• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

137.si

Krščanski medijski portal

Kdaj ste želeli, da bi se neko obdobje predčasno končalo? Kaj mislite, da Bog želi, da delate v tem obdobju?

  • Religija in verovanje
    • Hoja za Kristusom
    • Krščanstvo vs. politika
    • Etika in morala
    • Reformacija in Primož Trubar
  • Praktično krščanstvo
    • Dotik duše
    • Pričevanja
    • Svetopisemske vrednote
  • Naslednje generacije
    • O mladih in študentih
    • O otrocih in najstnikih
    • O zakonskih parih in družinah
    • Predzakonsko življenje
    • Ženska – dar ljubezni
  • V luči današnjih dogodkov
    • Malo slišana zgodovina
    • Aktualno – covid, družba
  • Kultura
    • Krščanska glasba
      • Ameriška slavilna glasba
      • Katarina Bordner
      • Utrip kraljestva
      • L.Y.F.E.
      • Dar srca
      • Svetnik
      • Razni izvajalci
        • Ervin Štefančič
        • Mesto na gori
    • Krščanska literatura
  • Video posnetki
    • Ženska konferenca 2020 – splet
    • CDE – Center evangelij danes
    • Vrelec – prevedena predavanja
    • Video pričevanja
    • Vprašanja o krščanstvu
You are here: Home / Praktično krščanstvo / Dotik duše / Ogorčenje je huda skušnjava, ki vodi v nasilje

Ogorčenje je huda skušnjava, ki vodi v nasilje

Hits: 35

»In rekel je: ›Resnično, povem vam: Nobenega preroka ne sprejmejo v domačem kraju. Resnico vam govorim: Veliko vdov je bilo v Izraelu v Elijevih dneh, ko se je nebo zaprlo za tri leta in šest mesecev in je nastala huda lakota v vsej deželi, toda Elija ni bil poslan k nobeni izmed njih razen k vdovi v Sarepto na Sidónskem. Tudi veliko gobavih je bilo v Izraelu v času preroka Elizeja, pa ni bil izmed njih očiščen nobeden razen Sirca Naamána.‹ Ko so to slišali, so vsi v shodnici pobesneli. Vstali so, ga vrgli iz mesta in odvedli na previs hriba, na katerem je bilo sezidano njihovo mesto, da bi ga pahnili v prepad. On pa je šel sredi med njimi in je hodil dalje.« (Evangelij po Luku 4,24–30)

V današnjem besedilu smo povabljeni k premisleku o določeni drži, ki pritegne pozornost. Gre za človeško držo, ki ne prihaja od dobrega duha: to je jeza, ogorčenje. Nazarečani so začeli poslušati Jezusa, všeč jim je bilo, kako je govoril, potem pa si je nekdo v prenesenem pomenu rekel: »Na kateri univerzi pa je tale študiral? To je sin Marije in Jožefa, ta je tesar! Kaj nam ima povedati?« In ljudstvo je pobesnelo. Ogorčeni so. In ta jeza jih vodi v nasilje. In Jezusa, ki so ga na začetku pridige občudovali, vržejo iz mesta, da bi ga pahnili s hriba.

Tudi Naaman – bil je dober človek, tudi odprt za vero, vendar ko ga prerok pošlje, naj se sedemkrat umije v Jordanu, se razjezi. »Kako neki? Mislil sem, da bo prišel k meni, se ustopil in klical ime Gospoda, svojega Boga, položil roko na rane in tako ozdravil gobe. Mar nista reki v Damasku, Abana in Farfar, boljši ko vse Izraelove vode? Ali se ne bi mogel v njih umiti in očistiti? Obrnil se je in razburjen odšel.« (Druga knjiga kraljev 5,11.12) Ja, obrnil se je in srdit odhajal. Ogorčen.

Tudi v Nazaretu so bili dobri ljudje; vendar pa, kaj je v teh dobrih ljudeh, da jih vodi v to držo ogorčenja? In v Nazaretu je bilo še huje: nasilje. Tako ljudje v nazareški shodnici kot Naaman so mislili, da se Bog razodeva samo v izrednih stvareh, v stvareh, ki niso običajne; da Bog ne more delovati v vsakdanjih stvareh življenja, v preprostosti. Ogorčeni so bili nad preprostim, prezirali so preproste stvari. In naš Bog nam daje razumevati, da on vedno deluje v preprostosti: v preprostosti nazareškega doma, v preprostosti vsakdanjega dela, v preprostosti molitve … Preproste stvari. Posvetni duh pa nas vodi v nečimrnost, v to, da dajemo pomen videzu, vzdrževanju zunanje podobe, in oboje vodi v nasilje: Naaman je bil dobro vzgojen, vendar zaloputne vrata preroku v obraz in odide. Gre za dejanje nasilja. Ljudje v shodnici so se začeli razvnemati, so se razvneli in se odločili, da bodo umorili Jezusa, sicer nezavedno, in so ga vrgli iz mesta, da bi ga pahnili v prepad. Ogorčenje je huda skušnjava, ki vodi v nasilje.

Pred kratkim je po spletu krožil video posnetek o dogodku na vhodu enega izmed stanovanjskih blokov, ki je bil v karanteni. Neki mladenič je želel iti ven in vratar mu je rekel, da ne more iti. In on ga je začel pretepati, z ogorčenjem, s prezirom in mu rekel: »Kdo si ti, ›zamorec‹, da bi mi preprečil, da bi šel ven?« Ogorčenje je drža prevzetnih, vendar »revnih« prevzetnežev, prevzetnežev, ki so duhovno zelo revni; prevzetnežev, ki živijo zaslepljeni, ko se imajo za več, kot resnično so. Ljudje, ki so ogorčeni, so neke vrste duhovni snobi: velikokrat se morajo namreč ti ljudje razburiti, biti ogorčeni, da se čutijo, da so nekdo.

To se lahko zgodi tudi nam. To lahko imenujemo »farizejsko pohujšanje«: to, da se pohujšam nad stvarmi, ki so Božja preprostost, preprostost ubogih, preprostost kristjanov, kot bi rekel: »To vendar ni od Boga. Ne, naš Bog je bolj učen, je pametnejši, pomembnejši. Bog pa ja ne more delovati v tej preprostosti.« In ogorčenje vedno vodi v nasilje – bodisi v fizično bodisi v nasilje obrekovanja, ki ubija prav tako kot fizično.

Razmislimo o odlomku, ki opisuje ogorčenje ljudi v nazareški shodnici, in Naamanovem ogorčenju, ki ga najdemo zapisanega v Drugi knjigi kraljev 5,1–15, ker v obeh primerih ne eni ne drugi niso razumeli preprostosti našega Boga. Ja, do ogorčenja prihaja zaradi nerazumevanja preprostosti Boga. V sami biti ne gre za neko nerazumevanje, ki je pomanjkanje umovanja, temveč je to nerazumevanje posledica odsotnosti ponižnosti, krotkosti in čistega srca. »Blagor krotkim, ker oni bodo podedovali zemljo. Blagor jim, ki so čistega srca, ker oni bodo Boga videli.« (Evangelij po Mateju 5,5.8)

Molitev

Gospod, moj Bog, Aba, Oče, prosim te, ustvari mi čisto srce, da bi te lahko videl. Odpri se, moje srce, v tem dnevu, ne bodi tiho, nakloni mi tvojo milost, da te lahko slišim. Gospod, prosim te, nikoli me ne pusti samega. Morda te ne slišim, ker me je strah vsakega čustva, prepričujem se, da to ni nič, toda izgubljam moč besed. Gospod, prosim te, naredi, da bo moje srce, ki je v meni večkrat nemirno in tako nerazumljivo skrivnostno, postalo budno. Izročam ga tebi, Jezus: tako ga bom morda bolje razumel. Samo tam pri tebi in s teboj bo moje srce bolj razumljivo, postalo bo odprta knjiga, ki jo bo mogoče brati. Ti ga oblikuj, ponovno ga preuredi, ti ga osvobodi. Svobodno se ti izročam. Tako boš ti vzel moje srce in mi pustil tvoje, usmiljeno in ponižno srce. Samo tako boš za vedno ostal navzoč v meni. Hvala, ker si ti resnično zame večno življenje. Ne zavrzi me v moji bedi in ne zapusti me z nemirnim srcem, moj Gospod. Pomiri moje srce, kot si pomiril vihar. Po Kristusu Jezusu. Amen. Božji blagoslov.

Ogorčenje je huda skušnjava, ki vodi v nasilje

»In rekel je: ›Resnično, povem vam: Nobenega preroka ne sprejmejo v domačem kraju. Resnico vam govorim: Veliko vdov je bilo v Izraelu v Elijevih dneh, ko se je nebo zaprlo za tri leta in šest mesecev in je nastala huda lakota v vsej deželi, toda Elija ni bil poslan k nobeni izmed njih razen k vdovi v Sarepto na Sidónskem. Tudi veliko gobavih je bilo v Izraelu v času preroka Elizeja, pa ni bil izmed njih očiščen nobeden razen Sirca Naamána.‹ Ko so to slišali, so vsi v shodnici pobesneli. Vstali so, ga vrgli iz mesta in odvedli na previs hriba, na katerem je bilo sezidano njihovo mesto, da bi ga pahnili v prepad. On pa je šel sredi med njimi in je hodil dalje.« (Evangelij po Luku 4,24–30)

V današnjem besedilu smo povabljeni k premisleku o določeni drži, ki pritegne pozornost. Gre za človeško držo, ki ne prihaja od dobrega duha: to je jeza, ogorčenje. Nazarečani so začeli poslušati Jezusa, všeč jim je bilo, kako je govoril, potem pa si je nekdo v prenesenem pomenu rekel: »Na kateri univerzi pa je tale študiral? To je sin Marije in Jožefa, ta je tesar! Kaj nam ima povedati?« In ljudstvo je pobesnelo. Ogorčeni so. In ta jeza jih vodi v nasilje. In Jezusa, ki so ga na začetku pridige občudovali, vržejo iz mesta, da bi ga pahnili s hriba.

Tudi Naaman – bil je dober človek, tudi odprt za vero, vendar ko ga prerok pošlje, naj se sedemkrat umije v Jordanu, se razjezi. »Kako neki? Mislil sem, da bo prišel k meni, se ustopil in klical ime Gospoda, svojega Boga, položil roko na rane in tako ozdravil gobe. Mar nista reki v Damasku, Abana in Farfar, boljši ko vse Izraelove vode? Ali se ne bi mogel v njih umiti in očistiti? Obrnil se je in razburjen odšel.« (Druga knjiga kraljev 5,11.12) Ja, obrnil se je in srdit odhajal. Ogorčen.

Tudi v Nazaretu so bili dobri ljudje; vendar pa, kaj je v teh dobrih ljudeh, da jih vodi v to držo ogorčenja? In v Nazaretu je bilo še huje: nasilje. Tako ljudje v nazareški shodnici kot Naaman so mislili, da se Bog razodeva samo v izrednih stvareh, v stvareh, ki niso običajne; da Bog ne more delovati v vsakdanjih stvareh življenja, v preprostosti. Ogorčeni so bili nad preprostim, prezirali so preproste stvari. In naš Bog nam daje razumevati, da on vedno deluje v preprostosti: v preprostosti nazareškega doma, v preprostosti vsakdanjega dela, v preprostosti molitve … Preproste stvari. Posvetni duh pa nas vodi v nečimrnost, v to, da dajemo pomen videzu, vzdrževanju zunanje podobe, in oboje vodi v nasilje: Naaman je bil dobro vzgojen, vendar zaloputne vrata preroku v obraz in odide. Gre za dejanje nasilja. Ljudje v shodnici so se začeli razvnemati, so se razvneli in se odločili, da bodo umorili Jezusa, sicer nezavedno, in so ga vrgli iz mesta, da bi ga pahnili v prepad. Ogorčenje je huda skušnjava, ki vodi v nasilje.

Pred kratkim je po spletu krožil video posnetek o dogodku na vhodu enega izmed stanovanjskih blokov, ki je bil v karanteni. Neki mladenič je želel iti ven in vratar mu je rekel, da ne more iti. In on ga je začel pretepati, z ogorčenjem, s prezirom in mu rekel: »Kdo si ti, ›zamorec‹, da bi mi preprečil, da bi šel ven?« Ogorčenje je drža prevzetnih, vendar »revnih« prevzetnežev, prevzetnežev, ki so duhovno zelo revni; prevzetnežev, ki živijo zaslepljeni, ko se imajo za več, kot resnično so. Ljudje, ki so ogorčeni, so neke vrste duhovni snobi: velikokrat se morajo namreč ti ljudje razburiti, biti ogorčeni, da se čutijo, da so nekdo.

To se lahko zgodi tudi nam. To lahko imenujemo »farizejsko pohujšanje«: to, da se pohujšam nad stvarmi, ki so Božja preprostost, preprostost ubogih, preprostost kristjanov, kot bi rekel: »To vendar ni od Boga. Ne, naš Bog je bolj učen, je pametnejši, pomembnejši. Bog pa ja ne more delovati v tej preprostosti.« In ogorčenje vedno vodi v nasilje – bodisi v fizično bodisi v nasilje obrekovanja, ki ubija prav tako kot fizično.

Razmislimo o odlomku, ki opisuje ogorčenje ljudi v nazareški shodnici, in Naamanovem ogorčenju, ki ga najdemo zapisanega v Drugi knjigi kraljev 5,1–15, ker v obeh primerih ne eni ne drugi niso razumeli preprostosti našega Boga. Ja, do ogorčenja prihaja zaradi nerazumevanja preprostosti Boga. V sami biti ne gre za neko nerazumevanje, ki je pomanjkanje umovanja, temveč je to nerazumevanje posledica odsotnosti ponižnosti, krotkosti in čistega srca. »Blagor krotkim, ker oni bodo podedovali zemljo. Blagor jim, ki so čistega srca, ker oni bodo Boga videli.« (Evangelij po Mateju 5,5.8)

Molitev

Gospod, moj Bog, Aba, Oče, prosim te, ustvari mi čisto srce, da bi te lahko videl. Odpri se, moje srce, v tem dnevu, ne bodi tiho, nakloni mi tvojo milost, da te lahko slišim. Gospod, prosim te, nikoli me ne pusti samega. Morda te ne slišim, ker me je strah vsakega čustva, prepričujem se, da to ni nič, toda izgubljam moč besed. Gospod, prosim te, naredi, da bo moje srce, ki je v meni večkrat nemirno in tako nerazumljivo skrivnostno, postalo budno. Izročam ga tebi, Jezus: tako ga bom morda bolje razumel. Samo tam pri tebi in s teboj bo moje srce bolj razumljivo, postalo bo odprta knjiga, ki jo bo mogoče brati. Ti ga oblikuj, ponovno ga preuredi, ti ga osvobodi. Svobodno se ti izročam. Tako boš ti vzel moje srce in mi pustil tvoje, usmiljeno in ponižno srce. Samo tako boš za vedno ostal navzoč v meni. Hvala, ker si ti resnično zame večno življenje. Ne zavrzi me v moji bedi in ne zapusti me z nemirnim srcem, moj Gospod. Pomiri moje srce, kot si pomiril vihar. Po Kristusu Jezusu. Amen. Božji blagoslov.

Z.M.

Primary Sidebar

Naš vsakdanji kruh

Utrip Kraljestva – NOVO

Moj zdravnik – Odmev slavljenja

Še več pesmi, ki jih pripravljamo za vas.

Malo slišana zgodovina

Ali konzervativci nasprotujejo spremembam?

To pravi levica. Kaj pa konzervatizem resnično pomeni? Če v Google vnesete vprašanje »Kaj je … Preberi še več about Ali konzervativci nasprotujejo spremembam?

Še več člankov

Reformacija na Slovenskem

Nekatera nova spoznanja o reformaciji v Idriji

O obdobju reformacije v Idriji je bilo že precej napisanega. Ker me tematika tudi osebno zanima mi … Preberi še več about Nekatera nova spoznanja o reformaciji v Idriji

Vprašanja o krščanstvu – Video

Kaj pomeni ljubiti? – Vinko Ošlak in Benjamin Hlastan

Preglej še več odgovorov.

Zgodbe življenja

Živim, da ga slavim. Tadejeva zgodba

"Če jaz v tem trenutku umrem, ali bom šel v nebesa?" Je bilo eno od zanimivih Tadejevih razmišljanj

Še več pričevanj

Zakonska problematika

Kako izbrati pravega partnerja?

Predavanje Philip Yancey – Antonov dom

https://www.youtube.com/watch?v=nldfCWDRpTc

Desi Maxwell – tečaj krščanstva

Desi Maxwell – 8. predavanje, V telesu

Kaj so grški arhitekti pri gradnji svojih bivališč in templjev uporabljali kot glavni model ali … Preberi do konca. about Desi Maxwell – 8. predavanje, V telesu

Še več predavanj

Igrajmo ŠTRBUNK

Footer

Sorodne povezave

Društvo Zaživi življenje

Društvo Vesela novica

Vrla žena

Štrbunk – družabna igra za vas

Društvo Več

Sorodne povezave

Slovenska slavilna glasba

Prevodi slavilne glasbe

Pišite nam na elektronski naslov:

137. si Krščanski medijski portal

Pogoji uporabe portala

Pogoji uporabe spletne strani

Nekaj besed O nas

Smo skupina ljudi, katerih vera in življenje temeljita na Svetem pismu, ki je navdihnjeno od Boga.

več na tej povezavi: