Views: 40
Požari, onesnaževanje in suženjstvo: umazana resnica o električnih avtomobilih
Električne avtomobile razglašajo za temelj boja proti podnebnim spremembam, saj naj bi nas popeljali v čistejšo in bolj zeleno prihodnost. Še nedavno, meseca julija, je ameriška administracija napovedala več milijard dolarjev vredno podporo proizvajalcem električnih avtomobilov.
Vendar pa se pod sijočim površjem električnih avtomobilov in koles skriva naraščajoča zaskrbljenost glede varnosti litij-ionskih baterij, zlasti glede njihove nagnjenosti k povzročanju požarov.
Rožnata podoba elektičnih vozil kot okoljevarstvenih odrešenikov se namreč ne ujema z njihovim naraščajočim slovesom povzročiteljev požarov.
Bog je rekel: »Naredimo človeka po svoji podobi, kot svojo podobnost! Gospoduje naj ribam morja in pticam neba, živini in vsej zemlji ter vsej laznini, ki se plazi po zemlji!« Bog je ustvaril človeka po svoji podobi, po Božji podobi ga je ustvaril, moškega in žensko je ustvaril.
Bog ju je blagoslovil in Bog jima je rekel: »Bodita rodovitna in množita se, napolnita zemljo in si jo podvrzita; gospodujta ribam v morju in pticam na nebu ter vsem živalim, ki se gibljejo po zemlji!« (1 Mz, 26-28)
Litijeve baterije so bile zasnovane z namenom shranjevanja precejšnih količin energije v majhnem prostoru, kar pa ne poveča le njihove učinkovitosti ampak tudi tveganje, ki ga le ta prinaša. Ko se te baterije pregrejejo, če pride do kratkega stika ali pa če se poškodujejo, se lahko vžgejo in gorijo z izjemno intenzivnostjo.
New York je še prav posebno znan po velikem številu požarov, povzročenih z električnimi kolesi. Zaradi požarov, ki so jih povzročile baterije električnih avtomobilov, so sredi oceana pogorele celotne pošiljke avtomobilov na tovornih ladjah.
Nedavno so v kanadskem pristanišču Montreal zagoreli kontejnerji, ki so vsebovali 15 ton litijevih baterij, zaradi česar so morale oblasti prebivalce pozvati, naj ostanejo v zaprtih prostorih. Požar, ki je izbruhnil 23. septembra ob 14.45, je bil pogašen šele ob treh ponoči naslednjega dne!
»Zaradi količine energije, shranjene v teh baterijah, smo za gašenje požara potrebovali kar nekaj časa,« je dejal poveljnik gasilske brigade.
Goreča Tesla po trku s cestno ograjo
Kitajska podjetja prepovedujejo električne avtomobile
Kitajska je trenutno priča vedno pogostejšim primerom nevarnih požarov, povzročenih z električnimi vozili, zaradi česar so prepovedali parkiranje električnih avtomobilov v podzemnih garažah.
»Hoteli in druga podjetja v Hangdžovu, Ningboju, Zoušanu in drugih mestih v provinci Zhejiang so iz varnostnih razlogov električnim avtomobilom prepovedala vstop v podzemne garaže, kar je sprožilo vroče razprave«, poroča kitajski vir.
25. avgusta je uporabnik interneta objavil obvestilo lastnika stavbe Huigang v okrožju Yinzhou v mestu Ningbo, s katerim je le-ta iz varnostnih razlogov omejil parkiranje električnih vozil in zanje rezerviral posebne prostore.
Dejstvo, da ravno Kitajska, vodilna država na tržišču električnih vozil, sprejema take drastične ukrepe, bi moralo sprožiti alarm v celotni industriji električnih vozil. To je namreč jasno priznanje, da požari, povzročeni z litijevimi baterijami, predstavljajo visoko tveganje, ki ga ne moremo preprosto ignorirati zato, ker naj bi bila električna vozila okolju prijazna.
Vsa modrost je od Gospoda, ob njem je na veke. Pesek morja in kaplje dežja, dneve večnosti – kdo bo preštel? Nebeški višavi in zemlje širjavi, breznu in modrosti – kdo bo prišel na sled? (Sir 1, 1-3)
Poleg tega to dejstvo meče luč dvoma na trditev zagovornikov električnih vozil, češ, da je verjetnost požara pri električnih vozilih v primerjavi z vozili z motorji z notranjim izgorevanjem manjša. Če bi bilo to res, zakaj potem Kitajci ne sprejemajo omejitev tudi za bencinska vozila, ne le za električna?
Otroška suženjska delovna sila in toksični stranski proizvodi
Poleg varnostnih tveganj pa proizvodnja litij-ionskih baterij odpira tudi vrsto okoljevarstvenih in etičnih vprašanj. Rudarjenje in predelava surovin, potrebnih za te baterije – kot so litij, kobalt in nikelj – so vse prej kot okolju prijazne dejavnosti.
Velik del kobalta, ki je ključni sestavni del baterij, prihaja iz Demokratične Republike Kongo, kjer v rudnikih delajo pretežno otroci. V nevarnih razmerah, v katerih kopljejo to kovino, delajo celo sedem let stari otroci.
Kdor ugrabi človeka, naj ga je že prodal ali ga najdejo v njegovih rokah, naj bo kaznovan s smrtjo. (2 Mz 21, 16)
Demokratična Republika Kongo naj bi imela tudi največjo svetovno zalogo litija. V regiji Manono naj bi se nahajalo več kot 6 milijonov ton litija. Okoljska škoda, ki jo rudarjenje povzroča v Kongu je strahotna. Obsežna ozemlja so povsem gola, vodni viri so onesnaženi in lokalni ekosistemi uničeni.
Rudnik kobalta v Demokratični Republiki Kongo
Večino svetovnega trga imata v rokah dva največja proizvajalca litija v kitajskih provincah Džangši in Sečuan. Ob pridobivanju litija iz lepidolitne rude nastajajo toksični stranski proizvodi, kakršna sta talij in tantal, kar močno onesnažuje vodo.
Fotografije Nasinih satelitov prikazujejo barvite vzorce več kilometrov dolgih strupenih jezer, ki jih za seboj puščajo rudniki redkih kovin v kitajskih puščavah.
Organizacija za raziskave na Kitajskem in v Aziji pravi »pridobivanje litija je okolju povzročilo nepopravljivo škodo.« Kitajci poročajo o zdravstvenih težavah, ki so povezane z onesnaženjem, ki je posledica pridobivanja litija.
In obstaja vsaj še ena zadeva o kateri se prav sumljivo ne poroča: obraba gum pri relativno težkih električnih avtomobilih in posledično onesnaženje z drobnimi delci, ki je veliko večje kot pri običajnih vozilih. Mediji in politiki, ki še naprej pojejo hvalo »vrlinam« električnih avtomobilov, to neprijetno resnico pogosto zamolčijo.
Romantičen pogled na električna vozila je le še ena izmišljotina zelene zablode, ki ob uravnoteženem pregledu za javno zdravje in varnost predstavlja več težav kot rešitev. Čas je, da se zresnimo.
Tedaj je Bog govoril vse te besede in rekel:
»Jaz sem Gospod, tvoj Bog, ki sem te izpeljal iz egiptovske dežele, iz hiše sužnosti. Ne imej drugih bogov poleg mene!« (2 Mz 20, 1-3)
Prevod in priredba po avtorju Vijayu Jayaraju s Townhall.com (https://townhall.com/columnists/vijayjayaraj/2024/10/12/fires-pollution-and-slavery-evs-ugly-truth-n2646054).
Robert Pevec