Views: 82
Hebrejska imena Boga in njihov pomen: El Kana, Jahve Šalom, Kedoš Izrael
EL KANA
El Kana je hebrejsko ime za Boga, ki pomeni ›ogenj, ki požira‹, ›ljubosumen Bog‹. To ime vsebuje sveto verzijo ljubosumja, ki ga čuti Bog do svojega ljudstva. Bog do ljubosumnosti hrepeni po tebi in meni. Smo močno ljubljeni in cenjeni! Bog želi, da je vsak delček vašega srca povezan z njegovim. Božje sveto ljubosumje je ukoreninjeno v želji, da bi nas zaščitil, poskrbel za nas in nas blagoslovil.
Razumevanje imena El Kana – ›ogenj, ki požira‹, ›ljubosumen Bog‹:
El Kana je omenjen šestkrat v Stari zavezi. Prvo omembo najdemo v 2 Mz 34,14.
Kajti ne smeš se priklanjati drugemu bogu, ker je Gospodovo ime ›Ljubosumni‹, ljubosumen Bog je. – 2 Mz 34,14
Potem ko je Bog izpeljal izraelsko ljudstvo iz egiptovskega suženjstva, jih je pripeljal h gori Sinaj, kjer je dal Mojzesu deset zapovedi. Medtem ko je bil Mojzes na gori, je ljudstvo pregovorilo Arona, naj jim naredi zlato tele, ki ga bodo častili. Ko se je Mojzes vrnil z gore in zagledal tele, se je razjezil in vrgel na tla kamniti plošči, ki mu ju je dal Bog in na katerih so bile zapisane Božje zapovedi. Bog je bil pripravljen izbrisati celoten narod, a Mojzes je posredoval zanje.
Bolje boste razumeli zapovedi, ki jih je Bog določil za svoje izbrano ljudstvo, ko boste prebrali to zgodbo v Drugi Mojzesovi knjigi. Zapovedi so bile namenjene njihovi zaščiti, tako fizični kot duhovni. Enako velja za nas! Bog nam je dal te zapovedi, da bi zaščitil naše srce. Bog je ljubosumen, ljubeč Bog in nas goreče ljubi! To hebrejsko ime, El Kana, opisuje Boga kot moža žene Izrael, ki ljubosumno hrepeni po njeni naklonjenosti in tudi po naši. El Kana zahteva ekskluziven ljubezenski odnos s svojim ljudstvom. V 5 Mz 6,5 izvemo: »Ljubi Gospoda, svojega Boga, z vsem srcem, z vso dušo in z vso močjo!« V našem odnosu z Bogom ni prostora za nobenega malika.
1 Gospod je rekel Mojzesu: »Izsekaj si dve kamniti plošči, kakršni sta bili prvi, da napišem nanju besede, ki so bile na prvih ploščah, ki si ju razbil! 2 Zjutraj bodi pripravljen in zgodaj stopi na Sinajsko goro; tam se postavi predme na vrhu gore! 3 Nihče naj ne gre s teboj in tudi naj se nihče ne prikaže na vsej gori; tudi drobnica in govedo naj se ne paseta nasproti tej gori.« 4 Mojzes je izsekal kamniti plošči, kakršni sta bili prvi. Zjutraj je zgodaj vstal in šel na Sinajsko goro, kakor mu je Gospod zapovedal, v roko pa je vzel kamniti plošči. 5 Gospod je stopil dol v oblaku in se postavil ob njem ter klical ime Gospod. 6 In Gospod je šel mimo njega in klical: »Gospod, Gospod, usmiljen in milostljiv Bog, počasen v jezi in bogat v dobroti in zvestobi, 7 ki ohranja dobroto tisočem, odpušča krivdo, upornost in greh, toda nikakor ne oprosti krivde, ampak obiskuje krivdo očetov na sinovih in na sinov sinovih, na tretjih in na četrtih.« 8 Tedaj je Mojzes hitro pokleknil in se priklonil do tal 9 ter rekel: »Če sem našel milost v tvojih očeh, Gospod, naj hodi, prosim, Gospod sredi med nami. Ljudstvo je namreč trdovratno, toda odpústi našo krivdo in naš greh in vzemi nas za svojo lastnino!« 10 Rekel je: »Glej, sklepam zavezo: vpričo vsega tvojega ljudstva bom delal čudeže, kakršni se niso zgodili na vsej zemlji in pri nobenem narodu. In vse ljudstvo, med katerim prebivaš, bo videlo Gospodovo delo; kajti strah vzbujajoče je, kar bom storil s teboj. 11 Pazi na to, kar ti danes zapovedujem! Glej, pregnal bom pred teboj Amoréjce, Kánaance, Hetejce, Perizéjce, Hivéjce in Jebusejce. 12 Varuj se, da ne skleneš zaveze s prebivalci dežele, v katero prideš, da ne postanejo past v tvoji sredi! 13 Temveč podrite njihove oltarje, razbijte spomenike in posekajte njihove svete kole! 14 Kajti ne smeš se priklanjati drugemu bogu, ker je Gospodovo ime ›Ljubosumni‹, ljubosumen Bog je. 15 Nikar ne sklepaj zaveze s prebivalci dežele! Kadar bi se vlačugali s svojimi bogovi in darovali svojim bogovom, bi te vabili in bi jedel od njihove daritve; 16 jemal bi njihove hčere za tvoje sinove in njihove hčere bi se vlačugale s svojimi bogovi in zapeljevale tvoje sinove, da bi se vlačugali z njihovimi bogovi. 17 Ne delaj si ulitih bogov! – 2 Mz 34,1–17
17 Vestno izpolnjujte zapovedi Gospoda, svojega Boga, in njegove predpise in zakone, ki ti jih je zapovedal. 18 Delaj, kar je prav in dobro v Gospodovih očeh, da ti bo dobro in da prideš in vzameš v last lepo deželo, ki jo je Gospod s prisego obljubil tvojim očetom, 19 ko bo pred teboj pregnal vse tvoje sovražnike, kakor je obljubil Gospod. – 5 Mz 6,17–19
Bog želi, da ga goreče iščete in imate skupnost z njim. Želi imeti odnos z vami. To vključuje, da mu predate vse v svojem življenju in izpolnjujete njegove zapovedi. Bog želi, da dosežemo svoj polni potencial, za katerega nas je Bog ustvaril. Ima načrt in namen za vsakogar od nas. Bodite pozorni na vrstico 5 Mz 6,18: »Delaj, kar je prav in dobro v Gospodovih očeh, da ti bo dobro in da prideš in vzameš v last lepo deželo, ki jo je Gospod s prisego obljubil tvojim očetom.«
Bog obljublja, da nam bo dobro, ko predamo vse v svojem življenju njemu in ga goreče ljubimo brez kakršnekoli nezvestobe v svojem srcu. Zakaj je to pomembno? Zakaj mora Bog do ljubosumnosti hrepeneti po nas? Ko mu predamo vse in ga goreče ljubimo, to pripravi pot zanj, da deluje v vašem življenju in vam podari svoje blagoslove.
El Kana v hebrejščini:
El Kana v hebrejščini pomeni ›ogenj, ki požira‹, ›ljubosumen Bog‹. Koren starozavezne besede »ljubosumen« pomeni ›postati intenzivno rdeč‹ in se nanaša na to, kako vse močnejša čustva obarvajo naš obraz, ko je ogroženo nekaj, kar nam je ljubo. Bog je goreč in vnet, da bi zaščitil, kar mu je dragoceno. To ljubosumno hrepenenje po nas sili Boga, da nas neumorno zasleduje oz. išče, ne glede na to, kako močno se mu poskušamo izogniti. Nismo popolni in ne glede na to, kako močno se trudimo, ne moremo biti nikoli dovolj sveti, da bi prišli v Božjo prisotnost. Zato nam je naš Bog, El Kana, dal Jezusa. Umrl je na križu, da bi lahko bila njegova kri plačilo oz. spravna daritev za naše grehe. Bog je storil vse to za nas, ker do ljubosumnosti hrepeni po nas in je pripravil pot za nas, da lahko pridemo v njegovo sveto prisotnost.
El Kana v vašem življenju:
El Kana zahteva ekskluziven ljubezenski odnos s svojim ljudstvom. Obstaja mnogo stvari, ki odtegnejo našo pozornost stran od Boga. Mnoge dejavnosti, ki jih opravljamo, zlahka postanejo naš malik in zasedejo prostor v našem srcu, kjer bi moral biti Bog. Prosite Boga, naj vam odkrije, ali obstaja kaj, česar bi se morali pokesati. Ali je morda kaj drugega zasedlo njegovo upravičeno mesto v vašem življenju?
Kako poznavanje Boga kot El Kanaja vpliva na vaše življenje? Kdo je El Kana za vas?
Kako lahko rastete v svoji krščanski hoji z razumevanjem Boga kot El Kanaja?
Ko molite k El Kanaju, molite k Bogu, ki do ljubosumnosti hrepeni po vas. Ste njegovi, pripadate mu in on vas goreče išče.
Molitev k El Kanaju:
El Kana, hvala, da me tako neumorno in goreče iščeš. Pomagaj mi doumeti, kaj to pomeni. Pomagaj mi razumeti globočino in širino tvoje ljubezni do mene. Zahvaljujem se ti in te slavim, da me ljubiš in iščeš, tudi ko nočem biti najden. Pokaži mi področja v mojem življenju, ki sem jih naredil za malika. Pomagaj mi odstraniti malike, ki zasedajo tvoj upravičeni prostor, in odpusti mi, Oče. Hvala, da me nikoli ne izpustiš in da nikoli ne obupaš nad mano. Daj mi takšno božansko lakoto, da si bom želel več tebe. Amen.
JAHVE ŠALOM
Jahve Šalom je hebrejsko ime za Boga, ki pomeni ›Gospod je mir‹. To ime za Boga prvič zasledimo v Sodnikih 6.
22 Tedaj je Gideón videl, da je bil Gospodov angel. In Gideón je rekel: »Gorje, Gospod Bog, kajti videl sem Gospodovega angela iz obličja v obličje.« 23 Gospod pa mu je rekel: »Mir s teboj, nikar se ne boj! Ne boš umrl.« 24 Tedaj je Gideón tam postavil oltar Gospodu in ga imenoval »Gospod je mir.« Do tega dne je še vedno v Ofri Abiézerjevcev. – Sodniki 6,22–24
Gideon se je bal, da bo umrl, potem ko je videl Gospodovega angela iz obličja v obličje. A Gospod mu je rekel: »Mir s teboj, nikar se ne boj! Ne boš umrl.« To je tako vplivalo na Gideona, da je tam postavil oltar in ga poimenoval Jahve Šalom, »Gospod je mir« (Sodniki 6,22–24). Šalom govori o celovitosti, harmoniji in popolnosti. Šalom ni odvisen od okoliščin. Šalom prihaja iz življenja v harmoniji z Bogom.
Razumevanje imena Jahve Šalom – ›Gospod je mir‹:
Jahve Šalom ali Jehova Šalom se prevaja kot ›mir‹ 170-krat v Svetem pismu. Pomeni »cel«, »dokončan«, »izpolnjen« ali »izpopolnjen« in je pravzaprav bolj naziv kot Božje ime. Ta naziv za Boga prvič preberemo v Sodnikih 6, kjer ga je uporabil Gideon, ko se mu je prikazal Gospodov angel v Ofri.
V Gideonovem času so Izraelci živeli v nenehnem stanju strahu. Midjanci, nekoč premagani sovražniki, so se ponovno pojavili z Vzhoda in so začeli ropati Izrael z veliko silo. Celoten narod je živel v nenehnem stanju strahu. Dejstvo, da je Gideon mlatil pšenico v stiskalnici, je kazalo, da je imel majhno žetev in da se je bal, da bi ga odkrili sovražniki. Pšenico so običajno mlatili na odprtem, tako da so voli vlekli mlatilnico čez pšenična stebla, ne v stiskalnici.
To zgodbo lahko preberemo v Svetem pismu v Sodnikih 6,1–16.22–24:
1 Izraelovi sinovi so delali, kar je hudo v Gospodovih očeh. Zato jih je Gospod dal za sedem let v roke Midjáncem. 2 Midjánska roka je prevladala nad Izraelom in iz strahu pred Midjánci so si Izraelovi sinovi uredili gorske globeli, votline in zaklonišča. 3 Zgodilo se je tudi, da so Izraelci posejali, prišli pa so Midjánci, Amalečani in sinovi Vzhoda, da bi šli nadnje. 4 Utaborili so se ob njih in jim pokončali pridelke zemlje, vse do vhoda v Gazo. V Izraelu niso pustili nič živeža in tudi ne drobnice, goveda in oslov. 5 Kajti prihajali so s svojo živino in s svojimi šotori, vstopali so številni kakor kobilice. Bilo jih je mnogo in brez števila je bilo njihovih kamel. Prihajali so v deželo in jo pustošili. 6 Tako je Izrael zaradi Midjáncev silno obubožal in Izraelovi sinovi so klicali h Gospodu. 7 Ko so Izraelovi sinovi vpili h Gospodu zaradi Midjáncev, 8 je Gospod poslal Izraelovim sinovom moža, preroka. Ta jim je rekel: »Tako govori Gospod, Izraelov Bog: ›Jaz sem vas pripeljal iz Egipta in vas odpeljal iz hiše sužnosti. 9 Rešil sem vas egiptovske roke, iz rok teh, ki so vas stiskali. Izpred vas sem jih pregnal in vam dal njihovo deželo. 10 Rekel sem vam tudi: Jaz sem Gospod, vaš Bog. Ne bojte se bogov Amoréjcev, v katerih deželi prebivate. Vendar niste poslušali mojega glasu.‹« 11 Tedaj je prišel Gospodov angel in se usedel pod terebinto v Ofri, last Abiézerjevca Joáša. Njegov sin Gideón je v stiskalnici s palico otepal pšenico, da bi jo spravil na varno pred Midjánci. 12 Tedaj se mu je prikazal Gospodov angel in mu rekel: »Gospod s teboj, močni junak!« 13 Gideón mu je rekel: »Toda, moj gospod, če je Gospod z nami, zakaj nas je potem vse to zadelo? Kje so vsa njegova čudežna dela, o katerih so nam pripovedovali naši očetje, ko so rekli: ›Ali nas ni Gospod izpeljal iz Egipta?‹ Zdaj pa nas je Gospod zavrgel in izročil v roke Midjáncem.« 14 Gospod se je obrnil k njemu in rekel: »Pojdi v tej svoji moči in rešil boš Izraela iz rok Midjáncev. Ali te ne pošiljam jaz sam?« 15 Rekel mu je: »Toda, moj gospod, s čim bom rešil Izraela? Glej, moja rodbina je najrevnejša v Manáseju in jaz sem poslednji v hiši svojega očeta.« 16 Gospod pa mu je rekel: »Jaz bom s teboj. Pobil boš Midjánce kakor enega moža.«
22 Tedaj je Gideón videl, da je bil Gospodov angel. In Gideón je rekel: »Gorje, Gospod Bog, kajti videl sem Gospodovega angela iz obličja v obličje.« 23 Gospod pa mu je rekel: »Mir s teboj, nikar se ne boj! Ne boš umrl.« 24 Tedaj je Gideón tam postavil oltar Gospodu in ga imenoval »Gospod je mir.« Do tega dne je še vedno v Ofri Abiézerjevcev.
– Sodniki 6,1–16.22–24
V Ofri je Gospod spomnil Gideona, da je bil on, Gospod, z Izraelci vsak korak njihovega potovanja in da je še vedno z njimi. Bog je jasno povedal Gideonu, da je izbral njega, naj vodi ljudstvo do zmage proti Midjancem. Lahko bi rekli, da se je to zdela nemogoča naloga. Ampak Bog je izbral Gideona, da popelje ljudstvo do zmage, kljub temu da se je pritoževal, da ni primeren za to. Če smo pošteni do Gideona, so bili Midjanci opisani kot barbari, teroristi in znani kot nomadski osvajalci velikega števila in strašne moči.
Ampak Bog je izbral Gideona, da porazi Midjance in osvobodi Izraelce. Z Bogom na svoji strani lahko naredite nemogoče, tako kot Gideon! Če bi radi izvedeli več o tem, kako je Gideon porazil Midjance, si preberite Sod 6,33–8,27.
Jahve Šalom v hebrejščini in pomen besede Šalom v Svetem pismu:
Jahve Šalom je hebrejsko za ›Gospod je mir‹. Je bolj naziv kot Božje ime. Hebrejska beseda šalom se najpogosteje nanaša na osebo, ki je nepoškodovana in na varnem, cela in zdrava. V Novi zavezi je šalom razodet kot sprava vseh stvari z Bogom po Kristusovem delu: »Bog je namreč hotel, da se je v njem naselila vsa polnost in da je po njem spravil s sabo vse stvarstvo, saj je s krvjo njegovega [Kristusovega] križa, se pravi po njem [Kristusu], pomiril, kar je na zemlji in kar je v nebesih« (Pismo Kološanom 1,19–20). Šalom pomeni ›celovitost‹, ›dopolnjenost‹, ›dokončanost‹, ›popolnost‹, ›varnost‹ ali ›dobro počutje‹. Biti v pravem stanju šaloma izhaja iz življenja v harmoniji z Bogom. Šalom je pogost izraz, ki se uporablja kot pozdrav v današnjem Izraelu. Ko rečete šalom, to ne pomeni samo »živijo« ali »lep dan«. Ko pozdravite nekoga z besedo šalom, izražate upanje, da bo oseba, s katero ste se srečali, dobro v vseh pomenih besede – izpolnjeno, zadovoljno, uspešno, zdravo in v harmoniji s seboj, drugimi in Bogom. Najpomembnejše pa je, da je šalom zavezna beseda, izraz Božjega zvestega odnosa s svojim ljudstvom.
Tukaj je nekaj svetopisemskih odlomkov, ki uporabljajo ime Jahve Šalom:
Duhovniški blagoslov – Četrta Mojzesova knjiga 6,22–27: 22 Gospod je govoril Mojzesu in rekel: 23 »Govôri Aronu in njegovim sinovom: ›Tako blagoslavljajte Izraelove sinove; recite jim: 24 Gospod naj te blagoslovi in te varuje. 25 Gospod naj da sijati svoje obličje nad tabo in naj ti bo milostljiv. 26 Gospod naj dvigne svoje obličje nadte in ti podeli mir.‹ 27 Tako naj polagajo moje ime na Izraelove sinove in jih bom blagoslovil.«
Pismo Galačanom 5,22–23: 22 Sad Duha pa je: ljubezen, veselje, mir, potrpežljivost, blágost, dobrotljivost, zvestoba, 23 krotkost, samoobvladanje. Zoper te stvari ni postave.
Pismo Filipljanom 4,6–7: 6 Nič ne skrbite, ampak ob vsaki priložnosti izražajte svoje želje Bogu z molitvijo in prošnjo, z zahvaljevanjem. 7 In Božji mir, ki presega vsak um, bo varoval vaša srca in vaše misli v Kristusu Jezusu.
Izaija 26,3: Kdor ti je predan, mu ohranjaš mir, mir, ker zaupa vate.
Jahve Šalom v vašem življenju:
Kako poznavanje Boga kot Jahveja Šaloma vpliva na vaše življenje? Kdo je Jahve Šalom za vas?
Kako lahko rastete v svoji krščanski hoji z razumevanjem Boga kot Jahveja Šaloma?
Če želite poznati pravi mir v svojem življenju, tudi sredi viharjev, ki povzročajo opustošenje v vašem življenju, morate povabiti Jahveja Šaloma na vsako področje svojega življenja. Dovoliti mu morate, da ima dostop do vašega življenja in stalno prebivališče v njem! Ko molite k Jahveju Šalomu, molite k viru vsega miru.
Molitev k Jahveju Šalomu:
Jahve Šalom, ti si moj mir. Hvala, da si z menoj v vsakem viharju. Spomni me, naj upiram oči vate, ne v prepire in nemire, ki se dogajajo v svetu okrog mene. Pri tebi je vse mogoče. Hvala, da mi daješ mir, ki ga lahko daš le ti, pravi ŠALOM, stanje miru, ki prihaja iz življenja v harmoniji s teboj. Amen.
KEDOŠ IZRAEL
Kedoš Izrael je hebrejsko ime za Boga, ki pomeni ›Sveti Izraelov‹. Bog je tako edinstven, tako nedoumljiv in skrivnosten, da ima veliko imen, ki opisujejo njegov značaj. Bog je svet. Velika skrivnost je v tem, da Kedoš Izrael želi, da smo tudi mi sveti. A ker ve, da je to nemogoče, nam je pripravil pot po svojem Sinu, Jezusu Kristusu, in dokončanem delu na križu, da bi lahko postali dovolj sveti za vstop v njegovo prisotnost. Kot kristjani smo poklicani, da odražamo Kristusov značaj, da smo sveti, kot je svet on.
Razumevanje imena Kedoš Izrael – ›Sveti Izraelov‹:
To ime za Boga prvič srečamo v Drugi Mojzesovi knjigi 3,5, ko je Bog rekel Mojzesu, naj si sezuje sandale, ker je kraj, kjer stoji, sveta zemlja. Naslednjič vidimo to ime za Boga v Tretji Mojzesovi knjigi, ko Bog naroči Mojzesu, naj spregovori celotni Izraelovi skupnosti in jim pove:
1 Gospod je spregovoril Mojzesu in rekel: 2 »Govôri vsej skupnosti Izraelovih sinov in jim reci: ›Bodite sveti, kajti jaz, Gospod, vaš Bog, sem svet. 3 Vsak naj spoštuje svojo mater in svojega očeta in naj se drži mojih sobot; jaz sem Gospod, vaš Bog. 4 Ne obračajte se k ničnostim in ne delajte si ulitih bogov; jaz sem Gospod, vaš Bog. …
9 Kadar spravljate žetev svoje dežele, ne požanji čisto do roba polja in ne paberkuj po svoji žetvi! 10 Tudi v svojem vinogradu ne paberkuj in ne pobiraj osutih jagod v njem; pústi jih revežu in tujcu; jaz sem Gospod, vaš Bog. 11 Ne kradite, ne lažite in ne varajte vsak svojega rojaka! 12 Ne prisegajte po krivem pri mojem imenu; s tem bi skrunili ime svojega Boga; jaz sem Gospod. 13 Ne izkoriščaj svojega bližnjega in ne ropaj ga; plačilo dninarja naj ne ostaja pri tebi do jutra! 14 Ne preklinjaj gluhega in slepemu ne nastavljaj spotike; boj se svojega Boga; jaz sem Gospod. 15 Ne delajte krivice pri sodbi; ne bodi pristranski do ubožca in ne klanjaj se velikemu: pravično sodi svojega bližnjega! 16 Ne hôdi kot obrekljivec med svojimi rojaki in ne strezi svojemu bližnjemu po življenju; jaz sem Gospod.
17 Ne sovraži svojega brata v svojem srcu; odkrito posvári svojega bližnjega, da si zaradi njega ne nakoplješ greha! 18 Ne maščuj se in ne bodi zamerljiv do sinov svojega ljudstva, temveč ljubi svojega bližnjega kakor samega sebe; jaz sem Gospod. – 3 Mz 19,1–4.9–18
Bog je svet. To je njegova narava. Je čista popolnost. Izraelsko ljudstvo je moralo izpolnjevati obrede in se držati moralnih predpisov za spravo za greh. Niso mogli priti neposredno v Božjo prisotnost zaradi njegove svetosti, duhovnik je moral darovati žrtev zanje. Mi pa smo tako blagoslovljeni! Jezus Kristus je premostil to vrzel za nas. Bil je popolna daritev za naše grehe. Če ste kristjan, ste poklicani k svetosti. Bog nam je dal Svetega Boga, ki nam omogoča, da posnemamo Jezusa Kristusa in hodimo v svetosti. To ni enostavna naloga, a lahko jo opravljamo s pomočjo Svetega Duha.
Ko predate svoje življenje Bogu, vas zaznamuje s svojim Svetim Duhom. Odbrani ste za Boga in lahko živite sveto življenje, s tem ko je v vas prišel živet Sveti Duh in vam daje moč. Zdaj ste njegova priča v našem temnem in ranjenem svetu. Ste njegov predstavnik. Vaše roke so podaljšek Kristusovih svetih rok ljubezni, vaša usta so del njegovih ust – govorite lahko spodbudne besede, ki druge usmerijo k Bogu. Vaša ušesa so zdaj dovzetna za Svetega Duha, ki vam govori. Vaš um in čustva se lahko preobrazijo in obnovijo z molitvijo in preučevanjem Svetega pisma, tako da prisluhnite Svetemu Duhu in poslušate razodetje Božje pisane besede. Kako se lahko vaše življenje spremeni s poznavanjem Kedoša Izraela? Namenoma se predajajte Bogu kot živa žrtev. To lepo povzame čudovita vrstica iz Pisma Rimljanom 12,1–2:
1 Ker je torej Bog tako usmiljen, vas rotim, bratje: darujte svoja telesa v živo, sveto in Bogu všečno žrtev; to je vaše smiselno bogoslužje. 2 In nikar se ne prilagajajte temu svetu, ampak se tako preobražajte z obnovo svojega uma, da boste lahko razpoznavali, kaj hoče Bog, kaj je dobro, njemu všečno in popolno. – Pismo Rimljanom 12,1–2
Kedoš Izrael v hebrejščini:
Kedoš je hebrejska beseda za ›Sveti‹, ime za Boga, ki se najpogosteje pojavi v knjigi preroka Izaija. Najdemo ga tudi v Ozeju, Jeremiju, Ezekielu, Habakuku, Psalmih in Jobu.
Da bi razumeli ime »Sveti Izraelov«, moramo razumeti, da je svetost utemeljena v Božji naravi. Bog je čista popolnost. V Bogu ni nobenega greha in isto zahteva od nas. To pa je nemogoče. Nikoli se ne moremo sami spraviti za svoje grehe. Ne obstaja nobeno delo, s katerim bi lahko kdaj dosegli popolnost, ki jo zahteva Bog. A Bog to ve in nas ljubi bolj, kot bi lahko kdaj doumeli. Zato je Jezus Kristus umrl na križu, da bi premostil prepad med nami in Bogom. Zdaj se lahko približamo Božjemu prestolu milosti brez strahu, ker nam je pripravil pot po Jezusu!
Bližajmo se torej z zaupnostjo prestolu milosti, da bomo dosegli usmiljenje in našli milost, ki nam bo v pravem trenutku pomagala. – Pismo Hebrejcem 4,16
Kedoš Izrael v vašem življenju:
Kaj morate spremeniti v svojem življenju, da bi lahko živeli v skladu z Božjimi smernicami za svetost? Prosite Svetega Duha, naj osvetli področja v vašem življenju, ki potrebujejo vašo pozornost. Ali so vaši odnosi z družino, prijatelji ali sodelavci zdravi? Ali obstaja kaj, česar se morate pokesati?
Kako poznavanje Boga kot Kedoša Izraela vpliva na vaše življenje? Kdo je Kedoš Izrael za vas?
Kako lahko rastete v svoji krščanski hoji z razumevanjem Boga kot Kedoša Izraela?
Ko molite h Kedošu Izraelu, molite k Bogu, čigar svetost ga ločuje od greha in zla, a je tudi polna njegove moči, spoznanja, pravičnosti, usmiljenja, dobrote in ljubezni.
Molitev h Kedošu Izraelu:
Kedoš Izrael, ti si svet. Nihče ni kot ti. Si čista popolnost. Klanjem se ti in te častim. Odpusti mi . Hvala, da si poslal Jezusa na križ, da lahko njegova kri prekrije moj greh. Na novo me napolni s svojim Svetim Duhom, da bi spoznal tvoje poti in hodil po poti, ki si jo ti določil za moje življenje. Amen.
Katero izmed teh treh imen Boga, El Kana, Jahve Šalom in Kedoš Izrael, vam je najbližje in zakaj?
Alenka Camloh
Povzeto in prirejeno po: https://www.scripturalgrace.com/post/30-powerful-hebrew-names-of-god-and-their-meaning