Views: 39
»Izkaži mi milost, o Bog! Zakaj človek me tepta, ves dan me stiska bojevnik. Moji nasprotniki ves dan teptajo, da, mnogi se zviška bojujejo zoper mene. Na dan, ko se bojim, zaupam vate. V Boga, čigar besedo hvalim, v Boga zaupam, ne bojim se: kaj mi more storiti človek? … Ti sam si štel moje tavanje, spravi moje solze v svojem mehu, mar niso v tvojem štetju?« (Psalm 56,2–5.9)
V življenju so konflikti precej naporni, polni stresa in povzročajo bolečino. V skrajnem primeru so konflikti lahko celo nasilni in uničujoči. Po drugi strani pa v sebi skrivajo priložnosti, ki jih pogosto spregledamo. Malo kdo na konflikt gleda tudi kot na možnost doživetja intenzivne duhovne izkušnje. Konflikti so namreč več kot le motnja v našem mirnem načinu življenja. Zakaj? Zato, ker nas vodijo v negotovost, izgubo kontrole in globok občutek izgubljenosti – dezorientacije (kaj narediti, kako ukrepati, kako razrešiti …). In glej ga zlomka, to je lahko celo dobro!
Sveto pismo opisuje Davida kot moža »po Božjem srcu« (Apostolska dela 13,22). Malokdo pa se zaveda, da je bil David poimenovan kot mož po Božjem srcu prav zato, ker je izkazal pravo stališče pri tem, kako je ravnal ob izgubah, v razočaranjih in v konfliktih, celo takrat, ko so mu stregli po življenju in je bil v življenjski nevarnosti. David je v psalmih izpovedoval in pel o svojih stiskah in težavnih odnosih z drugimi. Toda zanj so bili ti dogodki vzvod, po katerem se mu je razodeval Bog.
Vse to najdemo v knjigi Psalmov, ki vsebujejo veliko Davidovih molitev in pesmi oboževanja, saj so zato zelo priljubljeno besedilo, po katerem radi posežemo. Več kot polovica 150 psalmov je napisana v slogu žalostink, ki opisujejo žalost ali obžalovanje in zahtevna obdobja ter težavne vidike njegovega življenja. Podrobna analiza teh psalmov pokaže, da se bolečina in trpljenje v knjigi Psalmov izražata skozi vzorec, ki je sestavljen iz treh elementov:
jasnost – poznavanje prave smeri (orientiranost), kjer se življenje kaže kot smiselno in Boga zadovoljno častimo,
izgubljenost – odsotnost poznavanja smeri (dezorientacija), kjer na dan pridejo ranjenost, trpljenje in spraševanje o tem, kje neki je Bog,
prenovljenost – odkritje nove smeri, v katero prodre sam Bog in se tam z njim srečamo na povsem nov način.
Bog nam vedno znova daje zagotovilo o tem, da nas ljubi, kar potrdi na njemu lasten in strasten način. Popolnoma je posvečen temu, da vsakega od nas pripelje v stanje prenove – »nove smeri«, kar pomeni, da se v tej novi smeri z njim srečamo na povsem nov način. Tam lahko naredi popolnoma nove stvari v nas in za nas. Toda da bi prišli do prenovljenosti – nove smeri –, moramo biti pripravljeni iti skozi izgubljenost, izkusiti tavanje.
Kdaj smo nazadnje Bogu pustili, da nas je vodil v obdobje izgubljenosti in smo doživljali občutek, da poti naprej nismo več poznali, pa se nam je to izkazalo kot odkritje povsem nove poti, z novim uvidom, in vsestranske rasti?
MOLITEV:
Dragi Gospod, Aba, Očka, ti veš, da se običajno želim izogniti bolečini in konfliktom, ki se jih zelo otepam. Prosim te za milost in zaupanje, ki ga potrebujem, da bi lahko čakal nate, še posebej v težavnih okoliščinah, v času žalosti in napornih odnosih. Prosim te, Gospod, pomagaj mi ostati s teboj tudi takrat, ko se počutim izgubljenega in tavajočega. Prosim te, pomagaj mi takrat sprejeti nove usmeritve in vse novo, kar ti delaš v meni in skozi mene. Gospod, daj nam modrost, ki presoja od zgoraj in vidi daleč. V nas obnovi duha, ki pušča ob strani nepomembno v prid bistvu. Nauči nas, da bomo vedri pred bojem in ovirami ter da bomo na poti, ki si nam jo zarisal, hodili v veri brez nemira. Pomagaj nam sprejemati kritiko in nasprotovanje. Daj, da se bomo znali izogniti nepomembnim stvarem, neredu in drobnjakarstvu. Naj, Gospod, ljubimo s teboj vse stvari. O Bog, naš studenec, združi nas s seboj in z vsem, kar se steka k veselju in večnosti. V imenu Jezusa, našega Gospoda. Amen.
Z.M.