• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

137.si

Krščanski medijski portal

Kdaj se počutite najbolj zadovoljni? Kako bi si lahko določili čas brez naglice, v katerem bi bili tiho prisotni pri Bogu?

  • Religija in verovanje
    • Hoja za Kristusom
    • Krščanstvo vs. politika
    • Etika in morala
    • Reformacija in Primož Trubar
  • Praktično krščanstvo
    • Dotik duše
    • Pričevanja
    • Svetopisemske vrednote
  • Naslednje generacije
    • O mladih in študentih
    • O otrocih in najstnikih
    • O zakonskih parih in družinah
    • Predzakonsko življenje
    • Ženska – dar ljubezni
  • V luči današnjih dogodkov
    • Malo slišana zgodovina
    • Aktualno – covid, družba
  • Kultura
    • Krščanska glasba
      • Ameriška slavilna glasba
      • Katarina Bordner
      • Utrip kraljestva
      • L.Y.F.E.
      • Dar srca
      • Svetnik
      • Razni izvajalci
        • Ervin Štefančič
        • Mesto na gori
    • Krščanska literatura
  • Video posnetki
    • Ženska konferenca 2020 – splet
    • CDE – Center evangelij danes
    • Vrelec – prevedena predavanja
    • Video pričevanja
    • Vprašanja o krščanstvu
You are here: Home / Praktično krščanstvo / Dotik duše / Nihče ni zares notranje svoboden, če ne zmore spregledati napake bližnjega

Nihče ni zares notranje svoboden, če ne zmore spregledati napake bližnjega

Hits: 47

»Ne sodite, da ne boste sojeni! S kakršno sodbo namreč sodite, s takšno boste sojeni, in s kakršno mero merite, s takšno se vam bo merilo. Kaj vendar gledaš iver v očesu svojega brata, bruna v svojem očesu pa ne opaziš? Ali kako moreš reči svojemu bratu: ›Pústi, da vzamem iver iz tvojega očesa,‹ če imaš sam bruno v očesu? Hinavec, odstrani najprej bruno iz svojega očesa in potem boš razločno videl odstraniti iver iz očesa svojega brata.« (Evangelij po Mateju 7,1–5)

Besedi, ki imata isti pomen kot v besedilu uporabljena beseda »soditi«, sta »prezirati« oziroma »zaničevati«. Kako pomenljivo. »In slišal sem glas velik v nebesih, govoreč: Zdaj je prišlo zveličanje in moč in kraljestvo Boga našega in oblast Kristusa njegovega, ker vržen je doli naših bratov tožnik, ki jih je tožil pred Bogom našim noč in dan.« (Razodetje 12,10) Res je, našemu nasprotniku pri njegovem delu ni treba pomagati.

Sodimo oziroma preziramo ali zaničujemo vedno, kadar naše srce do drugih otrdi ali omrzne in je brez ljubezni. Beseda »soditi« v kontekstu, kot je navedena v sedmem poglavju Evangelija po Mateju, se namreč ne uporablja v smislu razločevanja med dobrim in hudobnim, pravičnim in napačnim, temveč je ta beseda navedena kot obsodba, celo kot izrekanje prekletstva nad drugim, ko se nekoga preprosto »odpiše«. Zato poziv k temu, da naj ne sodimo, v tem kontekstu tudi ne pomeni permisivnega stališča do grešnega življenja naših bratov. »In rekel je svojim učencem: ›Ni mogoče, da bi pohujšanja ne prišla, toda gorje tistemu, po katerem pridejo! Bolje je zanj, da mu obesijo mlinski kamen na vrat in ga vržejo v morje, kakor da pohujša enega od teh malih. Varujte se! Če tvoj brat greši, ga pograjaj, in če se skesa, mu odpústi. Če greši sedemkrat na dan zoper tebe in se sedemkrat na dan obrne k tebi ter reče: »Kesam se,« mu odpústi.‹« (Evangelij po Luku 17,1–4) Kontekst, v katerem smo pozvani, da naj ne sodimo bratov, lahko zato bolje razumemo v luči naslednjega stavka: »Srce je zvijačnejše od vsega in zahrbtno; kdo ga more doumeti? Jaz, GOSPOD, preiskujem srce, preizkušam obisti, da dam vsakemu po njegovih potih in po sadu njegovih dejanj.« (Jeremija 17,9–10)

Naše življenje in celo smrt sta tesno odvisna od odnosov z našimi sosedi in drugimi bližnjimi. Če našega brata pridobimo, pridobimo Boga. Če povzročimo, da se naš brat spotakne, smo grešili proti Kristusu. Kako je naša smrt lahko tesno povezana z našim odnosom do bližnjih?  Kadar se odrečemo naši pravici do domnevno upravičene obsodbe naših bližnjih, je ta izziv samoobvladanja tako težek, da ga enakovredno lahko izenačimo z našim umiranjem. Zrela, neobsojajoča ljubezen do drugih je temeljna krščanska vrlina oziroma značilnost našega karakterja in predstavlja edini temelj, na katerem druge sploh lahko izgrajujemo. Če smo še bolj neposredni, lahko rečemo, da če je v nas prisotno zaničevanje drugih, potem sploh ne moremo govoriti, da imamo katerokoli drugo krščansko vrlino. Treba je nedvomno povedati, da nihče ni zares notranje svoboden, če ne zmore spregledati napake bližnjega, najsi bo ta napaka resnična ali zgolj domnevna. Nemogoče je resnično živeti krščansko duhovno življenje, ne da bi ga hkrati živeli v ljubeči skupnosti z drugimi. Zato nikoli ni dovolj poudariti, da je pristna duhovnost prepoznavna v naši krotkosti in ponižnosti, ki spregleda pregreške bližnjih, namesto da bi njihove slabosti javno razgaljali. »Razum zadržuje človeku jezo, in v čast mu je izpregledati pregrešek.« (Pregovori 19,11). Bližje ko smo namreč v ljubezni z Bogom, bližje smo v ljubezni z našimi bližnjimi.

Zato je prav, da se vprašamo: na katere subtilne ali morda celo nezavedne načine druge obsojamo ali zaničujemo?

Molimo, da resnično doumemo to globoko resnico o tem, kako stanje našega srca vpliva na odnos z Bogom in drugimi. Če namreč naše srce otrdi ali omrzne do drugih, potem otrdi in omrzne tudi do Jezusa.

Molitev:

Aba, Oče, prosim te, odpravi od mene sleherno skrito nagnjenost, da bi na druge gledal zviška ali jih celo sodil. Gospod, prosim, usmili se me. Prosim te, odpri mi oči srca skozi Svetega Duha, ki prebiva v meni, da se bom lahko zavedal, kdaj moj ton glasu, obrazna mimika ali besede ter dejanja drugim ne sporočajo varnosti, sprejemanja ali nežnosti. Prosim te, Sveti Duh, preišči moje srce, da bo glede sojenja skladno z vso Očetovo voljo, in ga obvaruj, da ne bo podlegalo lastnim omejenim nagnjenjem. Po Kristusu Jezusu. Amen. Božji blagoslov.

Z.M.

Primary Sidebar

Naš vsakdanji kruh

Utrip Kraljestva – NOVO

Jezus, ljubim te! – Odmev slavljenja

Še več pesmi, ki jih pripravljamo za vas.

Malo slišana zgodovina

Kaj je bilo razsvetljenstvo?

Sodobna znanost, medicina, politična svoboda, tržno gospodarstvo – vse to naj bi, tako nam vsaj … Preberi še več about Kaj je bilo razsvetljenstvo?

Še več člankov

Reformacija na Slovenskem

Nekatera nova spoznanja o reformaciji v Idriji

O obdobju reformacije v Idriji je bilo že precej napisanega. Ker me tematika tudi osebno zanima mi … Preberi še več about Nekatera nova spoznanja o reformaciji v Idriji

Vprašanja o krščanstvu – Video

Kaj pomeni ljubiti? – Vinko Ošlak in Benjamin Hlastan

Preglej še več odgovorov.

Zgodbe življenja

Živim, da ga slavim. Tadejeva zgodba

"Če jaz v tem trenutku umrem, ali bom šel v nebesa?" Je bilo eno od zanimivih Tadejevih razmišljanj

Še več pričevanj

Zakonska problematika

Kako izbrati pravega partnerja?

Predavanje Philip Yancey – Antonov dom

https://www.youtube.com/watch?v=nldfCWDRpTc

Ali lahko znanost razloži vse? John C. Lennox

https://www.youtube.com/watch?v=BYWZPjf4C3Q

Desi Maxwell – tečaj krščanstva

Desi Maxwell – 8. predavanje, V telesu

Kaj so grški arhitekti pri gradnji svojih bivališč in templjev uporabljali kot glavni model ali … Preberi do konca. about Desi Maxwell – 8. predavanje, V telesu

Še več predavanj

Igra Štrbunk

Strbunk

Footer

Sorodne povezave

Društvo Zaživi življenje

Društvo Vesela novica

Vrla žena

Štrbunk – družabna igra za vas

Društvo Več

Sorodne povezave

Slovenska slavilna glasba

Prevodi slavilne glasbe

Pišite nam na elektronski naslov:

137. si Krščanski medijski portal

Pogoji uporabe portala

Pogoji uporabe spletne strani

Nekaj besed O nas

Smo skupina ljudi, katerih vera in življenje temeljita na Svetem pismu, ki je navdihnjeno od Boga.

več na tej povezavi: