• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

137.si

Krščanski medijski portal

V razmislek

»Jaz sem kruh življenja. Kdor pride k meni, gotovo ne bo lačen, in kdor vame veruje, gotovo nikoli ne bo žejen« (Jn 6,35)

  • Religija in verovanje
    • Religija vs. hoja za Jezusom
    • Krščanstvo vs. politika
    • Etika in morala
    • Reformacija in Primož Trubar
  • Praktično krščanstvo
    • Dotik duše
    • Pričevanja
    • Svetopisemske vrednote
  • Naslednje generacije
    • O mladih in študentih
    • O otrocih in najstnikih
    • O zakonskih parih in družinah
    • Predzakonsko življenje
    • Ženska – dar ljubezni
  • V luči današnjih dogodkov
    • Malo slišana zgodovina
    • Aktualno – covid, družba
  • Kultura
    • Krščanska glasba
      • Ameriška slavilna glasba
      • Katarina Bordner
      • Utrip kraljestva
      • L.Y.F.E.
      • Dar srca
      • Svetnik
      • Razni izvajalci
        • Ervin Štefančič
        • Mesto na gori
    • Krščanska literatura
  • Video posnetki
    • Ženska konferenca 2020 – splet
    • CDE – Center evangelij danes
    • Vrelec – prevedena predavanja
    • Video pričevanja
    • Vprašanja o krščanstvu
You are here: Home / Praktično krščanstvo / Dotik duše / Ogorčenje

Ogorčenje

Hits: 0

Ustvari mi čisto srce

»In rekel je: ›Resnično, povem vam: Nobenega preroka ne sprejmejo v domačem kraju. Resnico vam govorim: Veliko vdov je bilo v Izraelu v Elijevih dneh, ko se je nebo zaprlo za tri leta in šest mesecev in je nastala huda lakota v vsej deželi, toda Elija ni bil poslan k nobeni izmed njih razen k vdovi v Sarepto na Sidónskem. Tudi veliko gobavih je bilo v Izraelu v času preroka Elizeja, pa ni bil izmed njih očiščen nobeden razen Sirca Naamána.‹ Ko so to slišali, so vsi v shodnici pobesneli. Vstali so, ga vrgli iz mesta in odvedli na previs hriba, na katerem je bilo sezidano njihovo mesto, da bi ga pahnili v prepad. On pa je šel sredi med njimi in je hodil dalje.« (Evangelij po Luku 4,24–30)

V današnjem besedilu smo povabljeni k premisleku o določeni drži, ki pritegne pozornost. Gre za človeško držo, ki ne prihaja od dobrega duha: to je jeza, ogorčenje. Nazarečani so začeli poslušati Jezusa, všeč jim je bilo, kako je govoril, potem pa si je nekdo v prenesenem pomenu rekel: »Na kateri univerzi pa je tale študiral? To je sin Marije in Jožefa, ta je tesar! Kaj nam ima povedati?« In ljudstvo je pobesnelo. Ogorčeni so. In ta jeza jih vodi v nasilje. Jezusa, ki so ga na začetku pridige občudovali, vržejo iz mesta, da bi ga pahnili s hriba.

Tudi Naaman – bil je dober človek, tudi odprt za vero, vendar ko ga prerok pošlje, naj se sedemkrat umije v Jordanu, se razjezi. »Kako neki? Mislil sem, da bo prišel k meni, se ustopil in klical ime Gospoda, svojega Boga, položil roko na rane in tako ozdravil gobe. Mar nista reki v Damasku, Abana in Farfar, boljši ko vse Izraelove vode? Ali se ne bi mogel v njih umiti in očistiti? Obrnil se je in razburjen odšel.« (Druga knjiga kraljev 5,11.12) Ja, obrnil se je in srdit odhajal. Ogorčen.

Tudi v Nazaretu so bili dobri ljudje; vendar pa, kaj je v teh dobrih ljudeh, da jih vodi v to držo ogorčenja? In v Nazaretu je bilo še huje: nasilje. Tako ljudje v nazareški shodnici kot Naaman so mislili, da se Bog razodeva samo v izrednih stvareh, v stvareh, ki niso običajne; da Bog ne more delovati v vsakdanjih stvareh življenja, v preprostosti. Ogorčeni so bili nad preprostim, prezirali so preproste stvari. In naš Bog nam daje razumevati, da on vedno deluje v preprostosti: v preprostosti nazareškega doma, v preprostosti vsakdanjega dela, v preprostosti molitve … Preproste stvari. Posvetni duh pa nas vodi v nečimrnost, v to, da dajemo pomen videzu, vzdrževanju zunanje podobe, in oboje vodi v nasilje: Naaman je bil dobro vzgojen, vendar zaloputne vrata preroku v obraz in odide. Gre za dejanje nasilja. Ljudje v shodnici so se začeli razvnemati, so se razvneli in se odločili, da bodo umorili Jezusa, sicer nezavedno, in so ga vrgli iz mesta, da bi ga pahnili v prepad. Ogorčenje je huda skušnjava, ki vodi v nasilje.

Pred kratkim je po spletu krožil video posnetek o dogodku na vhodu enega izmed stanovanjskih blokov, ki je bil v karanteni. Neki mladenič je želel iti ven in vratar mu je rekel, da ne more iti. In on ga je začel pretepati, z ogorčenjem, s prezirom, in mu rekel: »Kdo si ti, ›zamorec‹, da bi mi preprečil, da bi šel ven?« Ogorčenje je drža prevzetnih, vendar »revnih« prevzetnežev, prevzetnežev, ki so duhovno zelo revni; prevzetnežev, ki živijo zaslepljeni, ko se imajo za več, kot resnično so. Ljudje, ki so ogorčeni, so neke vrste duhovni snobi: velikokrat se morajo namreč ti ljudje razburiti, biti ogorčeni, da se čutijo, da so nekdo.

To se lahko zgodi tudi nam. To lahko imenujemo »farizejsko pohujšanje«: to, da se pohujšam nad stvarmi, ki so Božja preprostost, preprostost ubogih, preprostost kristjanov, kot bi rekel: »To vendar ni od Boga. Ne, naš Bog je bolj učen, je pametnejši, pomembnejši. Bog pa ja ne more delovati v tej preprostosti.« In ogorčenje te vedno vodi v nasilje – bodisi v fizično bodisi v nasilje obrekovanja, ki ubija prav tako kot fizično.

Razmislimo o odlomku, ki opisuje ogorčenje ljudi v nazareški shodnici, in o Naamanovem ogorčenju, ki ga najdemo zapisanega v Drugi knjigi kraljev 5,1–15, ker v obeh primerih ne eni ne drugi niso razumeli preprostosti našega Boga. Ja, do ogorčenja prihaja zaradi nerazumevanja preprostosti Boga. V bistvu ne gre za neko nerazumevanje, ki je pomanjkanje umovanja, temveč je to nerazumevanje posledica odsotnosti ponižnosti, krotkosti in čistega srca. »Blagor krotkim, ker oni bodo podedovali zemljo. … Blagor jim, ki so čistega srca, ker oni bodo Boga videli.« (Evangelij po Mateju 5,5.8)

Molitev:

Gospod, moj Bog, Aba, Oče, prosim te, ustvari mi čisto srce, da bi te lahko videl. Odpri se, moje srce, v tem dnevu, ne bodi tiho, brez besed. Ne slišim te, že dalj časa te ne slišim več, skrival sem te pred ljudmi in koliko časa je minilo brez enega samega izraza ljubezni, le zlagani nasmehi in prazne besede.

Gospod, prosim te, nikoli ga ne pusti samega, kot sem to storil jaz. Spremenil se bom, spremenil se bom, srce, odpri se, prosim te, naj te začutim. Spremenil se bom, vrnil tak kot nekoč.

Gospod, morda sem jaz tisti, ki ne slišim in me je strah vsakega čustva; prepričujem se, da ni nič, toda nimam več besed. Gospod, prosim te, naredi, da bo moje srce, ki je v meni večkrat nemirno in tako nerazumljivo skrivnostno, postalo budno. Izročam ga tebi, Jezus: tako ga bom morda bolje razumel. Samo tam pri tebi in s teboj bo moje srce bolj razumljivo, postalo bo odprta knjiga, ki jo bo mogoče brati. Ti ga oblikuj, ponovno ga preuredi, ti ga osvobodi. Svobodno se ti izročam. Tako boš ti vzel moje srce in mi pustil svoje, usmiljeno in ponižno srce. Samo tako boš za vedno ostal navzoč v meni.

Hvala, ker si ti resnično zame večno življenje. Po Kristusu Jezusu. Amen. Božji blagoslov.

Z.M.

Primary Sidebar

Predavanje Philip Yancey – Antonov dom

https://www.youtube.com/watch?v=nldfCWDRpTc

Naš vsakdanji kruh

Desi Maxwell – tečaj krščanstva

Desi Maxwell – 5. predavanje, Božji vrtec

V judovskem Svetem pismu se Tretja Mojzesova knjiga imenuje Vajikra, kar pomeni ‘In on je rekel’. … Preberi do konca. about Desi Maxwell – 5. predavanje, Božji vrtec

Še več predavanj

Vprašanja o krščanstvu – Video

Trdite, da vesolje ne more nastati iz sebe. Ampak, ali ni Bog naredil prav to? – John Lennox

Preglej še več odgovorov.

Zakonska problematika

Kako izbrati pravega partnerja?

Zgodbe življenja

Živim, da ga slavim. Tadejeva zgodba

"Če jaz v tem trenutku umrem, ali bom šel v nebesa?" Je bilo eno od zanimivih Tadejevih razmišljanj

Še več pričevanj

Utrip Kraljestva – NOVO

Kristus, temelj – Utrip kraljestva – Davor Gričnik

Še več pesmi, ki jih pripravljamo za vas.

Malo slišana zgodovina

Sta vera in znanost nezdružljivi?

Lahko hkrati verjamete v Boga in znanost? Tako imenovani „novi ateisti“, kakršen je Richard … Preberi še več about Sta vera in znanost nezdružljivi?

Še več člankov

Ali lahko znanost razloži vse? John C. Lennox

https://www.youtube.com/watch?v=BYWZPjf4C3Q

Majica s katero darujete za Ukrajino

Člane društva IZHOD, ki ponuja pomoč odvisnikom iz Kopra, je situacija v Ukrajini kot skupnost zelo pretresla. Takoj smo vzpostavili postno-molitveno verigo, organizirali zbiranje finančnih sredstev (nabirka in prodaja tematskih majic) ter ponudili prostore reintegracijskega centra, kjer je na voljo šest ležišč za začasno nastanitev prebežnikov iz Ukrajine.

Footer

Sorodne povezave

Društvo Zaživi življenje

Društvo Vesela novica

Vrla žena

Štrbunk – družabna igra za vas

Društvo Več

Sorodne povezave

Slovenska slavilna glasba

Prevodi slavilne glasbe

Pišite nam na elektronski naslov:

137. si Krščanski medijski portal

Pogoji uporabe portala

Pogoji uporabe spletne strani

Nekaj besed O nas

Smo skupina ljudi, katerih vera in življenje temeljita na Svetem pismu, ki je navdihnjeno od Boga.

več na tej povezavi: