Views: 116
PRESENETLJIVA PLAT BOGA – Ali se naša predstava o Bogu ujema s tem, kakšen je Bog v resnici?
Bog je našim fizičnim očem neviden, ampak razume, kako težko se povežemo z nevidnim Bogom. To je eden izmed razlogov, da je Božji Sin postal sin človekov. Ko je Jezus prišel na zemljo v človeški podobi, je postal »podoba nevidnega Boga« (Kol 1,15).
Izraelci so dolgo pričakovali Mesija, ki bo izpolnil starozavezna preroštva, osvobodil Izrael sovražnikov ter pokazal značaj in moč Izraelovega Boga. Niso pa pričakovali, da bo njihov Mesija trdil, da je Bog, in spravil v zadrego toliko verskih voditeljev.
Zakaj ga potem niso prepoznali? Imeli so veliko predpostavk o njem, ki so izhajale iz njihovih izkušenj, kulture, ozadja, kar je povzročilo njihovo pristranskost in omejilo njihovo videnje. Dodali so veliko zapletenih pravil k temu, kar je pisalo v Svetem pismu, ki so se pogosto osredotočala na zunanjost namesto na srce in duha postave.
Verski voditelji so verjeli, da so boljši od »nečistih« poganov in grešnikov. Pričakovali so, da jih bo Mesija osvobodil rimske zasedbe, ne osebnega greha. Mislili so, da bo Mesija potrdil njihovo voditeljstvo in predanost postavi. Jezusu so zamerili kritiko in bili ljubosumni na njegov vpliv na ljudi. Niso videli potrebe po osebni odrešitvi, zato niso iskali osebnega odpuščanja in usmiljenja.
Jezus ni izpolnil njihovih pričakovanj. Ko je prišel in predstavil Boga, ki ni ustrezal njihovim pričakovanjem, so se odločili, da ni resničen oz. pristen. Jezus ni le razodel Božjega značaja in moči, ampak je razodel Božje srce. Prinesel je popolno ravnovesje med milostjo in resnico generaciji, ki je mislila, da lahko shaja samo z resnico in ne potrebuje Božje milosti. Zato je bilo to, kar so videli v Jezusu, takšno presenečenje.
Kakšne pa so naše predstave o Bogu?
Kako mi vidimo Boga?
Kaj smo pričakovali od Boga, a se to ni uresničilo?
Kako se spopadamo s svojimi neizpolnjenimi pričakovanji?
Jezus nam pomaga videti Boga precej drugače, kot smo si ga morda predstavljali.
Veličastnost proti navadnosti: Že Jezusovo rojstvo je bilo presenetljivo (Lk 2). Prav tako Jezus ni izstopal po videzu (Iz 53,2). A kljub njegovemu običajnemu videzu, odraščanju, načinu življenja in ozadju ni bilo na njem prav nič navadnega. Še vedno je bil Kralj nebes, čeprav je bil v človeški podobi. Svojo veličastno podobo je jasno pokazal na gori preobrazbe (Mt 17,1–6).
Veličina proti nepomembnosti: Jezus je nenehno pripisoval vrednost stvarem in ljudem, ki so bili nepomembni v družbi (npr. otroci: Lk 9,47–48). Opozarjal je, naj bodo tisti, ki bi bili radi veliki, služabniki drugim (Mt 20,25–26). Svaril je pred nevarnostjo bogastva in našo nagnjenostjo, da bi se pretirano navezali nanj (Mr 10,22). Mnoge stvari, ki so jih Izraelci imeli za pomembne, so bile le začasne, npr. tempelj (Mr 13,1–2).
Celost proti zlomljenosti: Jezus je bil pripravljen vlagati sebe v izobčene v družbi (npr.: Jezus ozdravi gobavca z dotikom, Mt 8,2–4) in dati svojo božansko celost v njihovo zlomljenost (Heb 4,15–16).
Namen proti tavanju: Sveto pismo nas primerja z ovcami, ki hitro odtavajo stran od pastirja – tako kot mi od Boga (Iz 53,6; Mt 9,36). Jezusovo srce je bilo popolnoma osredotočeno na izpolnjevanje Očetove volje – vse do smrti na križu (Flp 2,8; Lk 22,42).
Zadostnost proti nezadostnosti: Če se v življenju zanašamo le nase, namesto da se zatekamo k Jezusu, smo v veliki nevarnosti (Jak 1,17). Jezus je verske voditelje obtožil verske prevzetnosti in samozadostnosti, ki ne bo uničila le njih, ampak vse, ki pri njih iščejo duhovno vodstvo (Mt 23,13).
Čistost proti grešnosti: Običajno pokvarjenost pokvari vse, česar se dotakne. A pri Jezusu ni bilo tako. Zaradi njegove svetosti in čistosti ga grešnost ljudi ni mogla omadeževati. Njegov namen je bil, da osvobodi grešnike, tako da jih očisti pokvarjenosti. Verski voditelji pa so se grešnikom izogibali, da bi ostali »čisti« (Mt 9,10–13). Jezus je bil do grešnikov usmiljen, ni jih obsojal (žena, zasačena pri prešuštvovanju, Jn 8,2–11).
Bog na križu: Če primerjamo človekova pričakovanja o Bogu in Kristusovo razodetje Boga, je najbolj presenetljivo to, kar je Kristus dosegel na križu. Ko je Božji Sin žrtvoval svoje življenje za naše, nas je rešil resnice tega, kar smo, in sodbe, ki si jo zaslužimo. Na križu resnično vidimo Božje veličastvo na obrazu Jezusa Kristusa (gl. 2 Kor 4,6). Popolna ljubezen je uravnotežena s popolno pravičnostjo. Popolna resnica je uravnotežena s popolno milostjo.
Koga še je Bog presenetljivo uporabil? Povsem navadne ljudi, ki tega zagotovo niso pričakovali. Če naštejem samo nekaj primerov: pastirčka Davida (1 Sam 16,7), prostitutko Rahabo (Joz 2), deklico sužnjo v Naamanovi hiši (2 Kr 5), Marijo (Lk 2), usmiljenega Samarijana (Lk 10,25–37).
Kakšne ljudi torej kliče Bog?
»Glejte, bratje, svojo poklicanost! Ni vas veliko modrih po mesu, ni vas veliko mogočnih, ni vas veliko plemenitih po rodu. Nasprotno, Bog si je izbral tisto, kar je v očeh sveta noro, da bi osramotil modre. Bog si je izbral tisto, kar je v očeh sveta slabotno, da bi osramotil tisto, kar je močno. Bog si je izbral tisto, kar je na svetu neplemenito po rodu in zaničevano, tisto, kar ni bivajoče, da bi onesposobil bivajoče, da se pred Bogom ne bi ponašalo nobeno meso« (1 Kor 1,26–29).
KJE SEM PA JAZ?
- Če še ne poznaš Jezusa osebno, če ga še nisi prosil za odpuščanje grehov, pomeni, da obstaja odgovor. Obstaja upanje, ker obstaja Bog, ki je dal svojega Sina, da bi ti pokazal, kdo je in kako močno te ljubi. Ta Bog ti ponuja dar njegovega odpuščanja in ljubezni – dar, ki ga lahko sprejmeš samo po veri.
- Če pa si že Božji otrok, je pred teboj drugačen izziv. Tako kot je Jezus prišel pokazat, kakšen je Bog, smo tudi mi poklicani k temu. Apostol Pavel je rekel: »Zavoljo Kristusa smo torej poslani, po nas vas kliče Bog. Zavoljo Kristusa vas prosimo, spravite se z Bogom« (2 Kor 5,20). Torej smo Kristusovi poslanci, njegovi predstavniki na tem svetu. Ta izziv je naš privilegij in odgovornost, kot pravi skupina 4Him v svoji pesmi Visible [Viden]:
Da bi te dal spoznati drugim,
da bi te dal videti drugim,
da bi bil tvoje roke,
da bi bil tvoje noge.
Rad bi bil razodetje ljubezni.
Rad bi naredil nevidnega Boga – vidnega.
Povzeto in prirejeno po The Surprising Side of God (Discovery Series)
R.