• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

137.si

Krščanski medijski portal

Kdaj ste videli prizadetost ali potrebo, ki ste jo z usmiljenjem pomagali rešiti? Kako ste se počutili ob svojem usmiljenju?

  • Religija in verovanje
    • Hoja za Kristusom
    • Krščanstvo vs. politika
    • Etika in morala
    • Reformacija in Primož Trubar
  • Praktično krščanstvo
    • Dotik duše
    • Pričevanja
    • Svetopisemske vrednote
  • Naslednje generacije
    • O mladih in študentih
    • O otrocih in najstnikih
    • O zakonskih parih in družinah
    • Predzakonsko življenje
    • Ženska – dar ljubezni
  • V luči današnjih dogodkov
    • Malo slišana zgodovina
    • Aktualno – covid, družba
  • Kultura
    • Krščanska glasba
      • Ameriška slavilna glasba
      • Katarina Bordner
      • Utrip kraljestva
      • L.Y.F.E.
      • Dar srca
      • Svetnik
      • Razni izvajalci
        • Ervin Štefančič
        • Mesto na gori
    • Krščanska literatura
  • Video posnetki
    • Ženska konferenca 2020 – splet
    • CDE – Center evangelij danes
    • Vrelec – prevedena predavanja
    • Video pričevanja
    • Vprašanja o krščanstvu
You are here: Home / Malo slišana zgodovina / Izraelski arheolog je našel bojišče, na katerem so križarji premagali Saladina

Izraelski arheolog je našel bojišče, na katerem so križarji premagali Saladina

Hits: 116

Izraelski arheolog Rafael Lewis je prepričan, da je našel kraj, kjer je potekala bitka pri Arsufu, v kateri so se križarji pod vodstvom Riharda Levjesrčnega spopadli z muslimansko vojsko pod vodstvom legendarnega Saladina.

Prihod kralja Richarda Levjesrčnega v Jeruzalem

Že od prej je bilo znano, da je prišlo do bitke v bližini nekdanje Apolonije ali Arsufa, katere ostanke so našli na obali Izraela, malce severneje od Tel Aviva. A točen kraj je bilo težko najti. Nekdanji gozd in druge značilnosti pokrajine, ki so jih opisovali stari kronisti, so že zdavnaj izginili pod cestami, mesti in polji.

Arheolog je zato uporabil stara besedila, zemljevide iz 19. stoletja in stare fotografije, posnete iz zraka, da je lahko rekonstruiral nekdanji videz površja. Preveril pa je tudi logistiko starega načina vojskovanja, da bi ugotovil, kje so korakali križarji in kje bi jim lahko sovražnik postavil zasedo. Na koncu se je osredotočil na polje severovzhodno od Arsufa.

Poskusno sondiranje je potrdilo njegovo odločitev, saj so našli ostanke iz obdobja križarskih vojn, vključno s konicami puščic in kosi oklepov.

Sveta dežela je v svoji preteklosti pogosto menjala gospodarje. Po stoletjih rimske in kasnejše bizantinske oblasti, so jo v prvi polovici 7. stoletja osvojili muslimani. Kristjani so se ponovno vrnili konec 11. stoletja, ko je papež Urban II sprožil 1. križarsko vojno za ponovno zavzetje Jeruzalema.

Apolonija je bilo nekdanje bizantinsko obalno mestece, ki so ga muslimani preimenovali v Arsuf, križarji pa so mu po zavzetju dodali veličastno trdnjavo.

Pri Arsufu je kasneje prišlo do večje bitke v času 3. križarske vojne, ki so jo začele združene evropske sile, zlasti Anglija, Francija in Sveto rimsko cesarstvo, da bi ponovno osvojili Sveto deželo po hudem porazu v bitki pri Hatinu leta 1187 in posledični izgubi Jeruzalema.

Križarska vojna se je začela z zavzetjem Akre julija 1191, nato pa so križarji odkorakali na jug, da bi zavzeli še Jafo in tako prevzeli nadzor nad celotno levantinsko obalo.

Križarji, ki jih je vodil angleški kralj Rihard Levjesrčni (se spomnite filmov o Robinu Hoodu? Ja, to je bil natanko tisti kralj Rihard!), so korakali vzdolž obale, pri čemer jih je spremljala mornarica, ki jim je tudi dovažala sveže zaloge. Ker jih je izučila grenka izkušnja iz Hatina, kjer je Saladin križarje porazil s tem, da jih je odrezal od vodnih virov, so napredovali počasi, v strnjenih vrstah in s pogostimi ustavljanji, da bi se odpočili od poletne vročine in pogostega nadlegovanja muslimanskih čet.

Nato pa je Saladin 7. septembra 1191 napadel križarsko zadnjo stražo. Rihard je sicer ukazal, da naj vojska vztraja v trdni formaciji, v upanju, da bo sovražnika zvabil v past, a vsi vitezi niso poslušali ukazov in so namesto tega jurišali na nasprotnika. Na koncu se je Rihard odločil za dva organizirana juriša, ki sta zlomila moč Saladinove vojske. Poraženi muslimani so zbežali skozi gozd na vzhodni strani bojišča, vendar jih križarji, v strahu, da ne bi padli v zasedo, niso zasledovali. Ta odločitev je Saladinovo vojsko najverjetneje rešila pred popolnim uničenjem.

Za Riharda je bilo logično, da se je spustil v bitko. Če je želel zapustiti obalo in se napotiti proti Jeruzalemu, je s tem tvegal oskrbo svoje vojske, povečala pa se je tudi nevarnost zased. Zato si je vsekakor želel uničiti Saladinovo vojsko, še preden bi se polotil tako tvegane naloge. A zakaj je Saladin, ki je bil sicer znan po izčrpavanju nasprotnikov z neprestanimi manjšimi napadi, nenadoma tvegal odprt spopad s križarji?

Izkazalo se je, da je bitka potekala na križišču kjer cesta s severa proti jugu križa cesto, ki vodi proti vzhodu. Tukaj je bilo prvo možno križišče kjer bi se križarji lahko obrnili na vzhod proti Jeruzalemu. A kako naj bi Saladin vedel, da so namenjeni proti Jafi? Morda je verjel, da bo z napadom preprečil njihovo pot proti Jeruzalemu.

Kljub uničujočemu porazu pri Arsufu, ki je močno prizadel Saladinov dotedanji sloves o nepremagljivosti, pa je bila njegova strategija dolgoročno gledano uspešna.

Križarji so sicer zavzeli Jafo, a neprestani muslimanski napadi in spori, ki so izbruhnili med križarskimi voditelji, so preprečili ponovno zavzetje Jeruzalema.

Leta 1192 sta Rihard in Saladin sklenila mirovni sporazum po katerem je Jeruzalem ostal v Saladinovih rokah, kristjanom pa so dovolili dostop do svetih krajev. Križarji so še dobro stoletje nadzorovali obalo, nato pa so se bili prisiljeni dokončno umakniti.

Ponovna osvojitev Jeruzalema pod vodstvom sultana Saladina

Vendar pa to ni bil edini spopad na tem kraju. Arheologi so poleg konic puščic in kosov oklepov našli tudi številne tulce nabojev in ostanke granat iz 1. svetovne vojne. Ob koncu vojne so se namreč pri Arsufu spopadli Britanci in Turki.

I. sv. vojna za področje kasnejšega Izraela

Bitka, ki je potekala med 19. in 25. septembrom 1918, je bila del večje ofenzive britanskih sil, ki so kasneje pri Megidu prebile turško fronto in zavzele Damask. In takrat se je kristjanom posrečilo tudi to, kar ni uspelo njihovim prednikom dobrih 700 let pred njimi – vkorakali so v Jeruzalem.

R.

Primary Sidebar

Naš vsakdanji kruh

Utrip Kraljestva – NOVO

Moj zdravnik – Odmev slavljenja

Še več pesmi, ki jih pripravljamo za vas.

Malo slišana zgodovina

Ali konzervativci nasprotujejo spremembam?

To pravi levica. Kaj pa konzervatizem resnično pomeni? Če v Google vnesete vprašanje »Kaj je … Preberi še več about Ali konzervativci nasprotujejo spremembam?

Še več člankov

Reformacija na Slovenskem

Nekatera nova spoznanja o reformaciji v Idriji

O obdobju reformacije v Idriji je bilo že precej napisanega. Ker me tematika tudi osebno zanima mi … Preberi še več about Nekatera nova spoznanja o reformaciji v Idriji

Vprašanja o krščanstvu – Video

Kaj pomeni ljubiti? – Vinko Ošlak in Benjamin Hlastan

Preglej še več odgovorov.

Zgodbe življenja

Živim, da ga slavim. Tadejeva zgodba

"Če jaz v tem trenutku umrem, ali bom šel v nebesa?" Je bilo eno od zanimivih Tadejevih razmišljanj

Še več pričevanj

Zakonska problematika

Kako izbrati pravega partnerja?

Predavanje Philip Yancey – Antonov dom

https://www.youtube.com/watch?v=nldfCWDRpTc

Desi Maxwell – tečaj krščanstva

Desi Maxwell – 8. predavanje, V telesu

Kaj so grški arhitekti pri gradnji svojih bivališč in templjev uporabljali kot glavni model ali … Preberi do konca. about Desi Maxwell – 8. predavanje, V telesu

Še več predavanj

Igrajmo ŠTRBUNK

Footer

Sorodne povezave

Društvo Zaživi življenje

Društvo Vesela novica

Vrla žena

Štrbunk – družabna igra za vas

Društvo Več

Sorodne povezave

Slovenska slavilna glasba

Prevodi slavilne glasbe

Pišite nam na elektronski naslov:

137. si Krščanski medijski portal

Pogoji uporabe portala

Pogoji uporabe spletne strani

Nekaj besed O nas

Smo skupina ljudi, katerih vera in življenje temeljita na Svetem pismu, ki je navdihnjeno od Boga.

več na tej povezavi: