• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

137.si

Krščanski medijski portal

Božje resnice, ki jih najdemo v Svetem pismu, poživljajo dušo, nevednega delajo modrega in razveseljujejo srce (Ps 19,8–9).

  • Religija in verovanje
    • Hoja za Kristusom
    • Krščanstvo vs. politika
    • Etika in morala
    • Reformacija in Primož Trubar
  • Praktično krščanstvo
    • Dotik duše
    • Pričevanja
    • Svetopisemske vrednote
  • Naslednje generacije
    • O mladih in študentih
    • O otrocih in najstnikih
    • O zakonskih parih in družinah
    • Predzakonsko življenje
    • Ženska – dar ljubezni
  • V luči današnjih dogodkov
    • Malo slišana zgodovina
    • Aktualno – covid, družba
  • Kultura
    • Krščanska glasba
      • Ameriška slavilna glasba
      • Katarina Bordner
      • Utrip kraljestva
      • L.Y.F.E.
      • Dar srca
      • Svetnik
      • Razni izvajalci
        • Ervin Štefančič
        • Mesto na gori
    • Krščanska literatura
  • Video posnetki
    • Ženska konferenca 2020 – splet
    • CDE – Center evangelij danes
    • Vrelec – prevedena predavanja
    • Video pričevanja
    • Vprašanja o krščanstvu
You are here: Home / Praktično krščanstvo / Dotik duše / Trije pogoji

Trije pogoji

Hits: 38

»Ko se je zdanilo, je odšel in se napotil na samoten kraj. Množice so ga iskale. Ko so prišle do njega, so ga zadrževale, da ne bi šel od njih. On pa jim je rekel: ›Tudi drugim mestom moram oznaniti evangelij o Božjem kraljestvu, ker sem za to poslan.‹ In oznanjal je po shodnicah v Judeji. Glas o njem pa se je čedalje bolj širil in velike množice so se zbirale, da bi ga poslušale in bi jih ozdravil njihovih bolezni.« (Evangelij po Luku 4,42–44; 5,15)

Navedeno Jezusovo ravnanje me spomni na zelo močne besede, ki sem jih prebral v knjigi »Življenje skupaj« (Life Together), ki jo je napisal nemški pastor in teolog Dietrich Bonhoffer, ki so ga nacisti ubili v koncentracijskem taborišču (povezava na knjigo je pripeta spodaj). Te besede se glasijo:

»Kdor ne zmore biti sam, naj se pazljivo ogiba pretiranemu druženju z drugimi. Takšni ljudje bodo v stiku z drugimi samo škodovali sebi in drugim, s katerimi pridejo v stik. Ko nas je Bog poklical, smo namreč takrat pred njim stali sami. Tako smo tudi poklicani, da sami prisluhnemo njegovemu glasu in mu sledimo. Sami moramo nositi svoj križ, iti skozi težave in molitve. Prav tako bomo sami v času smrti in ko bomo dajali odgovor Bogu. Ne moremo se torej izogniti samemu sebi, ker nas je natanko takšne, kot smo, Bog izbral in poklical k odnosu z njim.«

Toda drži tudi obratno: Kdor ne zdrži v družbi z drugimi, naj se pazljivo ogiba biti pretirano sam. Poklicani smo namreč v odnose s soverniki, saj Božji klic ni bil namenjen samo nam, temveč tudi drugim …Tako nismo sami, ko – denimo – umiramo …

Če namreč zanemarjamo odnose z drugimi kristjani, potem zavračamo Jezusov klic in bo naša samota za nas škodljiva.

Posvarjeni smo, da če si ne vzamemo časa, da bi bili sami v Božji prisotnosti, postanemo nevarni in škodljivi za druge. Posledično se to kaže tako, da od drugih zahtevamo, da naše potrebe po ljubezni, potrditvi in zavedanju lastne vrednosti zadovoljijo na način, ki je za njih pretežek in zato naše druženje z njimi za njih postane breme, ki ga enostavno ne morejo nositi. Takšni posamezniki se v stiku z drugimi pogosto tako močno naslonijo na druge, da jih s tem zelo obremenijo. Ti ljudje se v družbi z drugimi hranijo na neprimerne načine in jim s tem povzročajo škodo. Družbo drugih ljudi vsekakor potrebujemo, toda treba je vedeti, da nas drugi ljudje nikoli ne morejo napolniti s popolno ljubeznijo, ki jo daje edino sam Bog. Zato je ključnega pomena, da si redno vzamemo čas, ko smo z Bogom sami v tišini.

Raziščimo to razmerje med samoto in druženjem na konkretnem primeru Jezusovega delovanja.  Pobližje si poglejmo čudež ozdravitve gluhonemega in ga skušajmo razumeti v prenesenem, duhovnem pomenu. Skušajmo odkriti njegov duhovni pomen, to je, kako nam branje tega odlomka lahko pomaga v našem duhovnem življenju.

Jezus je hodil »po sredi pokrajine Deseteromestja« (Evangelij po Marku 7,31). V teh krajih niso živeli samo Judje, ampak narodnostno mešano prebivalstvo. Zato so ta mesta pri Judih veljala za manjvredna. Za nas pa ima ta Jezusov obisk pomenljivo sporočilo: Kristus prihaja k ljudem, ki si ne »zaslužijo« njegove ljubezni. Jezus jih ljubi in se jim bliža in med njimi naredi celo čudež. Podobno si mi zaradi svojih grehov ne zaslužimo, da bi nam Jezus naklanjal svojo ljubezen, a nam jo vseeno naklanja in se nam bliža. Pobudo ima Bog.

»Privedli so gluhega. Vzel ga je k sebi, stran od množice« (Mr 7,32). Jezus gluhega najprej pelje proč od množice. Med množico ne bi mogla govoriti, motila bi ju. Bog govori človeku na samem. Tako je Izraelce popeljal v puščavo, da jim je govoril. Sveti ljudje so se umikali v samoto, da jim je Bog spregovoril. Samota in tišina sta prvi pogoj, da tudi nam Bog spregovori. Današnji človek je zaradi množice močnih glasov »gluh« za Božji glas. Odhod v tišino je pogoj za poslušanje, je predpogoj za vero. Najtežji pa je izhod iz svojega jaza, iz lastnega egoizma in zaverovanosti v lastni prav. Bog nam ne more spregovoriti, ker bi ga ne slišali, dokler se ne umirimo in poiščemo nekaj trenutkov tišine za stik z Bogom. Sodobnemu človeku je tišina velikokrat odveč in se težko zbere. Naš molk je v službi poslušanja Boga. Ali je kaj bistveno drugače, ko želimo prisluhniti sočloveku?

»Vzel ga je k sebi, stran od množice, mu položil prste v ušesa in se s slino dotaknil njegovega jezika« (Mr 7,33). Jezus je tu podoben kiparju, ki oblikuje glino s prsti. Kakor umetnik s prsti v samoti in tišini oblikuje glino, podobno Gospod oblikuje naše srce v tišini in počasi spreminja naše obličje po svojem obličju. Poslušanje, ki sledi odhodu v samoto, je druga stopnja na poti vere. Ali se moremo imenovati kristjani, če ne prisluhnemo Kristusovi besedi?

S slino se je »dotaknil njegovega jezika« (Mr 7,33). Med poslušanjem besede in njenim izpolnjevanjem je velik prepad. Vmes je dar Svetega Duha in Kristus je poln Svetega Duha, zato se dotakne bolnikovega jezika. Jezusov duh (usta, slina, duh) daje moč za izpolnjevanje njegove besede. Prositi moramo za dar Jezusovega Duha, da bi mogli izpolnjevati besedo. Prositi pa pomeni moliti. Tako je molitev tretja stopnja na poti vere.

»Ozrl se je proti nebu … in mu rekel: ›Efetá!‹ to je ›Odpri se!‹« (Mr 7,34). Efetá ni čarobna beseda, ampak je Božja moč, ki deluje, saj se je Jezus ozrl proti nebu, k Bogu.

Odprla so se mu »ušesa, razvezala se je vez njegovega jezika in je pravilno govoril« (Mr 7,35). Gluhi ni govoril, ker ni slišal, ker ni poslušal. Ko začne poslušati, začne tudi govoriti. Gladko govoriti pomeni pravilno govoriti. Naš (po)govor je sad poslušanja. Z Bogom se lahko pogovarjamo (v molitvi) šele, ko poslušamo njegovo besedo, jo premišljujemo. Odveč je napisati, da velja podoben vzorec tudi v stiku s človekom.

Gluhega so k Jezusu »privedli« drugi ljudje. Najbrž tisti, ki so že slišali za Jezusa ter okusili njegovo dobroto in so potem druge vodili k njemu. Srečanje s Kristusom je pristno samo, če po njem druge ljudi vodimo k njemu. Če s svojim življenjem ne vodimo drugih ljudi h Kristusu, pomeni, da se z njim nismo resnično srečali.

Preiščimo torej svoje trenutno ravnovesje, ki ga dosegamo med samoto in druženjem. Vprašajmo se, ali se to razmerje odraža tako, da nam omogoča rasti v ljubezni do Boga, do drugih in do samega sebe.

Molitev:

Gospod, Aba, Oče, priznam ti, da nisem vedno povsem prepričan, da sem sposoben določiti pravo ravnovesje med samoto in druženjem z drugimi. Prosim te, da me ti vodiš na tej poti iskanja pravega ravnovesja. Prosim te, pomagaj mi, da se tako iskanja tihega časa v samoti s teboj kot tudi povezovanja v zdrave odnose z drugimi lotevam s pravim stališčem in motivi, ki temeljijo na pristni ljubezni do tebe, drugih in samega sebe. Za vse to te prosim v imenu Kristusa Jezusa. Amen. Božji blagoslov.

Z.M.

Primary Sidebar

Naš vsakdanji kruh

1440 – Good news – v angleščini

Utrip Kraljestva – NOVO

Jezus, ljubim te! – Odmev slavljenja

Še več pesmi, ki jih pripravljamo za vas.

Malo slišana zgodovina

Kaj je bilo razsvetljenstvo?

Sodobna znanost, medicina, politična svoboda, tržno gospodarstvo – vse to naj bi, tako nam vsaj … Preberi še več about Kaj je bilo razsvetljenstvo?

Še več člankov

Reformacija na Slovenskem

Nekatera nova spoznanja o reformaciji v Idriji

O obdobju reformacije v Idriji je bilo že precej napisanega. Ker me tematika tudi osebno zanima mi … Preberi še več about Nekatera nova spoznanja o reformaciji v Idriji

Vprašanja o krščanstvu – Video

Kaj pomeni ljubiti? – Vinko Ošlak in Benjamin Hlastan

Preglej še več odgovorov.

Zgodbe življenja

Živim, da ga slavim. Tadejeva zgodba

"Če jaz v tem trenutku umrem, ali bom šel v nebesa?" Je bilo eno od zanimivih Tadejevih razmišljanj

Še več pričevanj

Zakonska problematika

Kako izbrati pravega partnerja?

Predavanje Philip Yancey – Antonov dom

https://www.youtube.com/watch?v=nldfCWDRpTc

Desi Maxwell – tečaj krščanstva

Desi Maxwell – 8. predavanje, V telesu

Kaj so grški arhitekti pri gradnji svojih bivališč in templjev uporabljali kot glavni model ali … Preberi do konca. about Desi Maxwell – 8. predavanje, V telesu

Še več predavanj

Igrajmo ŠTRBUNK

Footer

Sorodne povezave

Društvo Zaživi življenje

Društvo Vesela novica

Vrla žena

Štrbunk – družabna igra za vas

Društvo Več

Sorodne povezave

Slovenska slavilna glasba

Prevodi slavilne glasbe

Pišite nam na elektronski naslov:

137. si Krščanski medijski portal

Pogoji uporabe portala

Pogoji uporabe spletne strani

Nekaj besed O nas

Smo skupina ljudi, katerih vera in življenje temeljita na Svetem pismu, ki je navdihnjeno od Boga.

več na tej povezavi: