Views: 144
Danes bomo zaključili z Jezusovimi prerokbami o značilnostih časa pred njegovim ponovnim prihodom. Zanimivo je, da Jezus za zaključek prerokb o času pred svojim ponovnim prihodom uporabi dve sliki: sliko budnega hišnega gospodarja in sliko zvestega služabnika.
Iz teh dveh slik takoj izskočita dve besedi: »buden« in »zvest«. Brali bomo iz Evangelija po Mateju 24,42–51.
»Bodite torej budni, ker ne veste, katerega dne pride vaš Gospod!« (v. 42)
Jezus za zaključek svojih prerokb uporablja besedo »buden«. Z njo Jezus opozarja, da je budnost edini način, ki zagotavlja pripravljenost za njegov prihod. Samo budnost daje vernikom zagotovilo, da jih Jezusov prihod ne bo presenetil, kot bodo presenečeni vsi, ki ne bodo del Jezusove neveste, ki jo bo Jezus vzdignil nad oblake in peljal v nebesa na Jagnjetovo gostijo. Vse druge, do zadnjega, bo Jezusov prihod presenetil in jih našel nepripravljene, kot sta nepripravljena speči hišni gospodar in nezvesti služabnik.
Kdo je nespeči gospodar? Berimo naprej v. 43 in 44:
»Vedite pa, da bi bil hišni gospodar buden, če bi vedel, ob kateri straži pride tat, in ne bi pustil vlomiti v svojo hišo. Zato bodite tudi vi pripravljeni, kajti ob uri, ko ne pričakujete, bo prišel Sin človekov.«
Nespeči gospodar je tisti, ki je vedno pripravljen na vsa možna presenečenja. Njegov način življenja je: »Bodi vedno pripravljen!« To je tudi Jezusov povzetek za način življenja njegovih učencev. Nespeči gospodar je vedno pripravljen, da reši svoje imetje, družino in premoženje.
Kako tat pride v vašo hišo? Nenadoma in nenapovedano. Konec koncev, če bi vedeli, da bo tat prišel danes ob 3.15 zjutraj, bi bili pripravljeni na njegov obisk, kajne? Dejstvo je, da vas tatovi ne bodo poklicali in vam sporočili, kdaj nameravajo oropati vaš dom. Ker tega ne delajo, vlamljajo pa in kradejo, je treba biti pred njimi vedno zaščiten. Kako ste vi zaščiteni pred njimi? Verjetno imate vhodna vrata vedno zaklenjena, okna zaprta, nekateri še protivlomni alarm in kamere ali pa lačnega dobermana. Pri vsem tem je dejstvo, da smo leta in leta pripravljeni na morebiti samo eden ali dva ropa v našem življenju.
Jezus uporabi to vsem nam znano sliko, da nam sporoči, da moramo biti na njegov prihod vedno pripravljeni kakor na obisk roparja.
To me vodi k preprostemu vprašanju: Kdaj ste nazadnje izrekli naslednje besede: »Jezus, pripravljen sem, pridi danes«? Za večino od nas je mogoče minilo že veliko časa, odkar smo razmišljali o Jezusovi možni vrnitvi danes, nocoj. A si resnično pripravljen na njegov prihod? Če nisi pripravljen na njegov prihod, to pomeni, da nisi prepričan, da se bo res vrnil. Mogoče sploh ne verjameš, da se bo vrnil. Če se mogoče nahajaš v skupini ljudi, ki tako mislijo, je to zate lahko zelo nevarno, kakor je neodgovorno in nevarno biti nepripravljen na obisk tatu.
Kajti Jezus bo zagotovo kmalu prišel, ni dvoma, in ne bo zamudil! Če potrebuješ pomoč, nasvet, spodbudo, vero v Jezusov skorajšnji prihod, sem ti na voljo za pogovor, molitev in pomoč pri verovanju v Jezusov skorajšnji prihod.
Mogoče je danes primerno vprašanje, ali lahko z dvigom roke pričuješ in potrdiš, da veruješ v Jezusov skorajšnji prihod.
Jezus se ni zadovoljil samo z dejstvom, da si pripravljen na njegov prihod in da ga pasivno pričakuješ. On ima še nekaj čudovitega zate.
»Kdo je torej zvesti in preudarni služabnik, ki ga je gospodar postavil nad svojo služinčad, da ji ob pravem času da živež? Blagor tistemu služabniku, ki ga bo njegov gospodar ob svojem prihodu našel, da tako dela! Resnično, povem vam: Čez vse svoje premoženje ga bo postavil. Če pa ta pokvarjeni služabnik reče v svojem srcu: ›Moj gospod zamuja‹ in začne pretepati soslužabnike ter jé in popiva s pijanci, bo gospodar tega služabnika prišel na dan, ko ga ne pričakuje, in ob uri, za katero ne ve, in ga bo presekal na dvoje ter mu dal delež s hinavci; tam bo jok in škripanje z zobmi.« Mt24,45–51:
Za zaključek svojih prerokb Jezusu uporabi še besedi »zvest in preudaren«. Jezus ima danes zate še eno izredno pomembno sporočilo, sporočilo o zvestobi in preudarnosti. Da se ne bi dolgočasil, medtem ko ga čakaš, ti sporoča, da moraš biti zvest in preudaren pri opravljanju nalog, ki ti jih je zaupal in naložil.
Kdo je torej zvesti in preudarni oz. modri služabnik, ki ga je gospodar postavil za skrbnika hlapcev v svoji hiši, da jim da hrano ob pravem času? Jezus pravi, da je zvesti in preudarni oz. modri služabnik tisti, ki izvrši nalogo, ki mu je dana.
Jezus pravi, da ima za vsakega svojega otroka, učenca, pomembno nalogo, in sicer da skrbiš za druge, tako da jih redno hraniš, neguješ, spodbujaš ob pravem času. Zate bo zelo dobro, če te bo tvoj gospodar (beri Jezus) našel pri tem opravilu, ko se vrne. Zakaj? Ker Jezus to želi od tebe in ker te bo za to delo bogato nagradil. Kakšno nagrado obljublja? Postavil te bo za nadzornika nad svojim premoženjem. Kako čudovita nagrada, za katero je vredno biti zvest in preudaren služabnik! Če še nisi, si poklican, da to postaneš že danes!
Jezus pravi, da imaš tudi drugo možnost. Ta je, da ga ne poslušaš in se ne želiš odzvati njegovemu vabilu za zvestega in preudarnega služabnika. Kljub temu, da ti je dal nalogo zvestega in preudarnega služabnika, se odločiš drugače. Ne želiš biti njegov služabnik in ne želiš skrbeti za druge. Namesto tega pa si rečeš: »Moj gospodar zamuja« in začneš živeti nespodobno in v nasprotju z nalogo, ki ti jo je zaupal gospodar (beri Jezus), ter začneš zmerjati, obsojati in tepsti druge ter se nespodobno vesti, jesti in piti s pijanci. Jezus pravi, da bo prišel na dan, ko ga ne pričakuješ, in ob uri, ki se je ne zavedaš, ter od tebe terjal račun. Posledice bodo strašne. Presekal bo vsakega nezvestega služabnika in mu določil mesto med hinavci v peklu, kjer bo jok in škripanje z zobmi.
Si ti zvesti in preudarni Jezusov služabnik? Ali varuješ prečudoviti zaklad, ki ti je zaupan in zvesto opravljaš nalogo/naloge, ki ti jih je zaupal?
Kaj je ta dragoceni zaklad, ki ga je vredno čuvati pred tatovi? To je tvoje predragoceno odrešenje, ki ti ga je daroval Jezus po veri vanj. To predragoceno odrešenje je treba varovati, ker nas je opomnil, da bo vstalo veliko lažnih prerokov in da bodo mnoge zavedli (v. 11). Kdo bo zaveden? Vsak, ki Jezusovega sporočila ne jemlje resno in mu ni mar zanj. Vsak, ki evangelija Jezusa Kristusa ne jemlje resno in ne živi zvesto in preudarno. Nepreudarno pomeni, da evangeliju ne daje prvega mesta v svojem življenju, temveč živi posvetno kot ljudje, ki ne poznajo Jezusa. Žalostno dejstvo je, da večina ljudi živi brez evangelija, brez Boga in brez njegovih standardov, zapisanih v Svetem pismu.
Nekega dne se bo gospodar (Jezus) vrnil in dal nagrado svojim zvestim in preudarnim služabnikom. Boš ti med njimi?
Jezus nas opozarja, da se bo nekega dne vrnil, kot je že določil naš nebeški Oče, in ne bo zamudil kljub temu, da se mnogim zdi, da zamuja. Toda povem vam, da se bo vrnil nekega dne, in to nenadoma in nenapovedano. Samo zvesti in preudarni služabniki ne bodo presenečeni. Oni ga bodo zvesto čakali in opravljali naloge, ki so jim zaupane.
Kako si lahko pripravljen na Jezusovo vrnitev?
Nekdo je nekoč vprašal Martina Luthra, kaj bi storil, če bi vedel, da se bo Jezus jutri vrnil. Odgovoril je: »Posadil bi jablano.« Z drugimi besedami točno to, kar vedno delam. Torej, na Jezusovo vrnitev si pripravljen, ko aktivno vztrajaš v čakanju na Jezusov prihod in delaš tisto, kar ti je naročil. On pa te ne bo razočaral, ker ti je že vnaprej povedal, da boš celo mislil, da zamuja.
Jezus želi, da živiš in čakaš na njegovo vrnitev v ravnovesju. Kaj to pomeni? »Živeti tako, kot da pride danes, in načrtovati tako, kot da se ne bo vrnil še tisoč let.«
Vrnimo se še malo na naše glavno vprašanje: Kdaj se bo Jezus vrnil?
Jezus se bo vrnil, ko bo vse pripravljeno po Božjem načrtu. Evangelij po Mateju, 24. poglavje, nas uči, da se bo v dneh pred Kristusovim povratkom zgodilo veliko različnih stvari. Te stvari so znamenja, ki so kot majhni potoki, ki vodijo v veliko reko, velike reke pa vodijo v morja. Ko bo vse na svojem mestu po Božjem načrtu, se bo Jezus vrnil. Niti trenutek prej, niti sekundo kasneje.
Kako blizu smo temu trenutku?
Verujem, da zelo blizu. Vsekakor bližje, kot si mislimo. Našo pot skozi Jezusove prerokbe o njegovem prihodu bom končal s sedmimi ključnimi znamenji, ki nam jih je Jezus povedal in ki se resnično izpolnjujejo pred našimi očmi in pričujejo, da živimo v poslednjih urah. Teh sedem je:
Prvo znamenje: Figova veja je že postala muževna (močna). Izrael je bil ponovno ustanovljen leta 1948. Po mojem mnenju je to najpomembnejši preroški dogodek 20. stoletja. Po 2000 letih se Judje spet množično vračajo v svojo deželo. Izrael postaja vse močnejši in vplivnejši. Jezus bi rekel možat. Ni dvoma, Izrael postaja najmočnejša sila na Bližnjem vzhodu.
Drugo znamenje: Evropa se združuje in postaja najmočnejša sila v svetu. Včasih smo govorili o skupnem trgu, o enotni valuti, o Evropskem parlamentu in o vzpostavitvi enotnega evropskega tržišča. Verjamem, da se je to že zgodilo, ker bo imela kmalu Evropska unija na čelu z antikristom glavno vlogo v dogodkih v skladu s prerokbami iz Daniela 2, Daniela 7 in Razodetja 13.
Tretje znamenje: Svetovna pozornost je danes v celoti usmerjena na Bližnji vzhod in dogodke, povezane z njim. Preprosto povedano, to se dogaja, ker nam Sveto pismo jasno pove, da se je zgodovina začela in se bo končala na Bližnjem vzhodu – ne v Afriki, ne Aziji ali Rusiji, ne v Evropi ali Severni Ameriki.
Četrto znamenje: Pospešeno nastaja enotno globalno računalniško in komunikacijsko omrežje. To potrjuje svetopisemsko prerokbo, da bo na koncu svetu vladal antikrist, ena oseba, ki bo nadzorovala enotno svetovno komunikacijo in celotno svetovno gospodarstvo, tako kot je napovedano v Razodetju 13.
Peto znamenje: Ogromno duhovno odpadništvo od prave vere. Drugo pismo Timoteju 3,1–9 nam pove, da bodo v zadnjih dneh nastopili »hudi časi«, ko bodo ljudje namesto ljubitelji Boga postali ljubitelji užitkov in se bodo odvrnili od resnice, ker bo njihov um pokvarjen in njihova vera nezanesljiva. To se bo zgodilo, ker ljudje ne bodo več prenesli zdravega nauka, kar je že danes tako opazno na vsakem koraku. Resnično lahko trdimo, da so že nastopili ti »hudi časi«. Zdaj že lahko vidimo, kako mnogi tako imenovani »služabniki evangelija« zanikajo vsako načelo krščanske vere in evangelija in kljub temu še vedno ostajajo voditelji. Mnogi voditelji in verniki živijo in opravičujejo strašno nemoralnost. To je možno, ker so skoraj v celoti že zavrnili Božjo besedo. Obdržali pa so samo še zunanjo obliko pobožnosti. Verjamem, da najhujše na moralnem področju šele prihaja.
Šesto znamenje: Evangelij kraljestva se oznanja po vsem svetu. Hvala Bogu za to pozitivno znamenje, ki potrjuje neverjetno Božjo milost in ljubezen do padlega človeka. Hvala Bogu, ker se bo število odrešenih izpolnilo. Si ti v tem številu?
Sedmo znamenje: Nastaja zelo močno politično gibanje za strpnost do drugačnih. Na prvi pogled je to čudovito. Kaj pa, ko so v imenu »strpnosti« vse bolj in bolj napadeni tisti, ki oznanjajo absolutno Božjo resnico? To vidimo, ker trend preganjanja kristjanov raste po vsem svetu in rastel bo vse bolj in bolj. V to znamenje lahko vključimo tudi ekumensko gibanje in pripravljenost mnogih kristjanov, vključno z nekaterimi evangelijskimi kristjani, da žrtvujejo Božji evangelij in resnico na oltarju miru in prijateljstva. Ta dogajanja nas preprosto pripravljajo na vzpon enega velikega in zadnjega svetovnega vladarja, ki ga Sveto pismo imenuje »antikrist« in »zver« ter »človek nepostavnosti« (Prvo Janezovo pismo 2,18; Razodetje 13; Drugo pismo Tesaloničanom 2,3).
Vsa ta znamenja o skorajšnjem Jezusovem prihodu so že tako očitna, da samo gluhi in slepi za evangelij tega še ne vidijo. V Jezusov skorajšnji prihod sem tako prepričan, da lahko rečem: »Mogoče bo nocoj!«
Ker je Jezusov prihod tako očiten, kaj naj delamo tukaj in zdaj?
Verjamem, da je zdaj čas za verovanje in posvečevanje, brez katerega nihče ne bo videl Jezusa, in čas za poglabljanje in oznanjanje Božje besede in molitev, ki vse posvečujeta. Je čas, da gremo h križu po odpuščanje grehov in odrešenje, če še nisi odrešen. In je čas za slavljenje in čas za Gospodovo večerjo!
Besedilo: Evangelij po Mateju 24,42–51
Zvonko Turinski – pastor Evangelijske krščanske cerkve v Ljubljani