Hits: 14
ADONAI
Adonai je hebrejsko ime za Boga, ki pomeni ›Gospod‹. Beseda je v obliki, ki jo imenujemo poudarjena množina ali množina veličastnosti. Obstaja samo en Bog, a množina se uporablja kot hebrejsko literarno sredstvo za poudarjanje – v tem primeru kaže Božjo suverenost. Mnogi svetopisemski pisci so jo uporabljali kot izraz ponižnega občudovanja, kot npr. »O Gospod, naš Gospod« ali »O Bog, moj Bog«.
Razumevanje imena Adonai – Gospod:
Bog je Gospod nad vsem. Je dober oskrbnik tega, kar ima v lasti, in poskrbi, da se stvari dobro obnesejo. Bog je naš Gospod. Ko pomislite na to izjavo, pomislite na čast in strahospoštovanje, ki si ju zasluži. Bog je naš Gospod, ampak ne mislite, da ste s tem njegov suženj v slabem pomenu besede. Raje se spomnite na to, da smo se vsi rodili kot sužnji grehu. Ko pa smo se ponovno rodili, ko smo predali svoje življenje Bogu, nas je osvobodil greha in nas prestavil v svoje kraljestvo. Zdaj smo njegovi »sužnji«, vendar izkusimo veselje, mir in srečo kot njegovi voljni služabniki.
Zdaj pa, ko ste se osvobodili greha in ste postali sužnji Bogu, pobirate sad, ki vam je v posvečenje, konec tega pa je večno življenje. – Pismo Rimljanom 6,22
Zato se lahko veselimo, tako kot se je psalmist v Psalmu 16,2.
Gospodu pravim: »Ti si moj Gospod, moja sreča, ničesar ni nad tabo.« – Psalm 16,2
Včasih se počutimo kot čista zmešnjava, ki se nikakor ne more primerjati z Božjim merilom popolnosti. Ali se tudi vi kdaj počutite tako? Pavel to zelo dobro razume. V Pismu Rimljanom je rekel:
Saj ne razumem niti tega, kar delam: ne delam namreč tega, kar hočem, temveč počenjam to, kar sovražim. – Pismo Rimljanom 7,15
Nenehno delamo to, česar nočemo, in ne delamo tega, kar hočemo! Greh je, ko delamo stvari, ki naj jih ne bi.
Toda Bog nas zelo dobro pozna. Vedel je, da se nam bo zdelo nemogoče postati dovolj sveti, da bi prišli v njegovo prisotnost. Zato je on, ki je naš čudoviti Gospod in dober oskrbnik vsega, kar ima v lasti, pripravil način, kako prekriti naš greh in naše nepopolnosti s svojim Sinom Jezusom. Bog je po svojem edinem Sinu, Jezusu Kristusu, pripravil način, kako smo lahko sveti in sprejemljivi v njegovih očeh. Bog je pripravil način, kako nam je lahko odpuščeno.
Če pa svoje grehe priznavamo, nam jih bo odpustil in nas očistil vse krivičnosti, saj je zvest in pravičen. – Prvo Janezovo pismo 1,9
Bog je pripravil način, kako nam je lahko odpuščeno. Ko začnemo verovati v Jezusa, priznamo svoje grehe in ga prosimo, naj nam odpusti, in Bog nam odpusti, kot pravi Sveto pismo.
Bog nam ne samo odpusti naše grehe, ampak nas tudi vidi skozi križ, skozi prelito Jezusovo kri, in to nas naredi svete! Svete! Si lahko to predstavljate? Bog nas vidi kot svete!
Ustvarjeni smo tako, da potrebujemo Boga kot svojega Gospoda. V vsakem od nas je praznina, ki jo lahko zapolni samo Bog. Tam ni zato, da bi se počutili slabotni in brez upanja, ampak da nas vodi k tistemu, ki lahko poteši to potrebo. Ne bomo zadovoljni, če bomo iskali stvari ali ljudi, da zapolnijo to praznino, ki jo lahko zapolni samo Bog.
Adonai v hebrejščini:
Adonai je hebrejsko ime za Boga, ki pomeni ›gospod, vladar, lastnik, gospodar«. To je splošen izraz za gospoda v hebrejščini. Prvič ga vidimo v Svetem pismu, ko Abram, ki hrepeni po dediču, kliče k Bogu.
Abram pa je rekel: »Gospod Bog, kaj mi boš vendar dal, ko pa ostajam brez otrok in bo dedič moje hiše Damaščan Eliézer?« – Prva Mojzesova knjiga 15,2
Abram je klical k Bogu kot svojemu Gospodu. Abram je klical k Adonaiu, ki je suveren in ki je imel odgovore na vse v njegovih okoliščinah. Tudi mi smo lahko taki kot Abram. Kličemo lahko h Gospodu po pomoč v naših navidezno nemogočih situacijah.
Adonai v vašem življenju:
- Kako poznavanje Boga kot Adonaia vpliva na vaše življenje?
- Kdo je Adonai za vas?
- Kako lahko rastete v svoji krščanski hoji z razumevanjem Boga kot Adonaia?
- Ko molite k Adonaiu, svojemu Gospodu, pridite pred njegov prestol z obnovljenim občudovanjem njegove veličine.
Molitev k Adonaiu:
Adonai, ti si moj Gospod. Pomagaj mi doumeti, kaj to pomeni in kakšen vpliv imaš v mojem življenju. Odpusti mi, kadar nisem dovolj spoštljiv do tebe. Ti si vreden, da te slavim. Pomagaj mi razumeti, da si želiš, da se ti podredim in se učim tvojih poti, zato da mi bo dobro v tem življenju. Pomagaj mi razumeti, da nisi osoren gospodar, ampak moj ljubeči Kralj. Hvala ti, da si žrtvoval svojega Sina Jezusa na križu, saj drugače ne bi mogel priti v tvojo sveto prisotnost. Amen.
JAHVE RAFA
Jahve Rafa je hebrejsko ime za Boga, ki pomeni ›Gospod, ki ozdravlja‹. Bog je naš zdravnik, telesni in duševni! To Božje ime je Bog razodel Izraelovim otrokom po Mojzesu v Mari.
Ime Jahve Rafazagotavlja vsakemu od nas, da nas želi naš nebeški Oče obnoviti, da bomo popolni in celoviti. Bog – Jahve Rafa –nas ne želi samo ozdraviti naših telesnih bolezni, ampak tudi naše čustvene bolečine, bolečine v odnosih in duševne bolečine.
Bog se je prvič razodel kot Jahve Rafa Izraelcem po njihovem odhodu iz Egipta. Mojzes je vodil Izraelce iz suženjstva. Pod faraonom so močno trpeli. Videli so veliko čudežev, tudi tega, ko je Bog razdelil Rdeče morje, tako da so ga lahko prečkali po suhem in ubežali egiptovski vojski. To je bil velik čudež in pričakovali bi, da bodo Izraelci polni vere in pričakovanja, kaj lahko Bog stori v njihovem življenju, ne glede na to, kakšne težave se pojavijo. A kmalu so se znašli brez vode in se začeli pritoževati. Ali so pozabili, kaj je Bog že storil zanje? Preberimo odlomek iz Druge Mojzesove knjige 15,22–26.
22 Tedaj je Mojzes odpeljal Izraela od Trstičnega morja in odšli so v puščavo Šur; tri dni so hodili po puščavi in niso našli vode. 23 Prišli so v Maro, pa niso mogli piti vode iz Mare, ker je bila grenka; od tod njeno ime Mara. 24 In ljudstvo je godrnjalo proti Mojzesu ter reklo: »Kaj bomo pili?« 25 Zaklical je h Gospodu in Gospod mu je pokazal kos lesa; ko ga je vrgel v vodo, je voda postala sladka.
Tam jim je določil zakon in pravo in tam jih je preizkušal. 26 Rekel je: »Če boš res poslušal glas Gospoda, svojega Boga, in delal, kar je prav v njegovih očeh, in ubogal njegove zapovedi in izpolnjeval vse njegove zakone, ne bom spravil nadte nobene od bolezni, ki sem jih poslal nad Egipt; kajti jaz sem Gospod, tvoj zdravnik.« Druga Mojzesova knjiga 15,22–26
Izraelci niso bili bolni. Bili so samo zelo žejni. Zakaj se je potem Bog razodel kot Jahve Rafa – Bog, ki ozdravlja? Izraelci so strašno trpeli, ko so bili v Egiptu, in veselili so se svobode, a življenje je bilo zanje še vedno težko. Zanašati so se morali na Boga za vse in ko so postale njihove okoliščine težke, so bila njihova srca polna zamere in nezadovoljstva.
Bog je vedel, da njihova največja potreba ni bila voda. Kar so v resnici potrebovali, je bilo ozdravljenje od zagrenjenosti in bolečine. A Izraelci so se še naprej pritoževali nad svojimi okoliščinami in se želeli vrniti v Egipt.
Bog je posredoval, tako da je deloval po Mojzesu in kosu lesa, da je ljudstvu priskrbel sladko, osvežujočo vodo. Potem jih je Bog spomnil na bolezni in nadloge, ki jih je spravil nad Egipčane, ker so stiskali Hebrejce. Bog je zelo jasno povedal Izraelcem, da mu morajo biti poslušni, da ne bodo trpeli zaradi podobnih stisk.
Govorili smo že o Bogu Adonaiu – našem Gospodu. Bog je Gospod vsega. Je dober oskrbnik vsega, kar ima v lasti, in vse stvari dela v naše dobro. Za nas je dobro, da upoštevamo Božja navodila. Jahve Rafa želi, da smo poslušni njegovim besedam, da smo lahko blagoslovljeni. V našem življenju ni prostora za Božji blagoslov, če ta prostor zavzema greh.
Mogoče smo včasih preveč podobni Izraelcem! Včasih pozabimo, da je naš Bog VELIK Bog, da ima dobre načrte za nas in da ima načrt za naše težke situacije. Zapomniti si moramo, da se ne smemo pritoževati!
- Ko Bog v vašem življenju ne deluje tako, kot mislite, da bi moral, ali postanete zagrenjeni?
- Ko se Božji čas ne ujema z vašim, ali se pritožujete?
- Jahve Rafa – Bog, ki ozdravlja – nas želi ozdraviti zamere, zagrenjenosti in prevzetnosti, če mu bomo zaupali in če mu bomo poslušni.
Jahve Rafa v hebrejščini:
Jahve Rafa je znan tudi kot Jehova Rafa. Besedi Jahve Rafa izvirata iz dveh hebrejskih besed, ki skupaj pomenita ›Bog, ki ozdravlja‹. Jehova, ki izhaja iz hebrejske besede Havah lahko prevedemo kot ›biti‹, ›obstajati‹ ali ›postati znan‹. Beseda Rafa (râpâ) pomeni ›obnoviti‹ ali ›ozdraviti‹. Čeprav se pogosto nanaša na telesno ozdravljenje, ima tudi širši pomen in vključuje celotnega človeka. Jahve Rafa ozdravlja telo, um in dušo. Bog ozdravlja tudi greh. Hebrejski sveti spisi pogosto povezujejo bolezen in greh, tako da predstavljajo greh kot vzrok bolezni. V Novi zavezi pa najdemo ustrezno grško besedo iaomai, ki se nanaša na osvoboditev od smrti, hudih duhov, bolezni in greha.

Jahve Rafa v vašem življenju:
Danes lahko kličemo Jahveja Rafa, da nas ozdravi naših telesnih bolezni in nam odpusti grehe. Po moči krvi Velikega zdravnika– Jezusa – lahko vstanemo iz našega starega grešnega življenja kot nova stvaritev v večno občestvo z Bogom. Tako kot so bili Izraelci ozdravljeni svoji zagrenjenih src in zamere pri Mari, lahko prosimo Boga, naj preišče naša srca in nas očisti zagrenjenosti in prevzetnosti.
- Kako poznavanje Boga kot Jahveja Rafa vpliva na vaše življenje?
- Kdo je Jahve Rafa za vas?
- Kako lahko rastete v svoji krščanski hoji z razumevanjem Boga kot Jahveja Rafa?
- Ko molite k Jahveju Rafu, ga prosite, naj preišče vaše srce, ali je v njem kaj, kar je treba odpustiti in očistiti. Tako je molil tudi kralj David, mož po Božjem srcu:
23 Preizkusi me, o Bog, spoznaj moje srce, preizkusi me in spoznaj moje vznemirljive misli!
24 Poglej, ali je pri meni pot bridkosti, in vodi me po večni poti! – Psalm 139,23–24
Molitev k Jahveju Rafu:
Jahve Rafa, hvala, da me tako zelo ljubiš, da ne želiš, da sem na kakršen koli način zagrenjen ali bolan. Pokaži mi, česa se moram pokesati in za kaj moram iskati tvoje odpuščanje. Pomagaj mi videti tvojo roko na delu na vsakem področju mojega življenja in ti zaupati, da ti deluješ v ozadju mojega življenja, zato da me pripelješ v blagoslovljen položaj, ki ga imam v tebi. Ti si moj Bog, Jahve Rafa. Amen.
JAHVE NISI
Jahve Nisi je hebrejsko ime za Boga, ki pomeni Gospod je moj prapor. V Svetem pismu se pojavi samo enkrat, in sicer v Drugi Mojzesovi knjigi 17,15.
Nekoč so vojske nosile prapore, ko so se podale v bitko. Prapori so bili znamenja identitete in simboli, ki so zajemali ideale naroda. Prapori so podobni današnjim zastavam. So visoko vzdignjeni, da jih lahko vidimo kot opomnik, ki simbolizira varnost, upanje in svobodo. Nekoč so lahko videli te prapore z velike razdalje; pri praporu je bilo zbirališče za čete pred bitko.
Potem je Mojzes postavil oltar in ga imenoval Gospod je moj prapor. Druga Mojzesova knjiga 17,15
To Božje ime odkrijemo, ko Mojzes postavi oltar na kraju z imenom Refidím. To je neverjetna zgodba, če pomislimo na ljudi, ki so bili vključeni v to bitko. Izraelsko ljudstvo je pobegnilo iz Egipta. Njihov voditelj je bil Mojzes, njihov general, ki je vodil može v bitko, pa je bil Jozue. Ko se je Izrael srečal z Amalečani v bitki pri Refidímu, to ni bilo z velikansko silo, izkušeno vojsko niti z najboljšimi poveljniki.
Izraelci so bili nomadski pastirji. Potovali so skozi dežele ljudstev, ki so imele močne vojščake. Izraelci so potovali z ženami, otroki, čredami in vsem svojim imetjem. Zagotovo bi lahko rekli, da niso bili pripravljeni na boj niti opremljeni za to nalogo.
A opremljeni so bili z nečim, česar ni imel noben drug narod – ognjenim stebrom, oblakom dima, prisotnostjo samega Boga. Izrael ni sam bojeval svojih bitk. Ne glede na to, kako neopremljeni ali nepripravljeni na bitko so bili, so imeli svoje nadnaravno orožje.
To orožje je na voljo tudi nam danes, ko ga kličemo. To nadnaravno orožje se imenuje Jahve Nisi – Gospod je moj prapor. Ko je izraelsko ljudstvo klicalo Božje ime, Jahve Nisi, so klicali Boga, ki je dovolj močan, da premaga vsakega sovražnika.
8 Tedaj je prišel Amálek in se je bojeval z Izraelom v Refidímu. 9 Mojzes je rekel Józuetu: »Izberi može in pojdi na spopad z Amálekom! Jutri se bom postavil na vrh hriba z Božjo palico v roki.« 10 Józue je storil tako, kakor mu je naročil Mojzes, da bi se bojeval z Amálekom. Mojzes, Aron in Hur pa so stopili na vrh hriba. 11 Ko je Mojzes držal roke kvišku, je zmagoval Izrael, ko pa jih je povesil, je zmagoval Amálek. 12 In Mojzesove roke so se utrudile; zato sta vzela kamen in mu ga podložila, da je sédel nanj. Aron in Hur pa sta mu podpirala roke, eden na eni, drugi na drugi strani. Tako so njegove roke ostale trdne vse do sončnega zahoda. 13 In Józue je z ostrim mečem premagal Amáleka in njegovo ljudstvo. 14 Tedaj je Gospod rekel Mojzesu: »Zapiši to za spomin v knjigo in povej Józuetu, da bom docela izbrisal spomin na Amáleka izpod neba!« 15 Potem je Mojzes postavil oltar in ga imenoval Gospod je moj prapor. 16 Rekel je: »Roko na Gospodov prapor! Gospod se bo vojskoval zoper Amáleka iz roda v rod.« Druga Mojzesova knjiga 17,8–16
Kakšna zgodba! To je bil dan, ki so si ga zapomnili, saj je bil to dan, ko je Bog prvič pokazal Izraelu kot narodu, da se je boril zanje, jih vodil v bitko, jih zaščitil in premagal sovražnika zanje – bil je njihov prapor.
To je Božje ime, ki si ga moramo zapomniti tudi mi. Zapomniti si moramo, da ko molimo k Jahveju Nisiju, molimo k Bogu, ki je dovolj močan, da premaga vsakega sovražnika.
Kaj pomeni, da je Bog naš Jahve Nisi, naš prapor?
Poglejmo si, kakšen je bil prapor. Drugače kot zastave iz blaga so bili prapori običajno narejeni iz lesa ali kovine in oblikovani v različne podobe ali znake, ki se jih je dalo pritrditi na dolgo palico. Prikazovali so ptice, druge živali ali bogove in so se pogosto močno svetili na soncu, tako da so bili vidni od daleč. Prapor, ki so ga nosili pred vojsko ali postavili na hrib, je predstavljal zbirališče za čete pred bitko ali mesto, kjer so razglasili zmago.
Ker so prapori utelešali ideale in želje tistega, ki jih je nosil, so vzbujali predanost narodu, stvari ali voditelju. Ko je Mojzes držal Božjo palico v bitki z Amalečani, jo je držal kot prapor in se skliceval na Božjo moč. Ko je postavil oltar in ga poimenoval Jahve Nisi, Gospod je moj prapor, je ustvaril spomin na Božjo zaščito in moč med prvo izraelsko bitko po odhodu iz Egipta.
- Bog je naš prapor, ker s svojim življenjem proslavljamo in častimo njegovo zvestobo do nas.
- Bog je naš prapor, ker se spominjamo vseh njegovih del in njegovih besed, ki so nam milostno dane po Svetem pismu. Bog je naš prapor, ker nam je dal identiteto.
Jahve Nisi v hebrejščini:
Jahve Nisi je hebrejsko ime, ki pomeni ›Gospod je moj prapor‹. Omenja se samo enkrat v Stari zavezi, v Drugi Mojzesovi knjigi 17,15.
Mojzes je postavil oltar v spomin, da je bil Jahve Izraelov prapor, pod katerim so premagali Amalečane. Beseda »nisi« izhaja iz hebrejske »nês«, ki pomeni ›prapor‹ ali ›pobegniti v zatočišče‹. »Nês« se včasih prevaja tudi kot ›palica s pritrjeno oznako‹. V bitki je imel vsak narod svojo palico v prvi bojni vrsti, da bi dala vojakom občutek upanja in točko, na katero so se lahko osredotočili. Ko to besedo združimo z Božjim osebnim imenom »Jahve«, postane ime Jahve Nisi ›Jahve je moj prapor‹ ali ›Jahve je moje zatočišče‹.
Jahve Nisi v vašem življenju:
- Kakšne bitke bojujete danes?
- Ne glede na to, s kakšnimi bitkami se soočate danes, je Bog zraven vas.
- On je vaša moč. Dal vam bo modrost, ki jo potrebujete, da se mu predate in mu dovolite dostop do svojega življenja.
- Bog hrepeni po tem, da bi bil vaš prapor!
O Božjem praporu govorijo tudi naslednje vrstice:
1. Naj te usliši Gospod na dan stiske, ime Jakobovega Boga naj te varuje. … Naj ti daje po tvojem srcu in ves tvoj načrt naj izpolni. Radovati se hočemo v tvoji zmagi in v imenu našega Boga razobesiti zastave [prapore]; naj izpolni Gospod vse tvoje prošnje. – Psalm 20,2.5–6
2. Njim, ki se te bojijo, si dal znamenje [si dvignil prapor] … – Psalm 60,6
Jahve Nisi v vašem življenju
- Kdo je Jahve Nisi za vas?
- Kako poznavanje Boga kot Jahveja Nisija vpliva na vaše življenje?
- Kako lahko rastete v svoji krščanski hoji z razumevanjem Boga kot Jahveja Nisija?
- Ko molite k Jahveju Nisiju, molite k Bogu, ki je dovolj mogočen, da premaga vsakega sovražnika!
Molitev:
Jahve Nisi, ti si moj prapor. Hvala, da hodiš z menoj skozi vse moje bitke. Spomni me, da želiš, naj se obrnem nate in v vsaki situaciji iščem tvojo pomoč in modrost. Sem ljubljen otrok Kralja in tvoja beseda pravi, da vse zmorem v Kristusu, ki mi daje moč. Amen.
Katero izmed teh treh imen Boga, Adonai, Jahve Rafa in Jahve Nisi, vam je najbližje in zakaj?
Alenka Camloh
Povzeto in prirejeno po: https://www.scripturalgrace.com/post/30-powerful-hebrew-names-of-god-and-their-meaning