• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

137.si

Krščanski medijski portal

Bog nam lahko tudi danes da mir in počitek. Počivamo lahko v zagotovilu njegove ljubezni in moči, ne glede na to, kaj se dogaja okrog nas.

  • Religija in verovanje
    • Hoja za Kristusom
    • Krščanstvo vs. politika
    • Etika in morala
    • Reformacija in Primož Trubar
  • Praktično krščanstvo
    • Dotik duše
    • Pričevanja
    • Svetopisemske vrednote
  • Naslednje generacije
    • O mladih in študentih
    • O otrocih in najstnikih
    • O zakonskih parih in družinah
    • Predzakonsko življenje
    • Ženska – dar ljubezni
  • V luči današnjih dogodkov
    • Malo slišana zgodovina
    • Aktualno – covid, družba
  • Kultura
    • Krščanska glasba
      • Ameriška slavilna glasba
      • Katarina Bordner
      • Utrip kraljestva
      • L.Y.F.E.
      • Dar srca
      • Svetnik
      • Razni izvajalci
        • Ervin Štefančič
        • Mesto na gori
    • Krščanska literatura
  • Video posnetki
    • Ženska konferenca 2020 – splet
    • CDE – Center evangelij danes
    • Vrelec – prevedena predavanja
    • Video pričevanja
    • Vprašanja o krščanstvu
You are here: Home / Naslednje generacije / Jezus in ženske

Jezus in ženske

Hits: 59

Jezus je bil radikalen iz številnih razlogov. Eden izmed njih je bilo njegovo izredno spoštovanje do žensk, žena.

Ko so Jezusa prijeli, so njegovi učenci iz strahu pobegnili. Med bežečimi učenci so bili robati ribiči in vsaj eden radikalen revolucionar. Samo Peter in Janez sta zbrala pogum, da sledita Jezusu v njegovo težko preizkušnjo, a še to od daleč.

A ko je tisti večer Peter trikrat zatajil Jezusa, ga je Gospod pogledal s pogledom, ki se je Petru vtisnil globoko v dušo (Lk 22,61). In Peter, mož dejanj, ki je pred kratkim dvignil meč nad služabnika vélikega duhovnika, mož, ki je pred nekaj urami rekel Jezusu:

»Gospod, s teboj sem pripravljen iti tudi v ječo in smrt,«

se je prav tako izgubil v noč. Janez je ostal, prav tako dva verska voditelja, ki sta na tihem verjela v Jezusa. Nikodem, ki je ponoči prišel k Jezusu s svojimi vprašanji, in Jožef iz Arimateje, bogat in ugleden član vélikega zbora, sta snela Jezusovo telo s križa in ga položila v Jožefov osebni grob.

A tam so bili še drugi, ki so ostali do konca in še dlje. To so bile žene.

Žene so bile tiste, ki so sledile Jezusu celo pot do križa. Zgodovinar Luka, ki je napisal podrobno poročilo o križanju, pravi: »Za njim je šla velika množica ljudstva, tudi žene, ki so se tolkle po prsih in jokale zaradi njega« (Lk 23,27). Še naprej beremo, da ko je Jezus visel na križu, »[so] vsi njegovi znanci stali daleč proč; prav tako tudi žene, ki so ga spremljale od Galileje sèm in so to gledale« (v. 49). Te žene so tudi sledile Jožefu h grobu, kamor so položili Gospodovo telo (v. 55).

Pomembno je, da so po sobotnem dnevu nekatere izmed teh žena šle h grobu pred vsemi drugimi.

»Prvi dan tedna so šle žene navsezgodaj h grobu,« pravi Luka (24,1).

Motivirala jih je ljubezen in predanost Jezusu, zato jim je bilo popolnoma vseeno za javno mnenje ali kakršne koli zakonske posledice.

Zakaj so bile ženske najpogumnejše?

V času, ko je Jezus živel na zemlji, so verski voditelji šli na drugo stran ceste, da bi se izognili stiku z žensko. Pobožni moški so se vsak dan zahvalili Bogu, da se niso rodili kot ženska. Že sam stik z žensko je naredil moškega obredno nečistega. Kaj pa je Jezus storil z vsem tem? Začel je mirno revolucijo.

1. primer

Jezus je sedel in se odprto pogovarjal z ženskami. Sam od sebe se jim je približal. 

Tedaj je prišla neka žena iz Samarije, da bi zajela vode. Jezus ji je rekel: »Daj mi piti!« Njegovi učenci so namreč odšli v mesto, da bi nakupili hrano. Samarijanka mu je torej rekla: »Kako vendar ti, ki si Jud, prosiš mene, Samarijanko, naj ti dam piti?« (Judje namreč nočejo imeti stika s Samarijani.) Jn 4,7–9

Tega spoštovan in ugleden rabin ne bi nikoli storil, zato je bila ženska pretresena. Prosil jo je za vodo, ker je želel razbiti prepreke in iz teh ruševin zgraditi mostove.

Jezus ji je odgovoril in rekel: »Če bi poznala Božji dar in če bi vedela, kdo je, ki ti pravi: ›Daj mi piti,‹ bi ga ti prosila in dal bi ti žive vode.« Žena mu je rekla: »Gospod, nimaš s čim zajeti in vodnjak je globok. Od kod imaš torej živo vodo? Si mar ti večji kot naš oče Jakob, ki nam je dal ta vodnjak in je iz njega pil on sam, njegovi sinovi in njegova živina?« Jezus je odvrnil in ji rekel: »Vsak, kdor pije od te vode, bo spet žejen. Kdor pa bo pil od vode, ki mu jo bom jaz dal, ne bo nikoli žejen, ampak bo voda, katero mu bom dal, postala v njem izvir vode, ki teče v večno življenje.« Žena mu je rekla: »Gospod, daj mi te vode, da ne bom žejna in ne bom hodila sem zajemat.« Jn 4,10–15

Seveda so mu njegovi sovražniki to očitali.

2. primer

Nekdo izmed farizejev ga je prosil, naj jé z njim. Ko je stopil v farizejevo hišo, je sédel za mizo. In glej, ko je neka žena, ki je bila v mestu grešnica, izvedela, da je v farizejevi hiši pri mizi, je prinesla alabastrno posodo dišavnega olja in vsa objokana od zadaj stopila k njegovim nogam ter mu jih začela močiti s solzami. Brisala mu je noge z lasmi svoje glave, jih poljubljala in mazilila z oljem. Ko je to videl farizej, ki ga je povabil, je sam pri sebi dejal: »Ko bi bil ta prerok, bi vedel, kdo je ženska, ki se ga dotika, in kakšna je; vedel bi, da je grešnica.« Lk 7,36–39

Jezus je prekinil njegove samopravičniške misli in mu povedal zgodbo o odpuščanju in ljubezni.

In Jezus mu je odgovoril: »Simon, nekaj ti moram povedati.« On pa mu je rekel: »Učitelj, povej.« »Neki upnik je imel dva dolžnika. Eden mu je bil dolžan petsto denarijev, drugi pa petdeset. Ker nista mogla vrniti, je dolg obema odpustil. Kateri izmed njiju ga bo bolj ljubil?« Simon je odgovoril: »Zdi se mi, da tisti, kateremu je več odpustil.« On pa mu je rekel: »Prav si presodil.« In obrnil se je k ženi in rekel Simonu: »Vidiš to ženo? Ko sem stopil v tvojo hišo, mi nisi ponudil vode za noge; ta pa mi je s solzami zmočila noge in jih obrisala s svojimi lasmi. Poljubil me nisi; ta pa ni nehala poljubljati mojih nog, odkar sem prišel. Glave mi nisi mazilil z oljem; ta pa mi je z dišavnim oljem mazilila noge. Zato ti povem: Odpuščeni so njeni mnogi grehi, ker je močno ljubila; komur pa se malo odpusti, malo ljubi.« Njej pa je rekel: »Odpuščeni so tvoji grehi!« Tedaj so tisti, ki so bili z njim pri mizi, začeli pri sebi govoriti: »Kdo je ta, ki celó grehe odpušča?« On pa je rekel ženi: »Tvoja vera te je rešila! Pojdi v miru!« Lk 7,40–50

3. primer

Pismouki in farizeji so tedaj pripeljali ženo, ki so jo zalotili pri prešuštvovanju. Postavili so jo v sredo in mu rekli: »Učitelj, tole ženo smo zasačili v prešuštvovanju. Mojzes nam je v postavi ukazal take kamnati. Kaj pa ti praviš?« To so govorili, ker so ga preizkušali, da bi ga mogli tožiti. Jezus se je sklonil in s prstom pisal po tleh. Ko pa so ga kar naprej spraševali, se je vzravnal in jim rekel: »Kdor izmed vas je brez greha, naj prvi vrže kamen vanjo.« Nato se je spet sklonil in pisal po tleh. Ko so to slišali, so drug za drugim odhajali, od najstarejših dalje. In ostal je sam in žena v sredi. Jezus se je vzravnal in ji rekel: »Kje so, žena? Te ni nihče obsodil?« Rekla je: »Nihče, Gospod.« In Jezus ji je dejal: »Tudi jaz te ne obsojam. Pojdi in odslej ne gréši več!« Jn 8,3–11

Ženo so zasačili pri prešuštvovanju in jo pripeljali pred Jezusa. (Tipično, da na zaslišanje niso pripeljali moškega, samo žensko.) Verski voditelji so hoteli izkoristiti priložnost in ujeti Jezusa pri tem, da bi upravičil usmrtitev žene s kamnanjem ali da bi jo izpustil brez kazni. Jezus je hitro prišel do bistva stvari in poudaril hinavščino njenih obtoževalcev ter ubranil ženo, ne da bi razveljavil postavo.

4. primer

Samo nekaj dni pred Gospodovim križanjem je Marija, Martina sestra, Jezusu mazilila noge z drago dišavo.

Ko je bil Jezus v Betaniji v hiši Simona Gobavca, se mu je približala neka žena. Imela je alabastrno posodico zelo dragocenega dišavnega olja in ga je izlila na njegovo glavo, ko je sedèl pri mizi. Ko so učenci to videli, so postali nejevoljni in so govorili: »Čemú ta potrata? To bi namreč lahko dobro prodali in dali ubogim.« Jezus je to vedel in jim rekel: »Kaj delate ženi težave? Saj mi je storila dobro delo. Uboge imate namreč vedno med seboj, mene pa nimate vedno. Ko je izlila to olje na moje telo, me je pripravila za pogreb. Resnično, povem vam: Kjer koli po svetu bo oznanjen ta evangelij, bodo pripovedovali tudi to, kar je ona storila, njej v spomin.« Mt 26,6–13

Nikjer pa ni zapisano, da bi verski voditelji obtožili Jezusa kakšne spolne nespodobnosti. Prav tako ga tega niso obtožili med sojenjem. To je osupljivo. Če bi verski nasprotniki mislili, da je Jezus kriv česa takšnega, bi ga tega zagotovo obtožili. Verjetno so vsi poznali Jezusovo osebno neoporečnost na tem področju, zato ni bilo verjetno, da bi ga obtožili. Ker je Jezus redno jedel in pil z grešniki, so ga obtožili, da je požrešnež in pijanec (Mt 11,19; Lk 7,34). A nikoli ga niso obtožili, da bi bil nespodoben z žensko.

Zato nas mogoče ne bi smelo presenetiti, da celo ko so ga njegovi učenci zapustili, so mu nekatere žene sledile do križa z zvestobo, ki je bila tako globoka kot njihova žalost.

Mogoče so imele te žene popolnejše razumevanje, kdo je v resnici Jezus, ker so globlje začutile njegovo drugačnost. Zagotovo pa so bile prve, ki so dojele, kaj dela.

Povzeto in prirejeno po https://discoveryseries.org/courses/for-this-he-came/

Primary Sidebar

Naš vsakdanji kruh

1440 – Good news – v angleščini

Utrip Kraljestva – NOVO

Tisto noč – Odmev slavljenja

Še več pesmi, ki jih pripravljamo za vas.

Malo slišana zgodovina

Kaj je bilo razsvetljenstvo?

Sodobna znanost, medicina, politična svoboda, tržno gospodarstvo – vse to naj bi, tako nam vsaj … Preberi še več about Kaj je bilo razsvetljenstvo?

Še več člankov

Reformacija na Slovenskem

Nekatera nova spoznanja o reformaciji v Idriji

O obdobju reformacije v Idriji je bilo že precej napisanega. Ker me tematika tudi osebno zanima mi … Preberi še več about Nekatera nova spoznanja o reformaciji v Idriji

Vprašanja o krščanstvu – Video

Kaj pomeni ljubiti? – Vinko Ošlak in Benjamin Hlastan

Preglej še več odgovorov.

Zgodbe življenja

Živim, da ga slavim. Tadejeva zgodba

"Če jaz v tem trenutku umrem, ali bom šel v nebesa?" Je bilo eno od zanimivih Tadejevih razmišljanj

Še več pričevanj

Zakonska problematika

Kako izbrati pravega partnerja?

Predavanje Philip Yancey – Antonov dom

https://www.youtube.com/watch?v=nldfCWDRpTc

Desi Maxwell – tečaj krščanstva

Desi Maxwell – 8. predavanje, V telesu

Kaj so grški arhitekti pri gradnji svojih bivališč in templjev uporabljali kot glavni model ali … Preberi do konca. about Desi Maxwell – 8. predavanje, V telesu

Še več predavanj

Igrajmo ŠTRBUNK

Footer

Sorodne povezave

Društvo Zaživi življenje

Društvo Vesela novica

Vrla žena

Štrbunk – družabna igra za vas

Društvo Več

Sorodne povezave

Slovenska slavilna glasba

Prevodi slavilne glasbe

Pišite nam na elektronski naslov:

137. si Krščanski medijski portal

Pogoji uporabe portala

Pogoji uporabe spletne strani

Nekaj besed O nas

Smo skupina ljudi, katerih vera in življenje temeljita na Svetem pismu, ki je navdihnjeno od Boga.

več na tej povezavi: