Views: 74
Kot cerkev pogosto združujemo srca v molitvi in postu. Za to obstajajo resnični, bogati in koristni razlogi. Post postane neke vrste gostija in praznovanje v duhovnem pomenu. Dovolite mi, da delim z vami nekaj o tej pomembni praksi.
Post je svetopisemski
Božja beseda jasno pravi, da je post orodje duhovne moči, ključ, s katerim se zlomijo vezi zla, in po katerem prejmemo in se vzpostavijo Božji nasveti v človeških življenjih (Izaija 58,6-8; Marko 9,29; Apd 13,2-3).
Jezus je učil o postu
Jezus je z lastno besedo in zgledom učil o postu in rekel, da bo v obdobju, ki sledi njegovemu zemeljskemu delovanju, post del disciplin njegovega ljudstva (Matej 4,2; 6,16; Marko 2,20).
Biblija ne pravi, da naj post razumemo kot sredstvo za pridobivanje Božje naklonjenosti ali izboljšanje svojega statusa pri Bogu. Ne postimo se, kot da je to religiozno ali vraževerno dejanje, v upanju, da bomo pridobili posebno pozornost Boga ali nagnili k sebi nevidne tehtnice blagoslova. Verjamemo, da je vsaka dobra stvar, ki prihaja od Boga, dar (Jakob 1,17) in plod njegove milosti, ne človeškega prizadevanja (Efežanom 2,8-9).
Vendar Biblija tudi jasno kaže, da obstajajo določeni načini, s katerimi Kristusovi ljudje sodelujejo z Božjo vsemogočnostjo, tako da sprejmejo in uporabijo nekatera načela – lahko bi jih imenovali »ključi kraljestva«. Sveto pismo z naročili in zgledi uči o več načinih, kako lahko verniki s svojo preprosto poslušnostjo biblijskim disciplinam vzpostavljajo duhovno oblast.
Poleg že tako splošno priznanih, kot so (a) udeležba pri Gospodovi mizi, (b) maziljenje z oljem, (c) desetina in darovi, (d) slavljenje in pesem ter (e) branje in preučevanje Božje besede, je tudi res, da je molitev skupaj s postom dokazano sredstvo za doseganje duhovnih ciljev. Vemo, da si s postom ne zaslužimo ničesar, zato s postom ne postajamo žrtev zmotne predstave, da je višje duhovno stanje mogoče doseči s strogo samodisciplino. Ravno nasprotno, verujemo, da se s postom nečesa naučimo. Naučimo se preproste, dinamične poti do duhovnega osvajanja.
Ne trdimo, da vemo natančno, zakaj je post z molitvijo tako močan. Toda Biblija jasno pravi, da je post učinkovit in pomemben, in Jezus ga je naročil, naj postane del življenja Njegove Cerkve. Ko Sveti Duh pokliče cerkev k združeni molitvi in postu, se odzovemo v poslušnosti.
Cilj posta
V molitvi sem dojel, da je v postu trojni Gospodov namen za nas. Ko sem ga predlagal celotni cerkvi je Sveti Duh tako rekoč vsakemu potrdil, da smo v skladu z Božjo Besedo in voljo ter da smo poklicani k postu.
Nekaj razlogov za to je:
1. Gospod želi očistiti telo. Post je sredstvo za fizično čiščenje na fiziološki ravni in verjamemo, da je Gospod pripravljen na poseben način očistiti nekatere stvari iz našega življenja, ko ga čakamo v dneh posta in molitve. Pogosto odprite Besedo, saj nas čisti (Janez 15,3). V molitvi priznajte greh in dajte prostor očiščenju (1 Janez 1,7). Daniel in njegovi spremljevalci so zavrnili prehrano sveta okoli sebe in dokazali, da Bog v njihovem življenju deluje nadnaravno (Daniel 1), pridimo s postom pred Boga in pričakujmo očiščenje mrtvih del in poti (2 Timotej 2,20-21).
2. Ker je duhovna bitka trenutno ena od posebnih kriz tako na nacionalnih kot mednarodnih ravneh. Kot cerkev živimo z biblijsko nalogo, da dajemo prednost posredniški molitvi za te stvari, saj vemo, da je mir odvisen od takšne molitve (1 Timotej 2,1-3). S postom oblikujemo napad na nevidnih področjih, in sicer s popolnim prepričanjem, da lahko molitev za preboj spremeni zapletene probleme političnih, gospodarskih in vojaških razmer po vsem svetu. S preprosto vero kličemo k Bogu, naj odpravi hudobnost, dá voditeljem milost in modrost, ljudi osvobodi zatiranja in poruši zmedena dela mesa in zla.
3. Ker obstajajo družinski člani in osebni prijatelji, ki potrebujejo odrešenje in duhovno osvoboditev. Ena najbolj ganljivih dejanj v Jezusovem delovanju je osvoboditev in ozdravitev očetovega sina. Učenci so se spraševali nad delom, ki ga je opravil Jezus, in ga spraševali, zakaj ne morejo obvladati demonske moči, kot so jo imeli po avtoriteti, ki jim jo je dal Jezus. Jezus je odgovoril: »Ker ta vrsta (demona) ne pride ven samo z molitvijo in postom« (Matej 17; Marko 9).
Podobno razumemo, da Sveti Duh pravi, da sta naša molitev in post namenjena kot sredstvo, s katerim bo nov val milosti začel vstopati v okoliščine, ki se zdijo brezupno povezane s človeškimi in peklenskimi naklepi. Glasna je obljublja, da se pripravlja in prihaja nov val evangelizacije in čudežev po vsej zemlji. Naš post in naša molitev sta osredotočena na to, da preboj pride v naše domove, družine in odnose.
Obhajanje posta
Obhajanje posta se razlikuje od posameznika do posameznika. Seveda temeljni post obhajamo (1) s pogosto molitvijo tekom posta in (2) le z zaužitjem vode.
Izogibati se moramo običajnim religioznim proceduram. Tisti, ki želijo sodelovati, vendar iz različnih razlogov ne morejo izpeljati celotnega posta, pa naj smernice sprejemajo samo kot pomoč in nasvet. Nihče naj se ne počuti prisiljenega k postu iz občutkov krivde, ali po drugi strani, si olajša svoje meso, tako da se posti manj časa, kot mu je Gospod določil. Znotraj teh meja vam te smernice lahko pomagajo se postiti na tak način, kot je nek vodja imenoval »v duhu posta«. Z drugimi besedami, spoštovati idejo posta.
Praktični nasveti, ki jih v času posta moramo imeti v mislih.
Ker ne poskušamo prepričati Boga o naši vrednosti, temveč raje obhajamo svetopisemsko disciplino, ni neduhovno prepoznati funkcionalne realnosti na fizični ravni, ki jih je potrebno razumeti.
1. Ne postite se, če obstajajo zdravstveni ali prehranski razlogi, ki to prepovedujejo.
2. Med postom vedno pijte veliko vode, saj tako voda izpira fizično nečistost, ki se nabira v vaš sistem tekom posta. (V ta namen je koristen limonin sok z vodo.)
3. Nekateri, ki ne morejo prenašati celotnega posta, ugotovijo, da jim uživanje sadnih sokov pomaga ostati v “duhu posta”.
4. Tisti, ki iz kakršnega koli razloga ne morejo obhajati post brez hrane, pogosto ugotovijo, da lahko vzdržujejo »duh posta« z rednimi, discipliniranimi časi molitve, ki presegajo običajni vzorec predanosti ali prošnje.
5. Ljudem, katerih delo predstavlja tako veliko rabo energije, da je popoln post neizvedljiv, se pogosto zdi “merjenje” njihovega vnosa hrane neke vrste “daritev”. Podobno kot v primeru Danielovega “delnega posta”. Daniel 10,3 opisuje, da se je prerok dalj časa postil in ni jedel “okusnih jedi”, medtem ko je naprej opravljal svojo dolžnost v vladnih službah. To prostovoljno zmanjšanje vnosa hrane, zanikanje mesnih dobrot, medtem ko še vedno hranimo osnovno potrebo po energiji, je tip posta, ki je izvedljiv za mnoge.
(* Iz praktične modrosti priporočamo, da se post zaključi z lahkim obrokom, da s tem pomagamo telesu nadaljevati prebavo. Npr. juha ali lahek zajtrk brez mesa sta smiselna obroka.)
Obhajanje posta vključuje posebno molitev in čakanje na Boga. Ideja o postu ni vprašanje samo-odpovedovanja, temveč iskanja Boga.
Zato kot del vašega postnega časa:
1. Namenite posebne trenutke molitvi, zahvaljevanju in posredniški molitvi. Določene dele dneva, morda 5-minutne “molitvene odmore” ali celoten čas kosila namenite Gospodu v molitvi.
2. Poiščite priložnost, da se strinjate v molitvi. Poiščite brate in sestre v Kristusu, ki se vam bodo vsak dan pridružili v molitvi. Partnerstvo z njimi hitro postane trdna vez. Celo telefonski pogovori so lahko dinamični in z molitvijo strinjanja ojačamo namen posta.
3. Vprašajte Gospoda, koliko časa naj se postite in mu bodite poslušni. Jezus je rekel: »Moja hrana je, da uresničim voljo tistega, ki me je poslal« (Janez 4,34), in ko se postimo v skladu s tem, kako nas kliče Gospod, se hranimo s poslušnostjo Njemu.
4. Vzemite si dodaten čas v Božji besedi. David je rekel: »Tvoja beseda je slajša od medu iz satovja« (Psalm 19,10) in Jezus je jasno rekel, da je Božja beseda hrana tudi za dušo (Matej 4). Hranite se z njo in našli boste moč za post.
Daritev posta
Izaija je oznanil Božjo voljo glede posta in poudaril, da je od Boga postavljeni post duhovna zmaga in praktična služba (Izaija 58,6-8). Ne samo, da se zlomijo jarmi duhovne sužnosti in zatiranja, temveč se zadovoljijo tudi fizične potrebe tistih, ki se postijo.
Naša praksa je, da skupaj s postom prinesemo daritev, sestavljeno iz tistih denarnih sredstev, ki jih nismo porabili za hrano, in ta sredstva pretvorimo v vire za prehrano lačnih in oblačenje potrebnih. Na koncu našega posta prinesemo to daritev in jo damo skupaj. Naše cerkvene službe razdeljujejo ta denar prek agencij, ki ne samo častijo Jezusa Kristusa, temveč tudi hranijo lačne v siromašnih krajih sveta. Na ta način v telesni dimenziji zadovoljimo človeške potrebe, medtem ko utiramo pot za napredek evangelija v duhovni dimenziji.
Spletna stran Binkoštne cerkve iz Murske Sobote, Vir: jackhayford.org