• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

137.si

Krščanski medijski portal

Kje ste videli, da je Božja ljubezen spremenila zlo? Kako lahko spremenite ostanke v lepoto?

  • Religija in verovanje
    • Hoja za Kristusom
    • Krščanstvo vs. politika
    • Etika in morala
    • Reformacija in Primož Trubar
  • Praktično krščanstvo
    • Dotik duše
    • Pričevanja
    • Svetopisemske vrednote
  • Naslednje generacije
    • O mladih in študentih
    • O otrocih in najstnikih
    • O zakonskih parih in družinah
    • Predzakonsko življenje
    • Ženska – dar ljubezni
  • V luči današnjih dogodkov
    • Malo slišana zgodovina
    • Aktualno – covid, družba
  • Kultura
    • Krščanska glasba
      • Ameriška slavilna glasba
      • Katarina Bordner
      • Utrip kraljestva
      • L.Y.F.E.
      • Dar srca
      • Svetnik
      • Razni izvajalci
        • Ervin Štefančič
        • Mesto na gori
    • Krščanska literatura
  • Video posnetki
    • Ženska konferenca 2020 – splet
    • CDE – Center evangelij danes
    • Vrelec – prevedena predavanja
    • Video pričevanja
    • Vprašanja o krščanstvu
You are here: Home / Naslednje generacije / Ali je dovoljeno možu odsloviti ženo?«

Ali je dovoljeno možu odsloviti ženo?«

Views: 98

Hvaležnost odganja nezadovoljstvo.

»Pristopili so farizeji, in da bi ga preizkušali, so ga vprašali: ›Ali je dovoljeno možu odsloviti ženo?‹ Odgovoril jim je: ›Kaj vam je naročil Mojzes?‹ Rekli so: ›Mojzes je dovolil napisati ločitveni list in jo odsloviti.‹ Jezus pa jim je rekel: ›Zaradi vaše trdosrčnosti vam je napisal to zapoved, na začetku stvarjenja pa ju je Bog ustvaril kot moža in ženo. Zaradi tega bo mož̌ zapustil očeta in mater in se pridružil svoji ženi in bosta oba eno meso. Tako nista več̌ dva, ampak eno meso. Kar je torej Bog združil, tega naj človek ne ločuje!‹ Ko so bili v hiši, so ga učenci spet spraševali o tem. In govoril jim je: ›Kdor se loči od svoje žene in se oženi z drugo, prešuštvuje z njo; in če se ona loči od svojega moža in se omoži z drugim, prešuštvuje.‹« (Evangelij po Marku 10,2–12)

Tokrat sem se ustavil pri vprašanju, ki ga farizeji zastavijo Jezusu: »Ali je dovoljeno možu odsloviti ženo?« Vprašanje mi zveni popolnoma brezosebno, lahko bi rekli tehnično. Jezus nanj odgovarja zelo jasno in neposredno, zato se nikoli nisem vprašal, kaj ob tem doživlja. Tokrat me je misel ponesla prav tja, k Jezusovim čustvom, ki jih doživlja ob tem vprašanju. Skušam si predstavljati, s kakšno ljubeznijo je Bog ustvarjal človeka. Kako je razmišljal, da bi mu dal čim višje mesto ob sebi, da bi ga naredil čim bolj podobnega sebi. V tej neskončni ljubezni si je zamislil, da bo človek z njim soustvarjalec prihodnosti v najlepšem pomenu besede. Mož̌ in žena bosta pripadala drug drugemu. Eno bosta, kakor je eno on, njegov Sin in Sveti Duh. V tej ljubezni bosta gradila drug drugega in svetu prinašala otroke. Še več̌. Pomislil je tudi na otroke. Bog je naredil človeka ob rojstvu najbolj nebogljeno bitje na svetu, dolgo popolnoma odvisno od svoje matere in očeta. Prav ničesar ne zna, ko pride na svet. Kaj in kako bo otrok doživljal, je Bog v največji možni meri zaupal materi in očetu. Vsega ga morata naučiti onadva. Si lahko mislimo, kakšno zaupanje in vero ima Bog v človeka, v zakon, v družino!? Kako čudovita ljubezen!

In ta ljubeči Oče in stvarnik od moža sliši hladno vprašanje, brez sledu hvaležnosti: »Ali se lahko ločim od ›te‹ žene?« Farizejem izpred oči izgine vsaka zavest o čudovitem daru, ki je zaupan možu. Božji dar postane neprijetno breme, ki se ga želi po najkrajši in najlažji poti znebiti.

Ko razmišljam o brezčutnosti farizejev in o Jezusovi bolečini, je moja prva misel ob današnjem odstavku: Hvaležnost za Božji dar! Za Božji dar očetovstva in materinstva, za dar otroštva, za dar zakonskega življenja in dar družine, za dar vere. V zavesti o tem čudovitem daru lahko razmišljamo tudi z drugega zornega kota. Naj nam po tem premisleku življenje ne bo stvar golih paragrafov, ampak predvsem hvaležnosti, kljub bolečini in trpljenju, ki ju življenje prinaša.

A priznam, da je v meni namesto zavedanja obdarjenosti in hvaležnosti včasih predvsem bolečina. In vem, da to ni prav, kot ni prav, da farizeji pozabijo na dar. Vem pa tudi, da je Bog vedno ljubeč Oče. Naj bo današnji odstavek za vsakega od nas spodbuda k hvaležnosti. Hvaležnosti, ki mora vedno premagati bolečino razočaranj in neuspehov.

Razmislimo pa še o dveh držah, ki sta poleg hvaležnosti nujni za vztrajanje na naši poti. Gre za ›norost‹ vere in molk pri hoji v veri.

Za primer ›norosti‹ je dobra podlaga zapis apostola Pavla, ki je zelo dobro opisal ›norost‹ vere: »Beseda o križu je namreč̌ za tiste, ki so na poti pogubljenja, norost; nam, ki smo na poti rešitve, pa je Božja moč̌. Saj je pisano: Uničil bom modrost modrih, razumnost razumnih bom zavrgel. Kje je modrec, kje je pismouk, kje razpravljavec sveta? Mar ni Bog modrosti tega sveta obrnil v norost? Ker pač svet prek modrosti ni spoznal Boga v njegovi modrosti, je Bog po norosti oznanila sklenil rešiti tiste, ki verujejo. Judje namreč̌ zahtevajo znamenja, Grki iščejo modrost, mi pa oznanjamo križanega Mesija, ki je Judom v spotiko, poganom norost. Tistim pa, ki so poklicani, Judom in Grkom, je Mesija Božja moč̌ in Božja modrost. Kajti Božja norost je modrejša od ljudi in Božja slabotnost močnejša od ljudi.« (Prvo pismo Korinčanom 1,18–25)

Apostol Pavel ima v mislih pot kristjanove jasne odločitve za Boga in je ta zato nor za svet, iz katerega izstopa. Ko nas Bog pokliče, težko še vidimo možnosti srednje poti. Svet nas lahko obravnava kot blazneže, ker se poženemo v Očetovo naročje, slečemo starega človeka in za svojega Očeta kličemo samo še Boga. Ta norost izziva, zbuja prezir, nasprotovanje, posmeh. A vendar brez te ›norosti‹ ni Božjih otrok. Takšno ›norost‹ so potrebovali tako prvi kristjani, kot jo potrebujemo tudi mi danes. Brez norosti ni Božje modrosti, ni žive vere in cerkve.

Na videz popolno nasprotje tej ›norosti‹, ki nas požene na ulice in trge oznanjat evangelij Božje besede, pa je zgled Marije. V tišini svoje sobe srečuje Boga, v tihem trpljenju ga rojeva v zapuščenem pastirskem bivališču, tiha beži v Egipt in tiho spremlja Jezusa vse do križa. Pri Mariji lahko občudujemo čudovit Božji molk. Tiha vztraja od sinovega oznanjenja, rojstva, smrti do vstajenja. Ta molk v vdanem zaupanju v Božjo voljo in Božji načrt je drugo, kar potrebujemo, da bi lahko tudi z našim srečevanjem ostajali zvesti načrtu, ki ga ima Bog z nami.

Velika noč - Ko ostaneš na križu sam
Vir: https://operando.org/velika-noc-ko-ostanes-na-krizu-sam/

Zato si lahko vsi zaželimo troje: 

  • da bi teža poti, na katero smo poklicani kot poročeni ali samski, nikoli ne iztrgala iz našega srca hvaležnosti za neskončno Božjo ljubezen, s katero nas Oče ljubeče jemlje v svoje naročje in ljubkuje,
  • da bi se ne prestrašili prezira, ki ga zbuja Božja norost, v katero smo poklicani v zvestobi Gospodu,
  • da bi nas želja po uspehu ne odvrnila od tihega in vztrajnega služenja Bogu, ki nas za odrešenje sveta še vedno potrebuje.

Hvaležnost, norost vere in molk naj bodo tri naše neomajne drže in hkrati naše upanje za prihodnost.

Molitev:

Gospod, Aba, Očka, tako zlahka se ujamem v slabe, negativne misli in kritike. Hitro podležem godrnjanju, pritoževanju in upiranju. Tako se vse bolj zvijam sam vase in odganjam zadovoljstvo. Gospod, hvala ti za razodetje, da hvaležnost odganja nezadovoljstvo, saj nihče ne more biti hkrati nesrečen in hvaležen. Hvala ti Gospod, ker nas po apostolu Pavlu spodbujaš̌: »Zmeraj se veselite!« Ja, Gospod, ti vidiš̌, da nismo vedno prepričani, da je to sploh mogoče. Gospod, prosil sem te za moč̌ in dal si mi težave, da me utrdijo. Očka, prosil sem te za modrost in dal si mi probleme, da jih rešim. Očka, prosil sem te za pogum in dal si mi nevarnost, da jo premagam. Očka, prosil sem te za ljubezen in dal si mi ljudi v stiski, da jim pomagam. Očka, prosil sem te za usluge in, Bog, dal si mi priložnosti. Očka, dobil nisem nič̌ od tega, kar sem hotel, a dobil sem vse, kar sem potreboval. Očka, moja molitev je bila uslišana. Hvala ti, Bog, Aba, Očka! Po Jezusu Kristusu. Amen.

Z.M.

Primary Sidebar

RSS Naš vsakdanji kruh – VSAKODNEVNO BRANJE

  • Služiti Bogu v vsakem obdobju July 11, 2025
    Po letih, ko se je sam posvetil učenju Caleba, je bil Mark osupel, ko je ugotovil, da je cerkveni voditelj določil mladeniču drugega mentorja. Voditelj je pripomnil: »Končno ima Caleb mentorja.«Kaj mislijo, da sem delal jaz vsa ta leta? se je spraševal Mark. Čeprav ni pričakoval nagrade ali priznanja, si ni mogel kaj, da ne […]

Utrip Kraljestva – NOVO

Hallelujah – Pentatonix

Še več pesmi, ki jih pripravljamo za vas.

Zakonska problematika

Kako izbrati pravega partnerja?

Vprašanja o krščanstvu – Video

Kaj pomeni ljubiti? – Vinko Ošlak in Benjamin Hlastan

Preglej še več odgovorov.

Malo slišana zgodovina

Ali konzervativci nasprotujejo spremembam?

To pravi levica. Kaj pa konzervatizem resnično pomeni? Če v Google vnesete vprašanje »Kaj je … Preberi še več about Ali konzervativci nasprotujejo spremembam?

Še več člankov

Reformacija na Slovenskem

Nekatera nova spoznanja o reformaciji v Idriji

O obdobju reformacije v Idriji je bilo že precej napisanega. Ker me tematika tudi osebno zanima mi … Preberi še več about Nekatera nova spoznanja o reformaciji v Idriji

Zgodbe življenja

Živim, da ga slavim. Tadejeva zgodba

"Če jaz v tem trenutku umrem, ali bom šel v nebesa?" Je bilo eno od zanimivih Tadejevih razmišljanj

Še več pričevanj

Predavanje Philip Yancey – Antonov dom

https://www.youtube.com/watch?v=nldfCWDRpTc

Desi Maxwell – tečaj krščanstva

Desi Maxwell – 1. predavanje, Velika slika

Naš cilj na prvem srečanju je razmišljati o tem, kako pristopiti k Svetemu pismu kot celoti: da bi … Preberi do konca. about Desi Maxwell – 1. predavanje, Velika slika

Še več predavanj

Igrajmo ŠTRBUNK

Footer

Sorodne povezave

Društvo Zaživi življenje

Društvo Vesela novica

Vrla žena

Štrbunk – družabna igra za vas

Društvo Več

Sorodne povezave

Slovenska slavilna glasba

Prevodi slavilne glasbe

Pišite nam na elektronski naslov:

137. si Krščanski medijski portal

Pogoji uporabe portala

Pogoji uporabe spletne strani

Nekaj besed O nas

Smo skupina ljudi, katerih vera in življenje temeljita na Svetem pismu, ki je navdihnjeno od Boga.

več na tej povezavi: