišalo slišen Božji glas.
Ali se spomnite Abrahamove in Sarine zgodbe? Malo smo jo omenili zadnjič, ko smo se pogovarjali o Hagarini zgodbi. Bog je sklenil zavezo z Abramom, da bo imel veliko potomcev, a Abram je star 99 let in Saraja je tudi prestara, da bi imela še otroke. Saraja ni mogla zanositi. Potrebovala bi čudež od vsemogočnega Boga! Zgodilo se je takole:
1 Ko pa je Abram imel devetindevetdeset let, se mu je prikazal Gospod in mu rekel: »Jaz sem Bog Mogočni. Hodi pred menoj in bodi popoln! 2 Sklenil bom svojo zavezo med seboj in teboj in silno te bom namnožil.« 3 Abram je padel na obraz in Bog je govoril z njim ter rekel: 4 »Glej, to je moja zaveza s teboj: postal boš oče množice narodov. 5 Ne boš se več imenoval Abram, temveč Abraham ti bo ime, kajti postavljam te za očeta množici narodov. 6 Naredil te bom silno rodovitnega, napravil bom iz tebe narode in kralji bodo izšli iz tebe. 7 Postavljam svojo zavezo med seboj in teboj ter tvojimi potomci za teboj iz roda v rod kot večno zavezo. Tebi in tvojim potomcem za teboj bom Bog. 8 Tebi in tvojemu potomstvu dajem deželo, v kateri bivaš kot tujec, vso kánaansko deželo, v večno last in bom njihov Bog.«
15 Potem je Bog rekel Abrahamu: »Svoje žene Saráje ne imenuj več Sarája, temveč Sara bodi njeno ime! 16 Blagoslovil jo bom in ti dal sina tudi od nje; blagoslovil jo bom, da bodo iz nje nastali narodi in bodo kralji ljudstev izšli iz nje.« 17 Abraham je padel na obraz in se zasmejal. Rekel si je: »Ali se bo stoletniku rodil sin? Ali bo devetdesetletna Sara rodila?« 18 Abraham je rekel Bogu: »O da bi le Izmael živel pred teboj!« – 1 Mz 17,1–8.15–18
Bog je spremenil Abramovo ime v Abraham in Sarajino v Sara. Sara je v starosti 89 let zanosila; otroka sta poimenovala Izak.
Ko se je Bog prikazal Abrahamu in se predstavil kot El Šadaj, Bog Mogočni, je Abraham veroval, da lahko Bog izpolni vse, kar je obljubil. Božje besede so hranile Abrahamovo vero, da bo Vsemogočni storil, kar je rekel, da bo. Ni bilo pomembno, da sta bila Abraham in Sara stara. Zakoni narave ne veljajo za tistega, ki jih je ustvaril! Pri Bogu je vse mogoče.
El Šadaj v hebrejščini:
Starozavezna beseda za »Vsemogočnega« je hebrejska beseda »Šadaj«, ki pomeni ›najmočnejši‹. Nekateri strokovnjaki pravijo, da bi lahko El Šadaj prevedli tudi kot ›Bog gora‹. To je prispodoba za Boga kot goro moči in njegovo prisotnost kot veličastno zavetje in senco.
Beseda »Šadaj« izhaja iz hebrejskega korena besede »shad«, ki pomeni ›prsi‹. To nam daje mogočno sliko Boga kot ›tistega, ki hrani, priskrbi in poteši.‹
Božje ime El Šadaj je v Stari zavezi uporabljeno 48-krat.
El Šadaj v vašem življenju:
Zakaj naj bi preučevali Božja imena? Za vedno boste spremenjeni ob spoznavanju in razumevanju tega, kdo je Bog, in spoznanju, kako namerava delovati v vašem življenju. Ko preučujete ime El Šadaj, si zapomnite, da je Bog več kot dovolj, da poteši vaše potrebe.
El Šadaj – Bog, ki je več kot dovolj, je vsezadosten.
- Ko v molitvi preučujete Božje ime El Šadaj, odgovorite na naslednja vprašanja:
- Kdo je El Šadaj za vas?
- Kako poznavanje Boga kot El Šadaja vpliva na vaše življenje?
- Kako lahko rastete v svoji krščanski hoji z razumevanjem Boga kot El Šadaja?
- Kako ste izkusili Božjo vsemogočno moč, ki je delovala v vašo korist?
Ne glede na to, skozi kaj greste danes, se lahko oklenete resnice, da je Bog vaš El Šadaj, Vsezadostni, Bog Vsemogočni. Daje vam vse, kar potrebujete za življenje, in je več kot dovolj, da poteši vse vaše potrebe. Ko molite k El Šadaju, molite k Bogu vsemogočnemu, Vsezadostnemu. Ima vse, kar potrebujete, da vas ohrani.
Molitev k El Šadaju:
El Šadaj, nič ni pretežko zate. Imaš vse, kar potrebujem. Ti me ohranjaš. Si vsemogočni Bog, zate ni nič pretežko. Odpusti mi, kadar pozabim, kako mogočen si. Amen.
EL OLAM
El Olam je hebrejsko ime za Boga, ki pomeni, da Bog nima ne začetka ne konca. Je večni Bog. To ime prvič odkrijemo v Svetem pismu, ko Abraham kliče večnega Boga, ko posadi tamarisko v Beeršébi, potem ko je sklenil zavezo z Abimélehom.
32 Tako sta pri Beeršébi sklenila zavezo. Potem sta Abiméleh in poveljnik njegove vojske Pihól vstala in se vrnila v filistejsko deželo. 33 Abraham je v Beeršébi zasadil tamarisko in tam klical ime Gospoda, večnega Boga. – 1 Mz 21,32–33.
Razumevanje Božjega imena El Olam: Da bi razumeli to Božje ime, si preberimo naslednji odlomek iz Prve Mojzesove knjige:
Abrahamova zaveza z Abimélehom
22 Tisti čas pa sta Abiméleh in poveljnik njegove vojske Pihól rekla Abrahamu: »Bog je s teboj v vsem, kar delaš. 23 Prisezi mi zdaj tukaj pri Bogu, da ne boš varal ne mene ne mojih naslednikov ne potomcev; enako dobroto, kakršno sem ti izkazoval jaz, izkazuj ti meni in deželi, v kateri prebivaš kot tujec!« 24 Abraham je odgovoril: »Prisežem.«
25 Tedaj se je Abraham pritožil Abimélehu zaradi studenca, ki so si ga Abimélehovi hlapci s silo prilastili. 26 Abiméleh je rekel: »Ne vem, kdo je to storil, tudi ti mi nisi povedal in sam nisem slišal o tem do danes.« 27 Abraham je vzel od drobnice in goveda, dal to Abimélehu in sklenila sta zavezo. 28 Abraham je oddelil od drobnice sedem jagnjic. 29 Abiméleh je rekel Abrahamu: »Kaj pomeni teh sedem jagnjic, ki si jih oddelil?« 30 Rekel je: »Resnično, vzel boš sedem jagnjic iz moje roke, da mi boš za pričo, da sem jaz izkopal ta vodnjak.« 31 Zato je ta kraj dobil ime Beeršéba [vodnjak prisege], ker sta tam oba prisegla.
32 Tako sta pri Beeršébi sklenila zavezo. Potem sta Abiméleh in poveljnik njegove vojske Pihól vstala in se vrnila v filistejsko deželo. 33 Abraham je v Beeršébi zasadil tamarisko in tam klical ime Gospoda, večnega Boga. 34 In Abraham je prebival veliko dni kot tujec v filistejski deželi. – 1 Mz 21,22–34.
Abraham je klical ime Gospoda, večnega Boga [El Olam], ko je zasadil tamarisko v Beeršébi. Klical je Bog, častil je tistega, ki je alfa in omega, začetek in konec.
Tukaj je še ena vrstica, ki opisuje to večno lastnost Boga:
26 Nihče ni kakor Bog Ješurúnov [Izraelov]: po nebu se vozi tebi v pomoč in nad oblaki v svojem veličastju. 27 Bog starodavni [večni] je pribežališče, spodaj so vekovite [večne] roke; pregnal je sovražnika pred tabo in rekel je: ›Pokončaj!‹ – 5 Mz 33,26–27
Ali že dolgo molite za spremembo svojih okoliščin, ozdravljenje prijateljice ali družinskega člana ali za nekaj drugega? Večni Bog je vaše pribežališče. Njegove večne roke so pod vami, vas držijo, ščitijo in vodijo. Težko je dojeti to večno naravo Boga, a ko povabimo tistega, ki presega čas in prostor, v naš prostor v našem življenju, potem smo na mestu, da izkusimo El Olama kot pribežališče za vso večnost. Večni Bog ne oslabi in se ne utrudi. Ko ga kličemo, obnovi našo moč in poživi naše upanje.
Sveto pismo odgrne zaveso večnosti v knjigi Razodetje, ko nam da vpogled v to, kakšen je videti »Za vedno«:
8 Ta štiri bitja so imela vsako po šest perutnic in so bila vsenaokrog in znotraj polna oči. Brez prenehanja so govorila noč in dan: »Svet, svet, svet, Gospod Bog, vladar vsega, ki je bil, ki je in ki pride!« – Raz 4,8
To se dogaja prav zdaj okrog prestola v nebesih. Dan in noč angeli ne nehajo častiti Boga, ki je večen. Nekega dne se mu bomo ob določenem času pridružili tudi mi!
Težko je dojeti ta pojem našega večnega Boga. Tukaj nastopi vera. Včasih moraš preprosto sprejeti stvari, celo ko jih ne razumeš. Dejstvo je, da večni Bog ljubi vsakogar izmed nas in ima načrt za naše življenje. Včasih lahko sredi naših težav pozabimo, kdo je Bog za nas. Spomnite se, da je Bog prebivališče za vas, njegove večne roke so iztegnjene in vabi vas, da se pridružite njegovim večnim namenom.
Božji večni namen za naše življenje je, da živimo v njegovi prisotnosti, obrodimo sad njegovega Duha in smo luč v tem temnem svetu tistim, ki ga še ne poznajo.
Tukaj je še ena čudovita vrstica, ki opisuje Boga kot El Olama – zelo vas bo spodbudila!
3 Kdor ti je predan, mu ohranjaš mir, mir, ker zaupa vate. 4 Zaupajte v Gospoda vekomaj, kajti samo Gospod Bog je večna skala. – Iz 26,3–4
El Olam v hebrejščini:
Olam je hebrejska beseda, ki se pojavi več kot štiristokrat v hebrejskih svetih spisih. Prevaja se jo kot ›večen‹, ›vekovit‹, ›za vedno‹, ›trajen‹ ali ›starodaven‹. Nanaša se na polnost izkušnje časa ali prostora. Ime El Olam s pomenom »večni Bog« se pojavi samo štirikrat. Beseda se nanaša na Boga in njegove zakone, obljube, zavezo in kraljestvo.
Božje ime El Olam v vašem življenju:
- Kako poznavanje Boga kot El Olama vpliva na vaše življenje?
- Kdo je El Olam za vas?
- Kako lahko rastete v svoji krščanski hoji z razumevanjem Boga kot El Olama?
- Ko molite k El Olamu, molite k večnemu Bogu. On je vaše pribežališče, varno mesto za vas.
Molitev k Bogu – El Olamu:
El Olam, moj večni Oče, hvala, da me neizmerno ljubiš. Ti si moje pribežališče, varno mesto zame. Pomagaj mi doumeti, kdo si, in ti zaupati, da imaš dobre načrte za moje življenje. Pomagaj mi v moji neveri in povečaj mojo vero. Amen.
JAHVE JIREH
Jahve Jireh – Gospod bo preskrbel
Jahve Jireh je hebrejsko ime za Boga, ki pomeni, da bo Gospod preskrbel. Da bi bolje razumeli to ime za Boga, se moramo vrniti v zgodbo, kjer prvič slišimo to Božje ime. Prvič ga odkrijemo v 1 Mz 22,13–14. To je zgodba o veri in zgodba, ki jo je kar neprijetno brati. Govori o Abrahamu in Izaku in času, ko je Bog resnično preizkusil Abrahamovo vero!
13 Abraham je povzdignil oči in pogledal, in glej, za njim je bil oven, ki se je z rogovi zapletel v grmovje. Abraham je torej šel in vzel ovna in ga daroval v žgalno daritev namesto svojega sina. 14 Zato je Abraham tisti kraj imenoval »Gospod bo preskrbel«, kakor pravijo danes: Na gori Gospodovi bo preskrbljeno. – 1 Mz 22,13–14
Razumevanje Božjega imena Jahve Jireh
Ta odlomek vam morda vzbuja vprašanja in predstavlja borbe, ko ga berete. Preden pa si bomo prebrali odlomek, ki nam najprej pokaže to čudovito Božje ime, želim, da si ogledamo odlomek v Novi zavezi, v Pismu Hebrejcem.
17 Po veri je preizkušani Abraham v dar nesel Izaka. Edinorojenega sina je bil voljan darovati, on, ki je prejel obljube 18 in mu je bilo rečeno: Po Izaku se ti bo imenovalo potomstvo. 19 Mislil si je, da more Bog tudi od mrtvih obujati. Zato ga je – rečeno v prispodobi – dobil nazaj od mrtvih. – Heb 11,17–19
Ko bomo brali naslednje vrstice iz 1 Mz 22, se spominjajte, o čem govori odlomek Heb 11,17–19.
1 Po teh dogodkih je Bog preizkušal Abrahama. Rekel mu je: »Abraham!« Rekel je: »Tukaj sem.« 2 Pa je rekel: »Vzemi svojega sina, svojega edinca, ki ga ljubiš, Izaka, in pojdi v deželo Moríja! Tam ga daruj v žgalno daritev na gori, ki ti jo bom pokazal!« 3 Abraham je vstal zgodaj zjutraj, osedlal osla, vzel s seboj dva hlapca in svojega sina Izaka. Nacepil je drv za žgalno daritev, potem pa je vstal in odšel proti kraju, o katerem mu je govoril Bog. 4 Tretji dan je povzdignil oči in od daleč zagledal kraj. 5 Rekel je hlapcema: »Ostanita tukaj z oslom, jaz in deček pa greva tjakaj, da pomoliva. Potem se vrneva k vama.«
6 Abraham je vzel drva za žgalno daritev in jih naložil svojemu sinu Izaku, v svojo roko pa je vzel ogenj in nož. In šla sta oba skupaj. 7 Izak je nagovoril svojega očeta Abrahama in rekel: »Moj oče!« Ta je rekel: »Tukaj sem, moj sin.« Pa je rekel: »Glej, ogenj in drva, kje pa je jagnje za žgalno daritev?« 8 Abraham je rekel: »Bog si bo preskrbel jagnje za žgalno daritev, moj sin.« In šla sta oba skupaj.
9 Prišla sta na kraj, o katerem mu je Bog rekel. Tam je Abraham sezidal oltar in razložil drva. Zvezal je svojega sina Izaka in ga položil na oltar na drva. 10 Potem je Abraham iztegnil svojo roko in vzel nož, da bi zaklal svojega sina. 11 Tedaj mu je zaklical Gospodov angel iz nebes in rekel: »Abraham, Abraham!« Rekel je: »Tukaj sem.« 12 In je rekel: »Ne izteguj svoje roke nad dečka in ne stôri mu ničesar, kajti zdaj vem, da se bojiš Boga, saj mi nisi odrekel svojega sina, svojega edinca.« 13 Abraham je povzdignil oči in pogledal, in glej, za njim je bil oven, ki se je z rogovi zapletel v grmovje. Abraham je torej šel in vzel ovna in ga daroval v žgalno daritev namesto svojega sina. 14 Zato je Abraham tisti kraj imenoval »Gospod bo preskrbel«, kakor pravijo danes: Na gori Gospodovi bo preskrbljeno. – 1 Mz 22,1–14
V Heb 11,19 piše, da je Abraham dovolj poznal Božji značaj in moč, da je zaradi vseh drugih Božjih obljub o Izaku zaupal, da če bi Bog v tistem trenutku vzel Izaka, bo izpolnil svojo besedo, tudi če bi moral Izaka obuditi od mrtvih. Abraham je opravljal to težko nalogo z gotovostjo v svojem srcu. To je čudovita vera!
Ko boste brali Prvo Mojzesovo knjigo, boste odkrili načrte, ki jih je imel Bog od samega začetka za Izaka. Ugotovili boste, da ko se je Izak približeval 40. letu, je molil na polju, ko je prišla njegova bodoča žena Rebeka k njemu. In Gospod je napolnil Izakovo srce z ljubeznijo do te mlade ženske, ki je potem postala njegova žena. Skupaj sta postala del Kristusovega rodovnika. Gospod je dal Abrahamu obljube v zvezi z Izakom. Bog ni samo poskrbel za Izakovo življenje, ampak tudi za njegovo prihodnost kot del Božje obljube, da bo poslal Kristusa na svet.
Jahve Jireh v hebrejščini
Hebrejski glagol »ra’ah« (iz katerega izvira beseda Jireh) pomeni ›videti‹. V tem primeru je preveden kot ›preskrbeti‹. Bog vidi preteklost, sedanjost in prihodnost. To pomeni, da lahko predvidi, kaj potrebujemo, in to preskrbi. Jahve Jireh torej pomeni ›Gospod bo preskrbel.‹
Zanimivo dejstvo: Morijo, kraj, kjer se je Abraham pripravljal, da bo žrtvoval Izaka, povezujejo s Tempeljskim gričem v Jeruzalemu. Danes je na gori Morija muslimansko svetišče, ki se imenuje Kupola na skali. Samo dober kilometer od tam naj bi bil kraj, kjer je bil križan Jezus. Tam je Jahve Jireh preskrbel žrtev, ki nas bo spravila z njim.
Božje ime Jahve Jireh v vašem življenju:
Ko premišljujete, kako to Božje ime vpliva na vaše življenje, se spomnite na naslednjo vrstico:
19 Moj Bog, bogat, kakor je, bo po svojem bogastvu v veličastvu potešil vse vaše potrebe v Kristusu Jezusu. – Flp 4,19
- Kako poznavanje Boga kot Jahveja Jireha – Gospoda, ki preskrbi – vpliva na vaše življenje?
- Kako lahko rastete v svoji krščanski hoji z razumevanjem Boga kot Jahveja Jireha?
- Ko molite k Jahveju Jirehu, molite k Bogu, ki že vnaprej vidi vašo situacijo in lahko poskrbi za vaše potrebe.
Molitev k Jahveju Jirehu:
Jahve Jireh, hvala za tvojo preskrbo v mojem življenju. Pomagaj mi, da se bom spominjal, da si ti sredi mojega viharja, da poznaš moje okoliščine in da imaš načrt. Povečaj mojo vero in pomagaj mi, da bom hodil s teboj, tako kot je Abraham. Amen.
Katero izmed teh treh imen Boga, El Šadaj, El Olam, Jahve Jireh, vam je najbližje in zakaj?
Alenka Camloh
Povzeto in prirejeno po: https://www.scripturalgrace.com/post/30-powerful-hebrew-names-of-god-and-their-meaning