• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

137.si

Krščanski medijski portal

V razmislek:

Bog se razodene v ovoju duhovnih sadov v svojih učencih: ljubezen, veselje, mir, potrpežljivost, blagost, dobrotljivost, zvestoba, krotkost, samoobvladanje (Gal 5,22–23).

  • Religija in verovanje
    • Religija vs. hoja za Jezusom
    • Krščanstvo vs. politika
    • Etika in morala
    • Reformacija in Primož Trubar
  • Praktično krščanstvo
    • Dotik duše
    • Pričevanja
    • Svetopisemske vrednote
  • Naslednje generacije
    • O mladih in študentih
    • O otrocih in najstnikih
    • O zakonskih parih in družinah
    • Predzakonsko življenje
    • Ženska – dar ljubezni
  • V luči današnjih dogodkov
    • Malo slišana zgodovina
    • Aktualno – covid, družba
  • Kultura
    • Krščanska glasba
      • Ameriška slavilna glasba
      • Katarina Bordner
      • Utrip kraljestva
      • L.Y.F.E.
      • Dar srca
      • Svetnik
      • Razni izvajalci
        • Ervin Štefančič
        • Mesto na gori
    • Krščanska literatura
  • Video posnetki
    • Ženska konferenca 2020 – splet
    • CDE – Center evangelij danes
    • Vrelec – prevedena predavanja
    • Video pričevanja
    • Vprašanja o krščanstvu
You are here: Home / Religija in verovanje / Oko za oko

Oko za oko

Hits: 183

»… daj življenje za življenje, oko za oko, zob za zob, roko za roko, nogo za nogo, opeklino za opeklino, rano za rano, modrico za modrico!« (Druga Mojzesova knjiga 21,23–25)

Nekateri kritiki krščanstva navajajo zgornje besedilo kot primer krutega, zaostalega in nemoralnega svetopisemskega starozaveznega predpisa.

V resnici pa je ta predpis — znan tudi po svojem latinskem imenu kot lex talionis ali zakon o povračilu — pomenil velikanski moralni napredek v zgodovini človeštva. Nikoli ni bil namenjen temu, da bi ga jemali povsem dobesedno – in ga tudi nikoli niso – in to iz povsem preprostega razloga. Povsem nemogoče je namreč, da bi nekomu zadali povsem enako poškodbo, kot jo je sam zadal nekomu drugemu. Samo »življenje za življenje« je bilo mišljeno dobesedno in se je tudi jemalo dobesedno. Zato tudi obstaja smrtna kazen za umor. 

Kakšen pa je bil potem pomen teh vrstic?

Te vrstice so bile, v prvi vrsti, velika potrditev človeške enakopravnosti. Oko enega človeka je enakovredno očesu kateregakoli drugega človeka. Oko princa je enakovredno očesu kmeta. To je bilo nekaj povsem novega v zgodovini človeštva. Hamurabijev zakonik iz Babilona, ki se ga velikokrat omenja kot izjemen dosežek mezopotamske civilizacije, je na primer določal, da je oko plemiča vredno veliko več kot pa oko običajnega kmeta ali meščana.

Drug velik pomen teh vrstic je bil, da je bil za zločin kaznovan le krivec. V številnih drugih zakonikih in v običajni praksi je veljalo, da če si nekomu ubil hčer, so tudi tebi ubili hčer. Sveto pismo je to izrecno prepovedalo tudi s stavkom:

»Očetje naj ne bodo usmrčeni zaradi sinov in sinovi ne zaradi očetov: vsak naj bo usmrčen za svoj greh.« (Peta Mojzesova knjiga 24,16)

Od zdaj naprej je za prestopek odgovarjal zgolj krivec, ne pa kar vsi njegovi bližnji (sorodniki, sosedje, sonarodnjaki, somišljeniki).

Kot tretje pa je lex talionis prepovedal nepravično maščevanje. V starih časih je pogosto veljalo pravilo maščevanja in če je človek izgubil oko, je svojemu napadalcu, če je le lahko, rade volje izrezal obe očesi, ga iznakazil, ubil in se lotil še njegovih bližnjih. V nasprotju s tem pa je predpis »oko za oko« zahteval, da žrtev prejme ustrezno odškodnino za škodo, ki jo je utrpela, in nič več. Kazen je torej morala ustrezati prestopku.

Ko boste naslednjič poslušali, kakšne krutosti so zapisane v Svetem pismu, še zlasti v Stari zavezi, lahko z zgornjim primerom pokažete, kakšen moralen in etičen napredek so v resnici prinesle »krute« vrstice Stare zaveze in koliko so v resnici pripomogle k razvoju enakopravnosti in pravičnosti človeške družbe.

R.

Primary Sidebar

Predavanje Philip Yancey – Antonov dom

https://www.youtube.com/watch?v=nldfCWDRpTc

Naš vsakdanji kruh

Desi Maxwell – tečaj krščanstva

Desi Maxwell – 6. predavanje, V templju

Svetopisemska hebrejščina nima besede »zgodovina«. Namesto tega uporablja besedo »spomin«. Kakšna je … Preberi do konca. about Desi Maxwell – 6. predavanje, V templju

Še več predavanj

Vprašanja o krščanstvu – Video

Trdite, da vesolje ne more nastati iz sebe. Ampak, ali ni Bog naredil prav to? – John Lennox

Preglej še več odgovorov.

Zakonska problematika

Kako izbrati pravega partnerja?

Zgodbe življenja

Živim, da ga slavim. Tadejeva zgodba

"Če jaz v tem trenutku umrem, ali bom šel v nebesa?" Je bilo eno od zanimivih Tadejevih razmišljanj

Še več pričevanj

Utrip Kraljestva – NOVO

Kristus, temelj – Utrip kraljestva – Davor Gričnik

Še več pesmi, ki jih pripravljamo za vas.

Malo slišana zgodovina

Sta vera in znanost nezdružljivi?

Lahko hkrati verjamete v Boga in znanost? Tako imenovani „novi ateisti“, kakršen je Richard … Preberi še več about Sta vera in znanost nezdružljivi?

Še več člankov

Ali lahko znanost razloži vse? John C. Lennox

https://www.youtube.com/watch?v=BYWZPjf4C3Q

Majica s katero darujete za Ukrajino

Člane društva IZHOD, ki ponuja pomoč odvisnikom iz Kopra, je situacija v Ukrajini kot skupnost zelo pretresla. Takoj smo vzpostavili postno-molitveno verigo, organizirali zbiranje finančnih sredstev (nabirka in prodaja tematskih majic) ter ponudili prostore reintegracijskega centra, kjer je na voljo šest ležišč za začasno nastanitev prebežnikov iz Ukrajine.

Footer

Sorodne povezave

Društvo Zaživi življenje

Društvo Vesela novica

Vrla žena

Štrbunk – družabna igra za vas

Društvo Več

Sorodne povezave

Slovenska slavilna glasba

Prevodi slavilne glasbe

Pišite nam na elektronski naslov:

137. si Krščanski medijski portal

Pogoji uporabe portala

Pogoji uporabe spletne strani

Nekaj besed O nas

Smo skupina ljudi, katerih vera in življenje temeljita na Svetem pismu, ki je navdihnjeno od Boga.

več na tej povezavi: