Views: 20
»Prav v tistem času je bilo tam navzočih nekaj ljudi, ki so mu pripovedovali o Galilejcih, katerih kri je Pilat pomešal z njihovimi žrtvami. 2 Odgovoril jim je: ›Mar mislite, da so bili ti Galilejci večji grešniki kakor vsi drugi Galilejci, ker so to pretrpeli? 3 Povem vam, da ne. A če se ne spreobrnete, boste vsi enako pokončani. 4 Ali pa onih osemnajst, na katere se je podrl stolp v Síloi in jih ubil, mar mislite, da so bili večji dolžniki kakor vsi drugi prebivalci Jeruzalema? 5 Povem vam, da ne. A če se ne spreobrnete, boste vsi prav tako pokončani.‹ 6 In povedal je tole priliko: ›Nekdo je imel v svojem vinogradu zasajeno smokvo. Prišel je iskat sad na njej, pa ga ni našel. 7 Rekel je svojemu vinogradniku: »Glej, tri leta je že, kar hodim iskat sad na tej smokvi, pa ga ne najdem. Posekaj jo, čemú izčrpava zemljo?« 8 Ta pa mu je odgovoril: »Gospod, pústi jo še letos, da jo okopljem in pognojim. 9 Morda bo naposled obrodila sad; če pa ne, jo boš posekal.«‹« (Evangelij po Luku 13,1–9)
To je prilika oziroma prispodoba. Kaj in koga predstavlja prilika? Kaj predstavljajo osebe te prilike? Gospodar predstavlja Boga Očeta in vinogradnik je podoba Jezusa, medtem ko je smokva podoba brezbrižnega in suhega človeštva. Jezus posreduje pri Očetu v prid človeštva – to vedno počne – ter ga prosi, naj počaka in naj mu še dodeli čas, da bi v njem pognali sadovi ljubezni in pravičnosti. Smokva, ki jo želi gospodar v priliki izruvati, predstavlja nerodovitno bivanje, ki je nesposobno darovati se, delati dobro. Simbol je torej tistega, ki živi za samega sebe, sit in miren ter zleknjen v svojo udobnost, nesposoben obrniti pogled in srce na tiste, ki so ob njem in se nahajajo v stanju trpljenja, v stanju revščine in stiske. Tej drži sebičnosti in duhovne nerodovitnosti se postavi nasproti velika ljubezen vinogradnika do smokve. Prosi, da gospodar počaka, je potrpežljiv, zna čakati, posveti ji svoj čas in svoje delo. Gospodarju obljubi, da bo še posebej poskrbel za to nesrečno drevo.
Ta primer vinogradnika kaže na usmiljenje Boga, ki nam pusti čas za spreobrnjenje. Vsi potrebujemo spreobrnjenje in da naredimo korak naprej; pri tem nas bosta spremljala Božja potrpežljivost in usmiljenje. Kljub nerodovitnosti, ki včasih zaznamuje naše bivanje, ima Bog potrpežljivost in nam ponuja možnost za spremembo, da bi napredovali na poti dobrega. Toda izprošen in podeljen odlog v pričakovanju, da bo drevo končno obrodilo sadove, kaže tudi na nujnost spreobrnjenja. Vinogradnik namreč pravi gospodarju: »Pústi jo še letos.« (v. 8) Možnost spreobrnjenja ni neomejena, zato jo je treba takoj zgrabiti, da ne bo izgubljena za vedno. Vsi morda pomislimo, kaj moram jaz storiti, da se bom bolj približal Gospodu, da se spreobrnem in odstranim tiste stvari, ki niso v redu? A se nam morda oglasi naš notranji glas, ki pravi: »Ne, ne …, čakal bom na naslednji, primernejši čas …«
Zato je prav, da se vsakič, ko v mislih odlagamo čas za približevanje Bogu in bližnjemu, globoko zamislimo. Pa bom še živ ob naslednjem primernejšem času? Vsak od nas naj zato danes pomisli, kaj moram storiti pred tem usmiljenjem Boga, ki me čaka in mi vedno odpušča. Kaj moram storiti? Lahko zelo računamo na Božje usmiljenje, vendar ga ne smemo zlorabiti. Ne smemo opravičevati duhovne lenobe, temveč povečati svoje prizadevanje, da bi brez odlašanja in z iskrenostjo srca odgovorili na to usmiljenje.
Gospod vabi k spreobrnjenju. Vsakdo od nas bi se moral čutiti nagovorjenega od tega klica, da kaj popravi v svojem življenju, v svojem načinu razmišljanja, delovanja in v tem, kako živi odnose z bližnjim. Istočasno pa moramo posnemati potrpežljivost Boga, ki zaupa v sposobnost vseh, da lahko »ponovno vstanejo« in nadaljujejo pot. Bog je Oče in ne ugasne slabotnega plamena, temveč spremlja in skrbi za tistega, ki je slaboten, da bi se okrepil in prinesel svoj prispevek ljubezni skupnosti. Gospod nas v tem času vabi k spreobrnjenju in nam hkrati o tem času govori kot o času svojega usmiljenja. Bodimo budni, da ne spregledamo »dneva njegovega obiskanja.« (Prvo Petrovo pismo 2,12 in Ozej 9,7)
Z.M.