Views: 137
JAHVE ŠAMA
Jahve Šama je hebrejsko ime za Boga, ki pomeni ›Gospod je tam‹. To ime se pojavi enkrat v Stari zavezi, in sicer v Ezekielu 48,35. Opisuje, kako bo Božja prisotnost napolnila tisočletno kraljestvo. Če smo natančni, je Jahve Šama ime mesta, ne naziv za Boga. Vendar je zelo močno povezano z Božjo prisotnostjo in močjo ter se pogosto enači z Božjim imenom. V Novi zavezi je ime za Boga Emanuel, ki pomeni ›Bog z nami‹, tesno povezano s starozaveznim imenom za Boga, Jahve Šama.
Obseg je torej osemnajst tisoč komolcev [9,6 km]. Ime mesta naj bo poslej: Gospod je tam. – Ezekiel 48,35
V knjigi preroka Ezekiela je bilo izraelsko ljudstvo ponovno v težavah. V celi Stari zavezi vidimo, da gredo Izraelci skozi nenehen krog uporništva in kesanja. Bog jih je izpeljal iz Egipta in Božja prisotnost se je kazala v oblačnem stebru čez dan in v ognjenem stebru ponoči. Izraelci so videli veliko čudežev med bivanjem v puščavi. To je bilo obdobje, ki so ga zaznamovali godrnjanje, uporništvo in kesanje. K temu so bili nagnjeni vse do vrha v Ezekielovi knjigi. V času uporništva jih je Bog kaznoval. Namen kazni je bil, da jih pritegne nazaj k Bogu. Ta krog se je kar naprej ponavljal.
Ko pridemo do knjige preroka Ezekiela, so bili Izraelci ponovno v obdobju kazni. Upirali so se Bogu in delali, kar je bilo prav v njihovih očeh. Zaradi tega je Bog dovolil, da so bili sedemdeset let v babilonskem ujetništvu (Jeremija 29,10). Gospodovo veličastvo je odšlo iz templja (Ezekiel 10,18–19; 11,22–24) in to je bil zelo nesrečen čas za to uporniško ljudstvo.
Vendar jim je Bog dal obljubo upanja:
… reci jim: Tako govori Gospod Bog: glejte, vzel bom Izraelove sinove izmed narodov, kamor so odšli, jih zbral z vseh strani in jih pripeljal na njihovo zemljo. Združil jih bom v en narod v deželi, na Izraelovih gorah. En kralj bo kraljeval nad vsemi. Ne bosta več dva naroda in ne bodo se več delili v dve kraljestvi. Ne bodo se več oskrunjali s svojimi maliki in ostudnostmi in z vsemi svojimi hudodelstvi. Rešil jih bom vseh odpadov, s katerimi so se pregrešili, in jih očistil: moje ljudstvo bodo in jaz bom njihov Bog. Moj služabnik David bo kralj nad njimi; vsi bodo imeli enega pastirja. Po mojih odlokih se bodo ravnali in mojih zakonov se bodo držali in jih izpolnjevali. Prebivali bodo v deželi, ki sem jo dal svojemu služabniku Jakobu in so v njej prebivali njihovi očetje. Prebivali bodo v njej sami, njihovi otroci in otroci njihovih otrok na veke; moj služabnik David bo njihov knez na veke. Z njimi bom sklenil zavezo miru: to bo večna zaveza z njimi. Utrdil jih bom in jih namnožil ter postavil svoje svetišče v njihovi sredi na veke. Moje prebivališče bo pri njih, njihov Bog bom in oni bodo moje ljudstvo. Tedaj bodo narodi spoznali, da jaz, Gospod, posvečujem Izraela, ko bo moje svetišče med njimi na veke. – Ezekiel 37,21–28
Ko je Božja prisotnost zapustila tempelj, je bilo to znamenje Izraelcem in vsem, ki so prebivali okrog njih, da je Bog odstranil svojo zaščitniško roko od njih. Nazadnje so se razpršili na štiri konce zemlje in postali ujetniki okoliških narodov.
A Božja ljubezen in usmiljenje sta bila vedno z Izraelci, nenehno jih je pritegoval nazaj k sebi. Po preroku Ezekielu je Bog obljubil obnovo ljudstva in vrnitev svoje prisotnosti v Jeruzalem. Takrat se bo mesto imenovalo Jahve Šama – Gospod je tam. To preroštvo se je uresničilo, ko so se izgnanci vrnili v Jeruzalem in obnovili njegovo obzidje. Božja prisotnost se je vrnila v tempelj v podobi dojenčka Jezusa. Jožef in Marija sta ga pripeljala v tempelj, da bi ga darovala Bogu. V tistem času je bil v templju Simeon. Zakaj je to pomembno? Pomembno je, ker je Bog vedno v podrobnostih in preplete svetopisemska preroštva in svoje obljube.
Simeon je bil pravičen in predan Bogu ter je čakal in pričakoval izpolnitev obljube iz Ezekiela 48,35 (Gospod je tam).
Ko so se dopolnili dnevi njenega očiščevanja po Mojzesovi postavi, so ga prinesli v Jeruzalem, da bi ga postavili pred Gospoda, kakor je zapisano v Gospodovi postavi: Vsak moški prvorojenec naj se imenuje svet Gospodu, in da bi žrtvovali, kakor je rečeno v Gospodovi postavi: dve grlici ali dva golobčka. Bil pa je v Jeruzalemu mož, ki mu je bilo ime Simeon; bil je pravičen in bogaboječ. Pričakoval je Izraelovo tolažbo in Sveti Duh je bil nad njim. In Sveti Duh mu je razodel, da ne bo videl smrti, dokler ne bo videl Gospodovega Mesija. V Duhu je prišel v tempelj. In ko so starši prinesli dete Jezusa, da bi zanj opravili vse po običaju postave, ga je tudi Simeon vzel v naročje, slavil Boga in rekel: »Gospodar, zdaj odpuščaš svojega služabnika po svoji besedi v miru, kajti moje oči so videle tvojo rešitev.« – Evangelij po Luku 2,22–30
Bog je poslal svojega Sina in mu dal ime Emanuel, ›Bog z nami‹. Oklepajte se te resnice, saj je Bog z nami in skrbi za vse podrobnosti v našem življenju! Nikoli nas ne bo pustil samih in nikoli nas ne bo zapustil. On je Gospod, ki je tam. Vključen je v vse podrobnosti v našem življenju, če mu jih predamo. On je Gospod, ki je tam in ima dober načrt za nas.
Vem za načrte, ki jih imam z vami, govori Gospod: načrte blaginje in ne nesreče, da vam dam prihodnost in upanje. – Jeremija 29,11
Ko pojdeš čez vodo, bom s teboj, ko čez reke, te ne poplavijo, ko pojdeš skoz ogenj, ne zgoriš in plamen te ne bo ožgal. Saj sem jaz, Gospod, tvoj Bog, Sveti Izraelov, tvoj rešitelj. – Izaija 43,2–3
Jahve Šama v hebrejščini
Ime se pojavi samo enkrat v Stari zavezi, v Ezekielu 48,35, da pokaže Jahvejevo prisotnost v prihodnjem tisočletnem kraljestvu. Beseda »Šama« izhaja iz hebrejske besede »šam«, ki pomeni ›tam‹ ali ›na tistem mestu‹. Jahve Šama je zadnje ime, ki ga je Bog razodel po starozaveznih prerokih. V zgodovinskih okoliščinah, v katerih je bilo to ime dano, je zagotovilo Izraelu, da jih Bog ni zapustil v sedemdesetletnem obdobju v babilonskem ujetništvu in da bosta Jeruzalem in tempelj sčasoma obnovljena. Mi pa lahko nenehno uživamo v Božji prisotnosti, tako da predamo svoje življenje Jezusu in hodimo za njim.
Jahve Šama v vašem življenju
Bog je ves čas prisoten in z vami. Je vaš Jahve Šama – Gospod je tam. On je z vami, ko dobite slabe izvide od zdravnika. Je tam, ko morate sprejeti pomembno odločitev v življenju. Ko ste osamljeni, je tam. Ko ste v skušnjavi, je tam. Ko ste veseli, je tam. Vedno je tam za nas, daje nam svojo tolažbo, ljubezen, vodenje in moč.
Kako poznavanje Boga kot Jahveja Šamaja vpliva na vaše življenje?
- Kdo je Jahve Šama za vas?
- Kako lahko rastete v svoji krščanski hoji z razumevanjem Boga kot Jahveja Šamaja?
- Ko molite k Jahveju Šamaju, molite k Bogu, ki je tam v vsaki vaši okoliščini, v dobri ali slabi!
Molitev:
Jahve Šama, pomagaj mi, da se bom spominjal, da si prisoten v vsaki moji okoliščini. Tako hvaležen sem, da imaš ti nadzor nad vsem. Imaš dober načrt za moje življenje. Pomagaj mi razumeti to resnico, da obljubljaš, da me nikoli ne boš pustil samega in da me ne boš nikoli zapustil. Ni ga kraja, kamor bi lahko šel stran od tvoje prisotnosti. Amen.
MIKVE IZRAEL
Mikve Izrael je hebrejsko ime za Boga, ki pomeni ›Izraelovo upanje‹. To ime se pojavi tako v Stari kot v Novi zavezi. Hebrejsko ime Mikve pomeni ›čakati na ali goreče pričakovati‹. Bog je predmet naših najvišjih upov in nas nikoli ne pusti na cedilu. Izraelsko ljudstvo je čudovit primer tega, da je Bog ostal zvest nepopolnim ljudem. Svetopisemsko upanje ima svoje korenine v Bogu in njegovi dobroti, usmiljenju in moči. Svoje upanje izkazujemo, ko potrpežljivo vztrajamo, in ga gojimo, ko preučujemo Božjo besedo. Ogledali si bomo svetopisemske vrstice o upanju, še posebej spodbudne vrstice o upanju v težkih časih.
Ti si moje upanje, o Gospod, moje zaupanje, Gospod, od moje mladosti. – Psalm 71,5
Da bi razumeli to ime Boga, moramo začeti na samem začetku in se vprašati: »Kaj je svetopisemska definicija upanja?«
Zakaj si potrta, moja duša, in se vznemirjaš v meni? Upaj v Boga, zakaj še ga bom hvalil,svojega rešitelja in svojega Boga. – Psalm 42,6
Svetopisemsko upanje si ne želi samo, da bi se zgodilo nekaj dobrega v prihodnosti – pričakuje, da se bo to zgodilo. In ne pričakuje samo, da se bo zgodilo – prepričano je, da se bo zgodilo. Obstaja moralna gotovost, da se bo dobro, ki ga pričakujemo in želimo, zgodilo.«
Upanje je odličen stabilizator. Ko vaše upanje izvira v Mikveju Izraelu, vam daje nadnaravni mir v katerem koli viharju življenja, ki divja okrog vas, saj popolnoma zaupate v Boga. Ne veste še, kako se bodo obrnile okoliščine, vendar veste, da je Bog vreden zaupanja. Svetopisemsko upanje ima svoje korenine v Bogu in njegovi dobroti, usmiljenju in moči. Zato je tako pomembno, da vsak dan molite in berete Sveto pismo ter pričakujete, da bo Bog pomiril vaše viharje.
V Stari zavezi je bilo upanje pogosto povezano s pričakovanjem, da bo Bog rešil tiste, ki zaupajo vanj. Izraelsko ljudstvo je pri Mikveju Izraelu iskalo osvoboditev, odrešitev, zaščito, oskrbo in usmeritev. Preberimo si priljubljene vrstice o upanju v Jer 17,7–8.13.
Blagoslovljen mož, ki zaupa v Gospoda in je Gospod njegovo zaupanje. Je kakor drevo, zasajeno ob vodi, ki steza svoje korenine k potoku, ne boji se, ko pride vročina, njegovo listje ostane zeleno; v sušnem letu ne trpi pomanjkanja in ne neha roditi sadu. …
Izraelovo upanje – Gospod! Vsi, ki te zapustijo, bodo osramočeni; v prah bodo zapisani, kateri odstopajo od tebe, ker so zapustili Gospoda, studenec žive vode. – Jeremija 17,7–8.13
V Novi zavezi je naše upanje ukoreninjeno v Jezusu, njegovem življenju, smrti in vstajenju. In v prihodnosti, ko se bo vrnil v slavi.
Bog upanja pa naj vas napolni z vsem veseljem in mirom v verovanju, da bi bili v môči Svetega Duha polni upanja. – Pismo Rimljanom 15,13
Jezus je naše upanje. Tako kot so Hebrejci iskali upanje pri Mikveju Izraelu, ga lahko tudi mi. Gledati moramo nanj z istim občutkom pričakovanja, saj je upanje vsem, ki verujejo vanj.
Ali imate vi upanje v Bogu?
Mikve Izrael v hebrejščini:
Mikve Izrael v hebrejščini pomeni ›Izraelovo upanje‹. On je Bog, ki rešuje svoje ljudstvo. V hebrejskih svetih spisih je upanje pogosto povezano s pričakovanjem, da je Bog rešitelj, ki bo rešil tiste, ki verujejo vanj. Zaradi upanja pričakujoče čakamo na Boga, da bo deloval.
Mikve Izrael v vašem življenju: Kako poznavanje Boga kot Mikveja Izraela vpliva na vaše življenje?
- Kdo je Mikve Izrael za vas?
- Kako lahko rastete v svoji krščanski hoji z razumevanjem Mikveja Izraela?
- Ko molite k Mikveju Izraelu, molite k tistemu, ki rešuje vsakogar, ki veruje vanj.
Molitev:
Mikve Izrael, ti si moje upanje. Ti nadziraš vse, kar se dogaja okrog mene. Pomagaj mi, da se bom zavedal, da imaš načrt sredi mojih viharjev. Pomagaj mi dobro čakati, v pričakovanju tvoje rešitve. Napolni me s svojim veseljem in mirom po svojem Svetem Duhu. Amen.
MAGEN
Magen je hebrejsko ime za Boga, ki pomeni ›Gospod je moj ščit, moj zaščitnik‹. Bog je vaš ščit. Morda ne vidite vsega, pred čimer vas Bog ščiti, vendar vas ščiti. Sveto pismo nam pove, da nas Bog ščiti pred sovražnikovim ognjem. Nekoč so bili ščiti pogosto izdelani iz večplastnega govejega usnja. Uporabljali so jih v bližnjih spopadih in tudi za zaščito vojakov pred kamni, ki so jih metali nanje z mestnega obzidja. Uporabljali so jih lahko tudi kot senco med vročino podnevi in kot zavetje med počitkom ponoči. Imejte to podobo v mislih, ko bomo odkrivali svetopisemske zaklade v tem čudovitem Božjem imenu!
Ti pa, Gospod, si ščit zame, moja slava in tisti, ki mi dviga glavo. – Psalm 3,4
Sveto pismo nam pravi, da je Bog naš ščit. On je moj ščit in moj zaščitnik! To pomeni, da je tudi vaš! Ne vidimo in ne vemo vedno, pred čim nas Bog ščiti, in lahko smo hvaležni za to, saj nam prihrani precej stresa.
Gotovo je bil že vsak kdaj ranjen zaradi besed ali dejanj drugih. Če se počutite napadeni – osebno, finančno ali kako drugače – bodite pogumni in se spomnite Psalma 3,4.
Gospod je vaš zaščitni ščit. Vidi in ve, kaj se vam dogaja. Prosite ga za pomoč. Povabite ga v svojo situacijo in ga prosite za njegovo zaščito in modrost, kako naj poskrbite za ta napad.
Slišali smo, da so ščit uporabljali tudi kot senco v vročini dneva in zavetje med počitkom ponoči. Da bi bil ščit učinkovit, se je moral prilegati temu, ki ga je pokrival. To velja tudi za nas v našem vsakdanjem življenju. Potrebujemo ustrezen ščit za situacijo, v kateri se znajdemo. Obstaja samo en način, kako najti popoln ščit, in to je v Božji prisotnosti.
Tako blagoslovljeni smo! Nenehno nosimo Božjo prisotnost, ko predamo svoje življenje njemu. Imamo neomejen dostop do našega Ščita in Zaščitnika!
Kako nosimo Božjo prisotnost kot ščit? Tako da hodimo v veri, branju in učenju Božje besede ter molitvi. Ko so proti nam izstreljene ognjene puščice, imamo Božje besede resnice, da pomirijo naš um in nas poučijo, kako naj se po Božje približamo trenutnemu problemu. Božja beseda, Sveto pismo, ima ognjeno moč, da molimo zase in svoje bližnje. Sveto pismo je čudovit ščit!
Predvsem pa vzemite ščit vere; z njim boste mogli pogasiti vse ognjene puščice hudega. – Pismo Efežanom 6,16
Pavel nas posvari v Pismu Efežanom 6, naj vzamemo ščit vere, da bi pogasili vse ognjene puščice hudiča. Ne vidimo vedno teh ognjenih puščic, dokler nas ne zadenejo. Imajo različne oblike, na primer telo in um, ujeta v grehu, nepričakovana izguba službe ali zakonske težave. Ščit vere je zaščitna bojna oprema, ki nam jo daje Bog za naše vsakodnevne boje.
Rimski stotniki niso nikoli šli v boj brez svojega ščita. V Pismu Efežanom 6 je apostol Pavel primerjal nujo kristjana, da vzame ščit vere, z nujo rimskega vojaka, da vzame svoj ščit v boj.
Kakšen boj bojujete vi v tem trenutku? Magen, Gospod je moj ščit, je vedno pravi odgovor. On je edini, ki je lahko učinkovit v vaših vsakodnevnih bojih. Ali veste, zakaj? Apostol Pavel nam pove, zakaj je Gospod naš ščit. V Pismu Efežanom 6,12 nas posvari:
Kajti naš boj se ne bije proti krvi in mesu, ampak proti vladarstvom, proti oblastem, proti svetovnim gospodovalcem te mračnosti, proti zlohotnim duhovnim silam v nebeških področjih. – Pismo Efežanom 6,12
Spomnite se tega, ko veste, da se boste morda razjezili in rekli nekaj napačnega, ali ko nekdo, ki ga poznate, sprejme napačno odločitev in jemlje mamila, nekaj ukrade, ali v bitki, ki jo imamo vsi včasih s svojo družino, ko jih ne moremo pripraviti do tega, da bi prišli v cerkev.
Včasih se zgodi, da poslušamo res dobro pridigo, a vedno lahko opazimo nekaj ljudi, ki se odklopijo ali slišijo ravno nasprotno od tega, kar govori pridigar! Zato je tako pomembna molitev, še posebej pred pridigo ali poučevanjem Božje besede. Pogosto moramo moliti k Bogu kot svojemu ščitu.
Zato vzemite svoj ščit vere z molitvijo in branjem Božje besede. Če ste danes sredi boja, vzemite ščit vere. Pojdite k Bogu v molitvi in ga prosite, naj dvigne vašo glavo, naj zaščiti vaš um pred napačnimi mislimi in vaše srce pred zlomljenostjo. Gospod bo vaš ščit.
Svetopisemske vrstice o Bogu kot ščitu
Gospod je vaš ščit in zaščitnik! V nadaljevanju je nekaj svetopisemskih vrstic, ki vas bodo spomnile, da je Bog – Magen – vaš branilec in zaščitnik. Molíte te vrstice, da se boste zaščitili pred puščicami sovražnika in jih odbili, še posebej kadar ste polni tesnobe.
Gospod, moja skala, moja trdnjava, moj osvoboditelj; moj Bog, moja pečina, kamor se zatekam, moj ščit, rog moje rešitve, moje zavetje. Hvaljen bodi, kličem Gospodu, in že sem rešen svojih sovražnikov. Obdale so me vrvi smrti, Beliálovi hudourniki so me prestrašili. Vrvi podzemlja so me obdale, zanke smrti so bile pred mano. Ko mi je bilo tesno, sem klical Gospoda, k svojemu Bogu sem klical na pomoč. Slišal je moj glas iz svojega templja,
moje vpitje je pred njegovim obličjem, prišlo je v njegova ušesa. – Psalm 18,3–7
Gospod je moja moč in moj ščit, vanj je zaupalo moje srce; prejel sem pomoč in srce mi vriska, s svojo pesmijo se mu zahvaljujem. – Psalm 28,7
S svojimi krili te pokrije, pod njegove peruti se zatečeš; ščit in oklep sta njegova zvestoba. – Psalm 91,4
Zares, sonce in ščit je Gospod Bog, milost in slavo daje Gospod, ne odreka dobrine tistim, ki hodijo v popolnosti. – Psalm 84,12
Glej, Bog je moja rešitev, zaupam in se ne bojim, kajti moja moč in moja pesem je Gospod Bog, bil je moja rešitev. – Izaija 12,2
Vse zmorem v njem, ki mi daje moč. – Pismo Filipljanom 4,13
Magen v hebrejščini:
Magen je hebrejsko ime za Boga, ki pomeni ›Gospod je moj ščit‹.
Hebrejska beseda Magen se pojavi v Svetem pismu 33-krat. V glavnem se prevaja kot ščit ali zaščitnik, a tudi kot obramba ali oborožen. Danes se trdno oklepajte te resnice: Bog je vaš Magen. On je vaš ščit in zaščitnik. Povabite ga v svoje boje in mu zaupajte, da bo vaš ščit.
Magen v vašem življenju: Kako poznavanje Boga kot vašega ščita vpliva na vaše življenje?
- Kdo je Magen za vas?
- Kako lahko rastete v svoji krščanski hoji z razumevanjem Boga kot svojega ščita?
- Ko molite k Bogu kot svojemu ščitu, molite k Bogu, ki je obljubil, da bo pazil na vas in vas varoval.
Molitev:
Magen, ti si moj ščit in moj večni zaščitnik. Ko sem v nevarnosti ali stiski, mi pomagaj, da ti bom zaupal svoj boj. Dvigni mojo glavo in moje srce in ju usmeri k tebi. Hvala, da si moj ščit, da me pokrivaš s svojo prisotnostjo in me ščitiš pred napadi sovražnika. Napolni me s svojo modrostjo in pogumom, ko se bom soočil z vsakim bojem. Amen.
Katero izmed teh treh imen Boga, Jahve Šama, Mikve Izrael, Magen, vam je najbližje in zakaj?
Povzeto in prirejeno po: https://www.scripturalgrace.com/post/30-powerful-hebrew-names-of-god-and-their-meaning
Alenka Camloh